Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@03:51:17 GMT

جوانانِ متمول زیادی زیر بار ازدواج نمی‌روند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۶۵۰۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان در نشست صمیمانه با خیرین ازدواج اظهار داشت: در وزارت ورزش و جوانان به این نتیجه رسیدیم که یک سری از موضوعات در خصوص ازدواج مساله فرهنگی است. جوانان زیادی داریم که تمکن مالی دارند اما زیر بار تعهد زندگی نمی‌روند. یک بخشی از آن را باید خود ما فرهنگ سازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما در موضوع آسیب‌های اجتماعی خودمان باید قدم اول را برداریم‌، به عنوان مثال اگر در خانه خودمان یک جوان معتاد شد آیا منتظر می‌مانیم که اداره مبارزه با مواد مخدر به داد او برسد؟خیر، پس بنابراین باید آستین‌ها را بالا زد و خودمان کمک کننده اصلی باشیم. به یاد دارم زمانی که ازدواج کردم هیچ درآمدی نداشتم و با خدا معامله کردم تا ازدواج ساده‌ای داشته باشم، جوان‌ها این باور را داشته باشند که با سادگی ازدواج کنند. 

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: باید این فرهنگ سازی را در میان جوانان ایجاد کرد که با ساده زیستی می‌توان زندگی را شکل داد. چندی پیش در حوزه خیرین استان گلستان من به فروشگاهی که توسط خیرین ساخته شده بود رفتم‌، در همانجا به این ایده رسیدیم که  به یک وحدت میان خیرین برسیم، بنابراین از همان جا به این  رسیدیم که مجمع ملی خیرین کشور را تشکیل دهیم. 

تندگویان بیان کرد: بحث‌های مهمی در مجمع ملی خیرین اجرا خواهد شد و اگر این مجمع روند درستی داشته باشد خیلی از مشکلات ما مرتفع خواهد شد. البته باید مشکلات شخص خیرین برای پرداخت اقساط کالاها و سختی‌هایی که آنها در راستای مجمع انجام می‌دهند را در نظر داشته باشیم. ایجاد یک سامانه برای خیرین نیز قابل انجام است که باید مد نظر قرار بگیرد. 

معاون ساماندهی در امور جوانان گفت: تاکیدم این است که همه شما خیرین به ما در شکل گیری این مجمع ملی خیرین کمک کنید. در این مجمع ملی می‌توانیم زیر ساخت‌های متعددی مثل آموزش، اشتغال، جهیزیه و ... تعریف کنیم، سپس با نهادها و سازمان‌ها ارتباط بگیریم تا در این خصوص با مجمع همکاری کنند. ما باید معافیت‌های ویژه برای ساخت و ساز مسکن موقت برای زوجین بگیریم‌، و حتی زمین‌های رایگان برای ساخت و ساز مسکن جوانان در نظر گرفته شود. 

وی بیان کرد: جوانان امروز با وام کارشان راه نمی‌افتد بلکه به اشتغال و مسکن نیاز دارند. من به خیرین نیز توصیه می‌کنم به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند در همین استان‌ها جوانانی داریم که تمکن مالی دارند اما ازدواج نمی‌کنند. ما همچنین نیازمند دفاتر مشاوره‌ای هستیم که خیرین می‌توانند در این زمینه کمک زیادی به ما کنند. 

معاون ساماندهی امور جوانان در پایان گفت: ما امسال برای اولین بار جشنواره ازدواج را داشتیم و با این نوع فرهنگ سازی می‌توان تغییرات عمده‌ای در روند ازدواج ایجاد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ازدواج اشتغال فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای آموزشی در روستاهای محروم بردخون دیر افتتاح و اجرایی شد. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم صنایع به ویژه شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی توجه به مناطق پیرامونی است، اظهار داشت: در این عرصه شهرستان دیر در جوار منطقه ویژه پارس جنوبی دارای مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌های مورد مطالبه مردم است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط محروم شهرستان دیر را فضاهای آموزشی و ورزشی دانست و بیان کرد: در این حوزه در نشست با خیرین و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی طرح‌های مورد نظر برای اجرا ارائه شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی با همکاری خیرین و صنایع همجوار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر واحدهای آموزشی در منطقه بردخون دیر افتتاح شد.

باربرز از افتتاح فضای آموزشی در قالب 2 کلاس درس در روستای سجادیه بخش بردخون با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش جمعیت دانش‌آموزان و نیاز شدید این منطقه به فضای آموزشی با همکاری شرکت پتروشیمی متانول در شهرستان دیر احداث شده است.

فرماندار دیر تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای ساخت کلاس درس نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و شرکت‌های پیرامونی شهرستان دیر هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت پتروشیمی متانول دیر در ساخت این واحدهای آموزشی اضافه کرد: این صنعت نیز یک مدرسه شش کلاسی با اعتبار 150 میلیارد ریال در روستای اولی شمالی شهرستان دیر اجرایی کرده است.

باربرز با اشاره به نیاز مردم محله « خور خندل » دیر به مدرسه تأکید کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه 12 کلاسی در 2 طبقه توسط شرکت پتروشیمی متانول شهرستان دیر منعقد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران