Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@06:56:53 GMT

ادامه اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در هفته سی‌ونهم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۱۰۲۵

صد‌ها معترض جلیقه زرد امروز به منظور اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و نابرابری درآمد‌ها در هفته سی و نهم این اعتراضات به خیابان‌های پاریس آمدند.

اخبار بین الملل_ هفته گذشته نیز معترضان در اعتراض به خشونت‌های پلیس این کشور در شهر نانت راهپیمایی سکوت برگزار کردند که در این راهپیمایی درگیری‌هایی میان پلیس و معترضان صورت گرفت و پلیس به طرف راهپیمایی کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کرد و چند تن از آن‌ها را دستگیر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناپدید شدن یک مرد جوان در میان درگیری‌های پلیس با گروهی در شهر نانت عصبانیت مردم فرانسه را در مورد روش‌های خشونت‌آمیز پلیس این کشور برانگیخت.

از نوامبر سال گذشته میلادی، به دنبال برنامه افزایش مالیات بر سوخت، اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه شکل گرفت. دولت مکرون تلاش کرد با اعمال برخی از اصلاحات و برآورده ساختن بعضی از خواسته‌های معترضان به این اعتراضات خاتمه دهد؛ اما آتش اعتراضات فروکش نکرد و شعله‌ورتر و فراگیرتر نیز شد و نارضایتی از سایر سیاست‌های دولت نیز به شعار‌های معترضان افزوده شد. از اواسط نوامبر تاکنون این اعتراضات بی‌وقفه هر شنبه برگزار شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مالیات پاریس امانوئل مکرون جلیقه زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

اعتراضات دانشجویان دانشگاه تگزاس به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا نیز در واکنش به اتفاقات دانشگاه کلمبیا به سی ان ان گفت که اوضاع در این دانشگاه از کنترل خارج شده است. او نیز این اعتراضات را «یهود ستیزی» قلمداد کرد.

در این میان خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس