Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@02:48:23 GMT

واکنش فدراسیون به شائبه دستکاری در رای انضباطی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۰۳۰۸

واکنش فدراسیون به شائبه دستکاری در رای انضباطی

رای محرومیت تماشاگران پرسپولیس و سپاهان از حضور در یک بازی این تیم، با تغییر در سایت فدراسیون تبدیل به "تعلیقی به مدت شش ماه" شده است.

به گزارش "ورزش سه"، حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان و جنجال روی سکوها در نهایت با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و محرومیت دو باشگاه، بازیکنان و مربیان همراه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بخشی از احکام، باشگاه پرسپولیس طبق آنچه که در سایت فدراسیون فوتبال آمده بود: " به دلیل پرتاب اشیا محترقه، استفاده از لیزر و شعارهای موهن و تحریک تماشاگران تیم مقابل به پرداخت 100 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.همچنین تماشاگران این تیم از حضور در یک مسابقه از همراهی تیم خود محروم هستند.این رای قابل تجدیدنظر است."

 

حکم اولیه فدراسیون فوتبال . آرای پرسپولیس و سپاهان بر مبنای محرومیت قابل تجدید نظر آنهاست.

 

این حکم به منزله محرومیت(قابل تجدید نظر) پرسپولیس از انجام بازی افتتاحیه لیگ در فصل نوزدهم با حضور هوادارانش بود. اما در اتفاقی عجیب بعد از اینکه سایت پرسپولیس دقایقی پیش روی خروجی خود خبری مبنی بر تعلیقی بودن این حکم آورده بود و مدعی شد که هوادارانش قادر خواهند بود در بازی با پارس جنوبی جم در استادیوم حضور یابند، مراجعه مجدد به سایت فدراسیون فوتبال و کلیک روی خبر قبلی در خصوص این حکم، نشان از ادیت تازه ای می‌داد؛ در حکمی که مشخص است ادیت شده و در این زمینه روی صفحه قرار گرفته، آمده است: " پرپسولیس  به دلیل پرتاب اشیا محترقه ، استفاده از لیزر و شعارهای موهن و تحریک تماشاگران تیم مقابل به پرداخت 1.000.000 ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین تماشاگران این تیم از حضور در یک مسابقه از همراهی تیم خود محروم هستند.( این  محرومیت به صورت تعلیقی و به مدت 6 ماه است)"

 

در ادیت این حکم حتی نام پرسپولیس نیز با غلط املایی نگاشته شده و حکم صادره نیز با تغییرات زیادی همراه بوده است. حکم جریمه مالی 100 میلیونی به قوت خود باقی مانده و البته در خصوص حضور هواداران که در حکم قبلی با محرومیت و البته تبصره تجدیدنظر همراه بوده، اینبار از تعلیقی و به مدت شش ماه استفاده شده است.
 

این اما پایان ماجرا نبوده و کمیته انضباطی در حکم مربوط به محرومیت هواداران سپاهان نیز همین رویه را به کار گرفته و این باشگاه نیز که طبق حکم قبلی با محرومیت یک جلسه‌ای از همراهی هوادارانش مواجه بود و همانند پرسپولیس می‌توانست نسبت به آن تجدیدنظر بخواهد، طی ادیت صورت گرفته با محرومیت تعلیقی یک جلسه‌ای به مدت شش ماه مواجه شده است.

 

 

متن ادیت شده .محرومیت  سپاهان و پرسپولیس به تعلیقی شش ماهه  تغییر یافته است.

 

 توضیح فدراسیون:ابهام باقی است


لو رفتن این ماجرا با جنجالهایی در فضای مجازی همراه بوده و کمیته انضباطی به جهتگیری به سود پرسپولیس و سپاهان محکوم شده است اما فدراسیون فوتبال در دفاع از خود مدارک جدیدی رو کرده و می گوید به استناد نامه های ارسالی به دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس در تاریخ صدور رای، اشتباه رخ داده انسانی بوده و بر عهده اپراتور است .


آنها دو نامه به تاریخ هفدهم تیر را روی سایت منتشر کرده که نشان می دهد رای نهایی همان چیزی است که بعدا در سایت فدراسیون ادیت شده.تصاویر دیگری هم که از اتوماسیون فدراسیون برداشته شده در همین راستاست.


اما سئوال این است که چرا فرد مذکور ،(شاغل در سایت فدراسیون) اشتباه خود را پس از انتشار وسیع در رسانه ها اعلام نکرده و این مطلب با عنوان اصلاحیه به اطلاع مطبوعات نرسیده است؟


در حال حاضر با توجه به ارسال احکام به دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس ، این دو باشگاه با انتشار مدارک ارسالی می توانند بار اتهام را از روی دوش خود بردارند.البته در این صورت بازهم این سئوال باقی است که پس از انتشار مطالب پرتعداد درباره افتتاحیه بدون تماشاگر لیگ،چرا هیچ مسئولی در این باره به توضیح و اطلاع رسانی درست نپرداخته است؟

 

 

نامه هایی که فدراسیون بر اساس آنها ادعا می کند خطایی مرتکب نشده است

پرسپولیس تهران فولادمبارکه سپاهان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران فولادمبارکه سپاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی

به گزارش "ورزش‌سه"، محرومیت ۱۰ ساله هوادار منتسب به باشگاه سپاهان و دستور وزیر ورزش و رییس فدراسیون برای آسیب شناسی فضای ورزشگاه‌ها سبب شده باشگاه سپاهان بیانیه جدیدی صادر کند و موارد دیگری را درباره محکومیت هواداران تیم حریف یادآوری کند.

در ادامه بیانیه ۴ بندی سپاهان را می‌توانند:

باشگاه سپاهان با توجه به تاکید وزیر محترم ورزش در خصوص حفظ حرمت بانوان، نکاتی را به استحضار جامعه فوتبال می‌رساند.

با عنایت به تاکید وزیر محترم ورزش مبنی بر برخورد با حرمت‌شکنی رخ داده در ورزشگاه آزادی، و عزم کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که در رسیدگی به پرونده هوادار خاطی سپاهان آن‌هم با   سرعتی مثال‌زدنی و بدون احضار فرد خاطی تجلی پیدا کرد، انتظار می‌رود کمیته محترم انضباطی برخلاف روال گذشته و با همین جدیت و  سرعت اخیر، نسبت به موارد ذیل نیز  عمل کرده و دستورات قضایی لازم را صادر نماید تا علاوه بر بازنمایی جایگاه خود به عنوان رکن عدالت قضایی‌ و دوری از اتهام  یکسونگری و جانبداری، حضور ایمن و سالم بانوان در ورزشگاه‌ها را تداوم ببخشد:

1- برخورد با فحاشی منظم و هماهنگ ۳۰ هزار نفره  هواداران پرسپولیس علیه باشگاه و بازیکنان سپاهان آن هم درحضور بانوان و کودکان که از دو ساعت قبل از بازی تا نیم ساعت بعد از بازی بصورت علی‌الدوام انجام شده است. همچنین لازم است فارغ از هر رنگی با لیدر یا لیدرهایی که مطالب تحریک کننده و تهدید آمیزی بر علیه هواداران سایر تیم‌ها منتشر کرده‌ و می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد چرا که قطعا آسیب رفتار این افراد کمتر از آن هوادار منتسب به سپاهان نیست؛ که برخورد پند آموز با آنها مصداق حی علی خیر العمل برای رکن قضایی فدراسیون است.

2- شناسایی و برخورد با لیدرها و سرلیدرهای باشگاه پرسپولیس خصوصا در قسمت بانوان، که فحاشی جمعی بی‌سابقه‌ای را همراه با رکیک‌ترین الفاظ از جایگاه هواداران بانوی تیم پرسپولیس بر علیه هواداران و بازیکنان تیم سپاهان رقم زدند. هرگونه سهل‌انگاری در این خصوص منجر به تسری این حرکات و رفتار شنیع در دیگر استادیوم ها خواهد شد که مسئولیت اولیه آن بر عهده رکن قضایی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

3- رسیدگی به کوتاهی مسئولان برگزاری مسابقه درخصوص مکان یابی جایگاه هواداران میزبان در‌ طبقه فوقانی که زمینه‌ساز برخی از اتفاقات ناگوار این بازی شد.
یادآور می‌شود همین موضوع دلیل اصلی حادثه جراحت و آسیب سرباز احمدی و حوادثی از این دست در اصفهان، تهران و سایر شهرها بوده که متأسفانه همیشه در هیاهوی رسانه‌ای و عدم ریشه‌یابی دقیق رکن قضایی فدراسیون، از آن غفلت شده است.

4- برخورد مناسب با خبرنگار و رسانه منتشر کننده سخنان فرد خاطی منتسب به هواداران سپاهان که با اقدام شنیع و فرصت‌طلبانه خود، موجب خدشه‌دار شدن احساسات عمومی گردید؛ حرکت این خبرنگار و رسانه کمتر از تخلف هوادار متخلف سپاهان نبوده است. قابل توجه اینکه متاسفانه علی‌رغم هشدارهای متعدد قبلی در حال حاضر هیچ قانون و مقرره ای در خصوص فعالیت رسانه‌ها در حوزه ورزش و خصوصاً فوتبال ما وجود ندارد.

حال آنکه به عنوان مثال در مسابقات آسیایی، مقررات کاملاً روشنی حتی درخصوص استقرار عکاسان و خبرنگاران در زمین مسابقه موجود است.

بدیهی‌است هر رسانه‌ای می‌تواند با تک تک هواداران منتسب به باشگاه‌های مختلف مصاحبه کند و احتمالاً محتوایی نامناسب را درخلال چنین مصاحبه‌هایی تولید و بازنشر کند. آیا چنین رفتاری و تولید چنین محتواهایی امنیت روانی جامعه را به خطر نخواهد انداخت؟! 
اگر با رفتار این رسانه برخورد نشود به‌زودی شاهد چنین رفتاری در سایر ورزشگاه‌ها هم خواهیم بود.

در این میان نقش کمیته انضباطی فدراسیون و سایر ارکان قضایی فدراسیون نقشی خطیر و قابل توجه است و امید است عزیزان بتوانند همین سرعت عمل را در سایر موارد نیز داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • محرومیت ۱۰ ساله هوادار سپاهان
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره هوادار خاطی/ ۱۰ سال محرومیت برای هوادار سپاهان
  • محرومیت ۱۰ ساله برای هوادار خاطی س‍پاهان
  • احضار دو مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • احضار مدیران پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی