Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اشاره به فعالیت‌های کانون گفت: کانون فارس با هدف تربیت رهبران آینده و ارائه مهارت‌های زندگی، مهارت‌های حل مسئله، تفکر انتقادی و ارتباط با دیگران در قالب ۴۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در ۴۲ مرکز ثابت، ۹ مرکز سیار و ۶ مرکز پستی به جامعه کودک و نوجوان خدمت‌رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هدف کانون را اجرای برنامه‌های فرایندمحور با هدف ساختن آینده بهتر برشمرد و بیان کرد: کانون با داشتن نیروی انسای متخصص، دلسوز و اخلاق‌مدار، با ارائه امکانات و تجهیزات مناسب به کودکان و نوجوانان خدمت می‌کند.

افتخاری تصریح کرد: کار‌های زیربنایی در سال‌های گذشته با توجه به نیاز مخاطب در کانون انجام شده که با اجرای فعالیت و ارتباط موثر اعضا و مربیان، به اثربخشی برنامه‌ها توجه ویژه می‌شود تا شهروندان اخلاق‌مدار را به جامعه معرفی کنیم.

مدیر کل کانون پرورش فارس ادامه داد: اجرای برنامه‌های پرنشاط برای کودکان در کانون، به تربیت آنان برای تبدیل شدن به انسانی متفکر و ماهر، با اعتماد به نفس و دارای جرات حضور در صحنه‌های ملی و بین‌المللی است که کودکان با علاقه‌های مختلف و هدفی که دارند دست به انتخاب فعالیت می‌زنند و هدف نیرو‌های متخصص و متعهد کانون که مسئولیت را به عنوان یک هدیه الهی پذیرفته‌اند، تربیت نسلی انقلابی، متهعد و متخصص است.

کمال علوی فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز یکی از رسالت‌های مهم امروز حوزه‌های تعلیم‌وتربیت را تربیت شایسته نسلی دانست که آینده متعلق به آن‌ها است.

او اضافه کرد: کودکان امروز، مدیریت آینده جامعه را در حوزه‌های علمی، فنی، صنعتی و سیاسی بر عهده می‌گیرند و اگر خوب تربیت و پرورش پیدا کنند، می‌توان به آینده امیدوار بود.

علوی اظهار کرد: مربیان کانون در فضای آموزشی فرای از نگاه‌های سیاسی، به شایستگی کودکان و نوجوانان را پرورش می‌دهند و همان طور که در گذشته به پرورش افرادی انقلابی دست زدند و به شایستگی از ارزش‌های نظام و انقلاب در مدت ۸ سال جنگ تحمیلی پاسداری کردند.

فرماندار فیروزآباد رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را توسعه فکری و تربیتی برشمرد و تاکید کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در دنیایی که رشد فزاینده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در آن جریان دارد، بسیار لازم و ضروری است وکانون به خوبی در این راه قدم برمی دارد که در جامعه کنونی به سبب رشد فناوری، فاصله فرهنگی بین خانواده‌ها، فرزندان و جامعه ایجاد شده که نتیجه آن رشد آسیب‌های اجتماعی است.

او گفت: نوجوانان و جوانان گذشته، توان مدیریتی زندگی خود را داشتند، اما امروز بعضی از نوجوانان و جوانان از برآورده کردن نیاز‌های روزمره خود هم عاجزندکه این موضوع لزوم فعالیت بیشتر فرهنگی و آموزش مهارت‌های زندگی در بین این نسل را یادآور می‌شود و شایسته است که کانون و سایر نهاد‌های فرهنگی در بحث توانمندسازی، به‌زیستی، ایجاد ارتباط صحیح بین خانواده و فرزندان و آموزش استفاده صحیح، به‌موقع و به‌جا از ابزار‌های فناوری و تکنولوژی که در اختیار کودکان ونوجوانان است گام بردارند.

علوی بیان کرد: سطح امکانات گذشته جامعه با امروز تفاوت معنا داری دارد، زیرا نسل جدید از سطح ایده‌آل و مطلوب زندگی برخوردار بوده، اما با این‌حال مشکلات روحی و روانی نیز در این جامعه افزایش یافته و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی را سنگین‌تر کرده است.

گفتنی است، در این جلسه همچنین بر راه‌اندازی واحد سیار روستایی در شهرستان فیروزآباد توافق شد و فرماندار فیروز آباد برای راه‌اندازی واحد سیار قول مساعدت داد و سپس از فاطمه جعفری‌زاده، مربی مسئول بازنشسته مرکز فرهنگی هنری فیروزآباد تجلیل و معصومه قربانی حکم خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/ت

معرفی مربیان مسئول مرکز فرهنگی هنری در فیروزآباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگیان حاشیه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"