Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@14:50:05 GMT

مردم از همان ابتدا اعتقادی به برجام نداشتند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۸۳۲۴

مردم از همان ابتدا اعتقادی به برجام نداشتند

امام جمعه رشت با اشاره به بصیرت و دشمن‌شناسی ملت، خاطرنشان کرد:‌ مردم از همان ابتدا اعتقادی به برجام نداشتند و می‌دانستند که برجام هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد، اما برخی از مسئولان به برجام دلخوش بودند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت،‌ جدا شدن بحرین از ایران را نشان‌دهنده بی کفایتی و نالایقی شاه خائن دانست و اظهار کرد:‌ بحرین یکی از استان‌های ایران بود و اگر آن را از دست نمی‌دادیم، امروز سهم بیشتری از خلیج فارس داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اقدامات اخیر سپاه پاسداران در تولید بنزین را مایه افتخار در شرایط سخت تحریم دانست و افزود:‌ با فرهنگ جهادی و انقلابی توانستیم به خودکفایی در سوخت و بنزین برسیم و قراردادهای ننگین استکباری همچون برجام و اف.ای.تی.اف و سی.اف.تی و... هیچ آورده‌ای برای کشور نداشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بصیرت و دشمن‌شناسی ملت، خاطرنشان کرد:‌ مردم از همان ابتدا اعتقادی به برجام نداشتند و می‌دانستند که برجام هیچ فائده‌ای برای کشور ندارد، اما برخی از مسئولان به برجام دلخوش بودند و امروز به این نتیجه رسیده‌اند که وفای به عهد دشمن امکان‌پذیر نیست.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به گلایه مندی مقام معظم رهبری نسبت به اجرای نادرست اصل 44 در کشور، ادامه داد: دلسوزتر از مقام معظم رهبری در دنیا برای مردم ایران وجود ندارد و لذا مسئولان منویات رهبر انقلاب را جدی بگیرند و به ایشان لبیک بگویند.

وی نوع پوشش برخی از بانوان در جامعه اسلامی را نگران‌کننده دانست و گفت:‌ شرمنده خانواده‌های شهدا هستیم که عزیزانشان را تقدیم انقلاب کردند تا مرزهای ایمان و اعتقاد کشور حفظ شود، اما اکنون برخی از بانوان مانند اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها پوشش دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود:‌ قطعا در شورای فرهنگ عمومی طراحان و دوزندگان اینگونه لباس‌های غیر ایرانی و غیر اسلامی را مورد سوال قرار خواهیم داد. چرا در جامعه اسلامی نباید لباس مناسبی برای بانوان عفیف و محجبه طراحی شود؟!

امام جمعه رشت با بیان اینکه بخش اصلی تهاجم فرهنگی دشمن متوجه عفاف و حجاب است، یادآور شد:‌ از طریق ستاد امر به معروف و نهی از منکر وضعیت عفاف و حجاب در جامعه را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد:‌ امام پنجم(ع) در فضایی که بنی‌امیه برای نابودی اسلام ناب در جامعه فراهم کرده بود، اقدام به راه‌اندازی دانشگاه علوم و معارف اسلام کرد و شاگردان ایشان مروج اسلام حقیقی و شیعی شدند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه نام امام محمدباقر(ع) در تورات آمده است، گفت:‌ همانگونه که بنی امیه به دنبال نابودی اسلام بود، امروز نیز استکبار جهانی می‌خواهد اثری از اسلام حقیقی که انقلاب منادی آن است، نباشد.

آیت‌الله فلاحتی خانواده را نخستین الگوی فرزندان در زندگی دانست و تصریح کرد:‌ فرزندان در مرحله دوم در جامعه تربیت می‌شوند و لذا جامعه باید صالح باشد تا منجر به رشد استعدادهای مادی و معنوی افراد شود.

وی انقلاب اسلامی را مقدمه‌ای برای نهادینه کردن تربیت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:‌ تربیت اسلامی منجر به شکل‌گیری جامعه اسلامی می‌شود و افراد در جامعه اسلامی باید صالح و سالم باشند. امروزه شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای می‌خواهند فرهنگ و تربیت اسلامی در جامعه از بین برود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برگزاری جشنواره های بومی با فرهنگ و آداب و رسوم اصیل مورد پسند جامعه است، عنوان کرد: در برخی از مراسمات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری فرهنگ اسلامی رعایت نمی‌شود.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امر به معروف و نهی از منکر انقلاب اسلامی بحرین خطبه های نماز جمعه برجام قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • افشای کینه شاه از قم
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • مطهری امام