Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:08:03 GMT

دیوارهای دانشگاه برداشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۸۰۸۵

دیوارهای دانشگاه برداشته می‌شود

«منصور غلامی» در نشست مسئولان شهرهای یادگیرنده یونسکو تاکیدکرد: دانشگاه‌ها باید ارتباط بیشتری با جامعه شهری داشته باشند و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مسئولان شهری معضلات شهری را با کمک و همکاری دانشگاه‌ها حل‌وفصل کنند.
به گزارش روز شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وی همچنین اظهار داشت: با توجه به جایگاه ویژه شهرداری‌ها در شهرهای جهان، شهرهای بیشتری در کشور باید در ردیف شهرهای یادگیرنده یونسکو  قرار گیرند تا شهروندان و گردشگران بتوانند از آموزش‌های لازم در خصوص مسائل شهری بهره برده و با تاریخ و فرهنگ کشورمان بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر علوم با بیان این که بیشتر مسئولیت امور شهرها بر عهده شهرداری‌ها است و در انجام این امر، شوراهای شهری هم همکاری می‌کنند، افزود: در فرهنگ اسلامی ما به امر آموزش سفارش زیادی شده و خوشحالیم امروز آموزه‌های اسلامی و دینی در پیام سازمان‌های جهانی ازجمله یونسکو نیز دیده می‌شود.
غلامی بابیان این که شهرهای یادگیرنده یونسکو می‌توانند با توجه به اهداف یادگیری، برنامه‌های مختلفی را در شهرهای خودشان به اجرا درآورند، گفت: آموزش شهروندی و زندگی اجتماعی امر مهمی است و در این زمینه همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی حتی آموزش‌وپرورش می‌تواند در بهبود این نوع آموزش مؤثر باشد.
وی با تأکید بر استفاده از فضاهای فرهنگی و تاریخی دانشگاه‌ها توسط مسئولان شهری و شهرداری‌ها به‌خصوص مسئولان شهرهای یادگیرنده یونسکو اظهار داشت: استفاده از فضاهای دانشگاه‌ها به شکلی که در راستای خدمات شهری قرار گیرند بسیار مطلوب خواهد بود و ما در نظر داریم جهت ارتباط بیشتر دانشگاه و جامعه دیوارهای دانشگاه‌ها را حذف کنیم تا همگان با بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها آشنا شوند.

وزیر علوم همچنین بر استفاده از عناصر شهری ازجمله بیلبورد، تندیس، سردیس، ماکت و استفاده از فضای پیاده‌روها و کوچه‌ها در جهت آموزش شهروندان تاکید و خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که در شهرها کمتر به چشم می‌خورد، ایجاد مسیر روشندلان است تا این قشر از جامعه به‌راحتی در سطح پیاده‌روهای شهر تردد کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری جامعه منصور غلامی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند