Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این ۳۹ تن از لاتین تبارهای ایالات متحده در سرمقاله‌ای برای روزنامه واشنگتن پست نوشتند: «تیراندازی مرگبار اخیر در الپاسو، تگزاس حمله به شهری بود که بسیاری از لاتین تبارها در آن ساکن هستند. این شهر همچنین یکی از امن‌ترین شهرها در سال‌های گذشته بوده و حالا شهری است که در جریان تیراندازی اخیر که شنبه (گذشته) صبح رخ داد، تعداد افرادی که کشته شدند تقریبا به اندازه افرادی بود که در سال گذشته کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الپاسو شهری است که بیش از ۸۰ درصد سکنه آن را لاتین‌ها از جمله بسیاری از مهاجران تشکیل می‌دهند. خب، اقدام خشونت‌آمیز روز شنبه چیست: یک جنایت به دقت هدفمند و حساب شده از روی انزجار علیه لاتین تبارها و جامعه مهاجران. این یک اقدام "تروریسم داخلی" است.

خیلی‌ها نمی‌خواهند این را بشوند یا باور کنند: لاتین تبارهای این کشور در معرض حمله قرار دارند. سیاهپوستان و رنگین پوستان در این کشور در معرض حمله هستند و مهاجران همینطور و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بر زبانه‌های آتش انزجار، تفرقه و تعصب علیه ما و همینطور مهاجران و شهروندان آمریکایی می‌دمد. اگرچه این نوع حملات سال‌هاست که در کشور رخ می‌دهد، اما حال دارد به یک رویداد اپیدمی و فراگیر تبدیل می‌شود که به سرعت بر بیشتر جوامع تاثیر می‌گذارد و یک تهدید جدی و واقعی برای کشور ماست. رئیس جمهوری همچنین در حال حمایت از ملی گرایان سفیدپوست به ویژه با حمایت از سخنرانی‌های انزجاری و به صورت ضمنی حمایت از خشونت است.

ما در کنار ده‌ها تن دیگر از رهبران لاتین تبار از رهبری دو حزب سیاسی آمریکا می‌خواهیم تا در کنار همه مردم این کشور بایستند و با افتخار اذعان کنند که تنوع در کشور ما بزرگترین توانایی است. رهبران ما باید شجاعت ایستادگی در مقابل این انزجار را نه با حرف بلکه با اقداماتی در راستای حفاظت و دفاع از هموطنان آمریکایی خود داشته باشند.

ما نمی‌توانیم رفتار زننده و پست تیراندازی را که روز شنبه آن حمله را انجام داد، اقدامات سایرین را که دست به رفتارهای مشابه می‌زنند، تنها با بیماری یا مسائل مربوط به سلامت روان توجیه کنیم. این رفتارها به صورت شفاف، انزجار و نفرت، ملی‌گرایی سفید پوست و ناشی از لفاظی غیرمسئولانه است. به صورت غیرمستقیم می‌گوییم که مسلمانان نباید اجازه وارد شدن به این کشور را داشته باشند، به مردم نسبت به حملات از سوی لاتین تبارها و مهاجران هشدار می‌دهیم (همانطور که در مانیفست فرد مظنون به تیراندازی آمده)، شعارهای "آنها را برگردانید" را ترغیب می‌کنیم و نئونازی‌ها و برتری‌جویان سفیدپوست را افراد بسیار خوبی می‌دانیم؛ همگی اینها مثال‌هایی از لفاظی‌هایی هستند که انزجار و نفرت و خشونت از آنها ناشی می‌شوند. ما پیامدهای آنها را در داستان‌های قربانیان و خانواده‌های ایشان می‌بینیم که برایشان گریه و زاری می‌کنند؛ در گریه‌های آنهایی که این زخم‌ها را به دوش می‌کشند.

یک اختلاط مسموم از سلاح و انزجار، مشکل‌ساز است. دور نگهداشتن سلاح از دست این افرادی که مرتکب خشونت می‌شوند، بخش مهم این پاسخ است و سنای آمریکا باید به سرعت اقدامی را در راستای تصویب قانون بررسی سابقه و پیشینه انجام دهد، قوانین را به‌روز کند و بر قوانین و مقرراتی که چالش‌های آمریکای قرن ۲۱ را مورد رسیدگی قرار می‌دهد،‌ تاکید داشته باشد.

و باز هم، رسیدگی به ریشه اصلی این مشکل، توقف تفرقه، قطبی کردن و تبلیغ و انتشار لفاظی‌های غیرانسانی که اقدامات از روی انزجار را ترغیب می‌کند، مهم است. واشنگتن هم باید اقدامی انجام دهد و کنگره باید این دولت را به مسئولیت پذیری این مساله وا دارد تا مطمئن شود گروه‌هایی که تئوری‌های خطرناک توطئه و انزجار را ترویج می‌دهند، تروریست‌های خانگی معرفی شوند و این گروه‌ها شامل کوکلاس کلان‌ها، نئونازی‌ها،‌ سر کچل‌های نژادپرست و سایر برتری جویان سفیدپوست و ایده آلیست‌های جدایی طلب هستند.

افراط‌گرایی خشن خانگی از سوی ملی گرایان سفیدپوست بر آمریکایی‌ها با هر سابقه‌ای و پیشینه‌ای تاثیر می‌گذارد. روز شنبه، این تاثیر برای جامعه لاتین تبار بود و کمی قبل‌تر، عبادتگاه یهودیان در پیتسبورگ و کمی قبل‌تر از آن هم مسجد مسلمانان در کالیفرنیا و محل عبادت و تدریس انجیل برای آفریقایی – آمریکایی‌ها در چارلستون. اپیدمی خشونت سلاح بیشتر بر جرایم ناشی از انزجار و نفرت دامن می‌زند. از زمان قتل عام ۲۰ کودک در سندی هوک در ۲۰۱۲، ۲۱۹۳ مورد تیراندازی رخ داده که به مرگ ۲۴۷۸ تن و زخمی شدن بیش از ۹۰۰۰ تن دیگر از جمله تیراندازی در دیتون، اوهایو منجر شده است. ما همگی مرتبط هستیم و باید درباره آن صحبت کنیم.

دولت باید به صورت علنی اعلام کند که اقدامات پلیسی و اخراج در مناطقی که تحت تاثیر این خشونت قرار گرفته‌اند را تعلیق می‌کند تا قربانیان بتوانند از خدمات درمانی مناسب و حمایت‌هایی که نیازش را دارند به دور از موقعیت مهاجرتی‌شان بهره ببرند.

ما در کنار این کشور می‌ایستیم و برای التیام آن کارهای زیادی باید انجام دهیم. اما در یک چهارراه حساس قرار داریم؛ آیا باید به صبر در مقابل این خشونت و قتل‌عام هموطنانمان و بشر بر اساس مذهب، ملیت اصلی یا رنگ پوست ادامه دهیم؟ آیا به خودمان اجازه دهیم تا دچار اختلاف و تفرقه شویم؟ ما خیلی بهتر از این هستیم. ما می‌دانیم که بهتر هستیم.»

نویسندگان این سرمقاله را ۳۹ تن از رهبران لاتین تبار ایالات متحده تشکیل می‌دهند؛ استفانی والنسیا، موسس لابراتوارهای "Equis"، یوآخین کاسترو دموکرات و نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس اداره لاتین تبارهای کنگره، آنا ماریا آرچیلا، مدیر اجرایی مرکز دموکراسی مردمی، کریستینا خیمنز، مدیر اجرایی کمپانی "ما آرزو می‌کنیم"، لوئیس میراندا، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا، لویس میراندا جونیور، هیات مدیره صندوق پیروزی لاتین و رئیس موسس فدراسیون لاتین تبار. ۳۳ تن دیگر از رهبران لاتین تبار آمریکایی نیز این سرمقاله را امضا کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لاتین تبارها تیراندازی مرگبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (جمعه) در جریان گفت‌وگوی با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وانگ یی به آنتونی بلینکن گفت که «کشتی غول پیکر» روابط چین-آمریکا، متعادل و استوار شده بود، «اما عوامل منفی در رابطه ۲ کشور همچنان در حال ایجاد و افزایش است».

وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه روابط پکن-واشنگتن با اختلالات مختلفی مواجه است، تصریح کرد: حقوق توسعه مشروع چین بی‌جهت سرکوب شده است و منافع اصلی ما با چالش‌هایی مواجه است.

بلینکن پاسخ داد که برای پیشبرد دستور کار تعیین شده توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین هنگام دیدار آنها در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر (آبان/آذر)، به «دیپلماسی فعال» نیاز است.

وی با اشاره اینکه «در تصمیم‌گیری ما هیچ جایگزینی برای دیپلماسی رودررو وجود ندارد»، اضافه کرد که می‌خواهد اطمینان حاصل کند چین و آمریکا در مورد زمینه‌هایی که با هم اختلاف دارند، حداقل برای جلوگیری از سوء تفاهم و اقدامات نسنجیده، تا حد امکان شفاف هستند.

بر اساس این گزارش، بلینکن قرار است چندین ساعت با وانگ یی پشت در‌های بسته در «مهمانخانه دولتی دیائویوتای» جلسه برگزار کند، زیرا طرفین تلاش می‌کنند با وجود دستور کار گسترده و پیچیده، پیشرفت در روابط ۲ کشور را حفظ کنند.

بلینکن اولین وزیر خارجه آمریکا است که در طول ۱۴ سال گذشته به شانگهای سفر می‌کند، وی سفر خود به چین را روز چهارشنبه از این شهر اقتصادی آغاز کرد.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • آیا چین می‌تواند؟
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است