Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، جواد زاهدی  در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت فعالیت‌ تابستانی و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان که در سالن کنفرانس این اداره برگزارشد، با اشاره به اهمیت قصه‌گویی، اظهار کرد: قصه‌گویی در واقع حفظ ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌های جامعه مطرح بوده و قصه‌گویی هم اکنون در مرحله شهرستانی در 23 مرکز  در حال برگزاری بوده،در سه سطح دختران و پسران، زنان و مردان و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود :مرحله کتابخانه ای در مراکز کانون استان از 15 مرداد آغاز و  این مرحله تا 31 مرداد ادامه خواهد با شناخت نفرات  راه یافته به مرحله استانی جشنواره،  در مهر ماه سال جاری نیز در منطقه آزاد ماکو میزبان مرحله استانی خواهیم بود و  برگزیدگان این مرحله در آبان ماه 98 در مرحله منطقه ای به قصه‌گویی خواهند پرداخت. 

                                                                                                        

زاهدی خاطرنشان‌کرد: همچنین، ارومیه به عنوان میزبان مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در آبان ماه سال جاری پذیرای قصه گویان پنج استان منطقه یک کشور شامل: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین است.

وی افزود: مرحله پایانی یا کشوری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذر ماه 98 و همزمان با شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه برآن در کنار این جشنواره، عموم مردم می‌توانند در قصه ۹۰ ثانیه‌ای با ارسال فیلم کوتاه کانون شرکت کنند که در شب یلدا برندگان آن معرفی  می‌شوند، همچنین در این مسابقه بابی با عنوان قصه خبرنگاری برای خبرنگاران باز شده است.

زاهدی با اشاره به پویش فصل گرم کتاب که از نیمه دوم تیرم سال جاری در استان آغاز شده است،بیان کرد: تاکنون چهار هفته پویش گرم کتاب که با شعار آینده را باید ساخت در بوستان‌ها و پارک‌های استان اجرا شده و تا آغاز ماه محرم ادامه دارد و کودکان و نوجوانان می‌توانند در این پویش حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه این پویش در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بسیار موثر بوده، تصریح کرد:این پویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌ها در تابستان برگزار می‌شود و بر دو محور موضوعی ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و تقویت مهارت‌های زندگی تمرین زندگی تاکید دارد.

زاهدی با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز ثابت در ۱۷ شهرستان و هشت مرکز سیار کانون پرورش فکری در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: مراکز سیار کانون هر کدام حداقل هشت هزار جلد کتاب دارند و ۲۰ پایگاه روستایی را در حوزه خدمت خود پوشش می‌دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قزوین جشنواره قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است و باید برای توسعه جامعه برنامه‌ریزی انجام پذیرد و معلمان در این میان نقش بسزا و کلیدی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دیدار با منتخبین اقشار مختلف فرهنگیان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: قشر نوجوان و جوان جامعه باید نسبت به توطئه‌های دشمنان و دسیسه‌های روز آگاهی کافی داشته باشند.

وی افزود: بسترهای لازم برای تقویت روحیه اسلامی و ایرانی در میان دانش‌آموزان تقویت شود تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است و باید برای توسعه جامعه برنامه‌ریزی انجام پذیرد و معلمان در این میان نقش بسزا و کلیدی دارند.

قریشی تصریح کرد: هدایت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین محورهای فعالیت معلمان است که باید مورد توجه باشد، اینکه دانش‌آموز با چه روحیه‌ای وارد میدان شود بسیار امر مهمی است و معلمان باید در این خصوص نقش خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: معلمان در کلاس درس به ارتقا و تقویت تربیت دینی و میهنی دانش آموزان اهتمام داشته باشند و از سویی نقش آموزش در کلاس بسیار مهم است و باید این اهمیت برای دانش‌آموز روشن و تبیین شود.

قریشی عنوان کرد: شغل شریف معلمی، لطف بزرگی از جانب پروردگار است که باید قدردان این لطف باشید.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ثواب والا و مهمی به دنبال تربیت فرزندان شامل حال انسان می‌شود که به یقین معلمان به دلیل نقش مهم خود از این ثواب و اجر الهی برخوردار می‌شوند.

کد خبر 750212

دیگر خبرها

  • فراخوان پویش سراسری «وعده صادق»
  • آزمون ارزیابی تخصصی حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها