Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@21:23:25 GMT

برقراری دوباره راه ارتباطی 700 روستای لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۹۶۵۷

برقراری دوباره راه ارتباطی 700 روستای لرستان

راه ارتباطی 700 روستای لرستان که در جریان سیل فروردین ماه امسال تخریب شده بود، با ساخت11 پل بزرگ در این استان، باردیگر برقرار شد.در جریان این سیل، 2هزار و 500کیلومتر از راه های لرستان شامل 870 راه روستایی، 208 دستگاه پل و دیوارهای حایل تخریب شد و به علت رانش زمین در آزادراه ها، راه های مواصلاتی این استان از جمله جاده خرم آباد به سمت بروجرد و خرم آباد به سمت کوهدشت از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه استان ها عملکرد مدیریت در اجرا

وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از چند پل و آغاز عملیات اجرایی قطعه اول جاده خرم آباد- پلدختر، با اشاره به اینکه در زمان کوتاهی توانستیم 11 پل بزرگ که کوچکترین آن حدود 35 متر و بزرگ ترین آن بیش از 120 متر است را احداث کنیم، گفت: یکی از دستاوردهای سیل اخیر این بود که عملکرد مدیریت در اجرا بتواند در حداقل زمان حداکثر بازدهی را داشته باشد.

محمد اسلامی در مراسم افتتاح پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ضمن تبریک به جامعه فرهنگی و پر تلاش خبرنگاران، از اقدام همه جانبه تمامی دستگاه ها که با تلاش شبانه روزی خود برای بازگشت لرستان به حالت اولیه نقش ایفا کردند، تشکر کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در جریان سیل شاهد خسارت های زیادی به حوزه های مختلف استان به ویژه حوزه راه و شهرسازی بودیم، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، راه ارتباطی 700 روستا که قطع شده بود، هم اکنون برقرار شده است.

وی با بیان این که در 25 استان شاهد وقوع سیل بودیم، اما با بسیج نیروهای راهداری و راه و شهرسازی کار بازسازی و ترمیم راه های روستایی و اصلی آغاز شد، تصریح کرد:  جاده خرم آباد- پلدختر شریان مهم و اقتصادی در کشور محسوب می شود و زندگی بسیاری از روستاییان و ساکنان شهرهای در حریم آن به این جاده بستگی دارد.

اسلامی با تاکید بر این که برای ترمیم و بازسازی این جاده کار انجام مطالعات فنی و مهندسی و زمین شناسی در دستور کار قرار دارد، افزود:  این جاده با رعایت استانداردها و با عرض 20 متر و طول 85 کیلومتر طراحی و تونل هایی هم در این جاده پیش بینی شده است.

ترمیم جاده

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت:  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تا ساخته شدن این جاده، ترمیم جاده قبل را انجام خواهد داد و این جاده امروز به عنوان یک جاده دسترسی محلی است تا مردم از آن استفاده کند .

اسلامی درخصوص پل های قابل افتتاح گفت: این پل ها، پل های نصب سریع و استاندارد بوده است. بار مجاز آن تعریف شده و ارتفاع پایه ها تا حداکثر مجاز افزایش داده شده و مردم این استان که زندگی و معیشت آنان به این تردد وابسته است، می توانند از آن عبور و مرور کنند.

خروج معمولان از بن بست

بر اساس این گزارش، عبد الهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز با اشاره به فرایند انتقال و ساخت این پل ها اظهار داشت: در 14 فروردین امسال، اولین راه به شهر پلدختر بازگشایی شد و در فاصله 17 تا 20 فروردین شهرستان پلدختر در شهر معمولان از بن بست خارج و نزدیک به 300 دستگاه ماشین آلات، 200 دستگاه پل و ابنیه، 7 دستگاه پل فلزی از جای جای کشور به لرستان منتقل شد و در اردیبهشت ماه راه های مواصلاتی استان بازگشایی شد. در تیر ماه نیز ۱۱ دستگاه پل بزرگ دیگر با دهانه 30 متری شروع به ساخت شد. در این مرحله با ابلاغ اعتبارات و با مساعدت های استانداری، مقام عالی وزارت و ۱۰۸۰ میلیارد ریال اعتباراستانی و ۱۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار سازمانی تخصیص یافته که پیش بینی می شود بتوانیم خدمات رسانی مطلوب را به مردم داشته باشیم.

وی تصریح کرد:  این ۱۱ دستگاه پل تا پایان شهریور و آخرین آنها پل بابا زید بود که به بهره برداری رسید و عملیات روکش آسفالت شهرستان های چگینی، خرم آباد و الیگودرز نیز به زودی آغاز خواهد شد.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی دانشگاه لرستان گفت: مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند.

محمد حیاتی در آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاددانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با تقدیر از جهاد دانشگاهی به خاطر برگزاری مسابقات ملی سدید، اظهار کرد: شرکت دانشجویان در مسابقات سدید می‌تواند بسترساز یک تجربه شیرین باشد.

وی افزود: دانشجویان با شرکت در این مسابقات می‌توانند خود را با یک‌سری از مقررات وفق دهند و در واقع این تجربه می‌تواند تمرینی برای ایفای نقش‌های بزرگ‌تری باشد که دانشجویان به عنوان آینده‌سازان این مملکت در آینده خواهند داشت.

حیاتی با اشاره به مشارکت ۵۳ دانشجو در مرحله استانی مسابقات ملی سدید در لرستان، اضافه کرد: باید زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان در این مسابقات فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان در مسابقات ملی «سدید»‌، گفت: مسابقات ملی «سدید»‌ ضمن تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان به نوعی تمرینی برای نقش‌های بزرگ‌تر دانشجویان است.

مهدی امید، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه ارائه یک مطلب در سه دقیقه تا حدودی دشوار است اما دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقه به خوبی از عهده آن برآمدند و در مجموع ارائه خوبی داشتند، گفت: ارائه دادن مطالب در قالب مسابقاتی مثل سدید یک هنر است و دانشجویان باید برای موفقیت در آن تمرین و ممارست داشته باشند.

وی افزود: برای موفق بودن در این مسابقات لازم است محتوا، ظاهر و فرم مطالب مورد توجه باشد و چارچوب نظری و روش ارائه برای مخاطبان مشخص شود و در ارائه مطلب فراز و فرود و تن صدا مورد توجه باشد.

امید با بیان اینکه سدید به معنای محکم و استوار است و ضرورت دارد شرکت‌کنندگان در مسابقات سدید در ارائه مطالب محکم و استحکام و استواری در صدا را مدنظر داشته باشند، ادامه داد: همچنین لازم است پیکربندی و انسجام و خروج از بحث در زمان تعیین شده و همچنین استفاده از زبان بدن مورد توجه شرکت‌کنندگان باشد تا مطالب ارائه شده تأثیر خود بر مخاطبان را داشته باشد و علاوه بر این ارائه دهنده مطلب ابتدا خودش به فهم درستی از مطالب برسد تا مخاطب نیز پذیرای آن باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل