Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیا پلیس اقتصادی می‌تواند پرونده‌های قاچاق را کشف کند؟ بنده در صحبت‌های خود گفتم که می‌شود ۹۰ درصد پرونده‌های قاچاق را کشف کرد، ما باید سازماندهی مناسب داشته باشیم و با هم افزایی موثر بین سازمان‌ها می‌توانیم فعالیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: خلأهایی در کار‌های ما وجود دارد، آدم فاسد در سازمان‌های خود کم داریم و این فساد‌ها از خلاأهای ما به وجود آمده است.

جانشین فرمانده ناجا گفت: اگر مجموعه ایست و بازرسی‌های مهم کشور و دستگاه‌ها، تجهیزات کنترل مناسبی را در اختیار پلیس بگذارند، مشکلات تا حدودی حل خواهد شد.

او افزود: از مجموع ۱۵۷ ایستگاه گمرک فقط در ۱۵ مورد دستگاه ایکس ری وجود دارد که این تعداد برای انجام عملیات و مبارزه با قاچاق مناسب نیست.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: باید در گلوگاه‌ها تجهیزات مناسب فراهم شود، حدود ۱۵ هزار کامیون در حال تردد و حمل بار برای مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اقتصاد ابزار زورگویی کشورهای غربی علیه ایران است

او افزود: مگر اسنپ و امثال آن چگونه در حال فعالیت هستند، این موضوع به راحتی حل شدنی است، حتی تمام دستگاه‌ها در داخل کشورمان قابل تولید هستند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مقابله با فساد اقتصادی نیاز به حرکت جهادی دارد و به مکان و زمان نیازمند نیست.

او افزود: باید زیرساخت‌های ما برای کنترل فراهم شود، در این صورت در همان گمرک‌ها جلوی قاچاق گرفته می‌شود دیگر به پلیس نیازی نیست.

جانشین فرمانده ناجا گفت: ۱۵۸ درصد کشفیات نسبت به ۴ ماهه پارسال افزایش یافت و به دنبال پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومانی هستیم که میزان پرونده‌ها در این حوزه ۸۰ درصد افزایش یافته است و تمرکز خود را بر شبکه‌های درشت گذاشته‌ایم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی کشور مسئول اخذ مالیات است و برای شناسایی متخلفان می‌توانیم به این سازمان اطلاعات دهیم.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در زمینه شناسایی و مقابله با فرار مالیاتی ۱۸۸ درصد در میزان کشفیات در این زمینه نسبت به ۴ ماه پارسال افزایش داشتیم.

او با بیان اینکه ۸۳ درصد پرونده‌های تعزیراتی در ۱۰ استان قرار دارد، افزود: طبق توافقات انجام با تعزیرات مقرر شد تا در اجرای حکم صادره از سوی این سازمان کمک کنیم که جرایم به خزانه کشور بازگردد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: در مصوبه آخرین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق رئیس جمهور تأکید کرد تا دستگاه‌های ایکس ری و تجهیزات بالاتر در مبادی گمرکی برای کنترل‌های بیشتر تأمین شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی رسولیان افزود: ۲۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کلوخه سنگ آهن، سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید شد که این میزان درمقایسه با آمار مشابه سال گذشته آن هفت درصد رشد یافت.

وی از فروش ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸ تن کلوخه سنگ آهن توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۲ به سرمایه گذاران در منطقه صنعتی و معدنی سنگان خواف خبر داد و گفت: این میزان درمقایسه با 1401 با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این معادن مشغول کار هستند که امسال با راه اندازی واحد‌های جدید گندله و کنسانتره ، این آمار به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف