Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: صید ماهی با شوک برقی یکی از معضلات صیادان استان است که اعتراض ماهیگیران را به دنبال داشته است که برای حفاظت از ذخائر ماهی و ممانعت از انجام این کار غیر مجاز و برخورد تا متخلفان دستور العمل هایی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا افتخاری نسب صبح امروز شنبه ۱۹ مردادماه در آین تجلیل از اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: برخی از صیادان برای صید بیشتر از شوک برقی استفاده می کنند که غیر مجاز است و اعتراض ماهیگیران دیگر را به دنبال داشته است که دستور العمل هایی برای مقابله با آنها صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پرورش دهندگان بدون مجوز بچه ماهی را از ما می گیرند، تصریح کرد: این واحدها غیر مجاز نیستند بلکه بدون مجوز هستند و به همین دلیل تولیدات آنها جز آمار عملکرد شیلات استان محسوب شده  و زیر نظر دامپزشکی هستند.

 سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه در تولید ماهیان گرمابی با مازندران و گلستان رقابت داریم، گفت: تا کنون رتبه نخست تولید ماهی های گرمابی را داشته ایم و تنها سال گذشته به دلیل خشکسالی به رتبه دوم رسیدیم، اگر امسال بیماری پیش نیاید یکی از سال های پر رونق در پرورش ماهیان گرمابی خواهد بود.

افتخاری نسب عنوان کرد: برش نهایی سند توسعه شیلات استان خوزستان که یکی از قوی ترین مشاوران شیلات در کشور را دارد، طبق آخرین قرار، شهریور امسال باید تحویل داده شود، چون باید خواسته شیلات، محیط زیست و آب و برق استان را به طور همزمان در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع پرورش ماهیان خاوری که در شمال دزفول واقع است بیش از ۶۰ درصد ماهیان خاویاری کشور را تامین می کند، تاکید کرد: ۴۲ قطعه آن پرورش خاویار  و ۴ قطعه آن شامل سردخانه، کارخانه یخ، تولید خوراک دام و ماهی است.

افتخاری نسب ادامه داد: طرح فاز دوم برق شهید احمدیان نیز با بیش از ۱۱ میلیارد تومان از طرح های هفته دولت است در دست اجراست که تلاش می کنیم حداکثر ظرف مدت ۶ ماه به نتیجه برسد؛ همچنین طرح اسکله بندر امام به عنوان سومین طرح هفته دولت نیز با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال ظرف مدت ۸ ماهه اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان ادامه داد: در تلاشیم در بحث پرورش ماهی در قفس با سازمان آب و برق به توافق برسیم، چرا که محیط زیست این دغدغه را در خصوص منابع آب شرب دارد در صورتیکه در دیگر استانها از منابع آب شرب برای پرورش ماهی در قفس استفاده می شود.

افتخاری نسب با اشاره به طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو در هندیجان و اخذ مجوز برای پرورش میگو در چوئبده، گفت: سیاست شیلات کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و تولید مانند پرورش میگو و ماهی در قفس است.

وی افزود: در طرح های جدید پرورش آبزیان به دلیل بیماری لک سفید از روش های جدید مثل نرسری در چوئبده اجرا می شود تا بتوانیم دو نوبت در سال پرورش میگو داشته باشیم.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان در خصوص بازسازی ذخائر آبزیان در استان، بیان کرد: بیش از ۱۹ میلیون بچه ماهی از فروردین امسال در تالاب ها، دریاچه ها و رودخانه ها رها سازی شده اند؛ همچنین رها سازی پشت سدها نیز بصورت میانگین سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون بچه ماهی انجام می شود. البته متاسفانه ۱۰ میلیون لار در سیلاب امسال به دلیل باز کردن دایک مرزی هور العظیم از بین رفتند.

افتخاری نسب گفت: ۵۰ تا ۷۰۰ میلیون بیش از ۲۰۰ قطعه سازه بتنی در پهنه آبی ماهشهر و هندیجان نقطه گذاری شده و طی ده روز آینده این سازه ها گذاشته می شود. اجرای این طرح به صورت آزمایشی برای پرورش ماهی پیش شرط آب و برق و محیط زیست استان است.

وی در خصوص پرورش، مصرف یا عدم مصرف ماهی تیلاپیا، توضیح داد: در سیلاب امسال گونه های مهاجم ماهی تیلاپیا وارد استخرهای پرورش ماهی استان شدند در حال حاضر ۴ استان مرکزی مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را دارند؛ یکی از عوامل کاهش ماهی صبور وجود گونه ماهی تیلاپیا زیلی و خشکسالی است.

افتخاری نسب ادامه داد: به نظر من تیلاپیا ضرر ندارد و از آنجا که بحث ما روی پرورش این ماهی است، نه مصرف آن باید گفت که این ماهی به منظور رونق اقتصادی به صرفه است.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: ۴ کارخانه تولید غذای ماهی در استان داریم و مشکلی از نظر غذای ماهی در خوزستان نداریم. در حال حاضر ۱۸ کارخانه و شرکت خوراک داریم که ظرفیت پایلوت آنها با ظرفیت تولیدشان فرق دارد و از آنجا که ماهی تازه در استان موجود است تمایلی به مصرف کنسرو و تن ماهی در خوزستان وجود ندارد.

وی عنوان کرد: آمار صادرات صعودی است به دلیل افزایش نرخ ارز و تفاوت قیمت در دو کشور، پارسال ۱۲ هزار تن ماهی تیلاپیا وارد کشور شد، اما ظرفیت تولید ما ۲۰ هزار تن است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف پرورش ماهی تالاب خشکسالی محیط زیست نرخ ارز قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور ما و راهکار حل این ناترازی گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی جهان رخ داده این است که به سمت خودروهای با موتور پاک، بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین و آلایندگی کم رفته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: مسائل زیست محیطی در تولید خودرو اگر جدی گرفته نشود برای تمام دنیا بحران ایجاد می‌کند. خودروهایی که در کشور ما تولید می‌شود پلتفرم‌های قدیمی دارد و موتورها آلایندگی بالاتری نسبت به خودروهای جدید دارد.

صدرایی توضیح داد: علاوه بر این مشکل دیگر موجود در کشور ما که باعث شده مصرف بنزین بالا برود از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده است. وی ادامه داد: خودروهای فرسوده در کشور ما حجم بالایی دارند. اگر ما خودروی برقی هم به کشور وارد کنیم ولی این خودروهای فرسوده و اتوبوس و مینی بوس های فرسوده را از رده خارج نکنیم تأثیری در کاهش مصرف بنزین و ناترازی ندارد.

این کارشناس خودرو توضیح داد: به همین دلیل ما باید برنامه ریزی داشته باشیم که خودروهای فرسوده و قدیمی و خودروهای تولید کننده آلایندگی را از چرخه مصرف خارج کنیم و به جای آن خودروهای نو با انرژی پاک به چرخه مصرف وارد کنیم.

این کارشناس خودرو بیان کرد: برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هم مشکلات زیادی بر سر راه وجود دارد زیرا عمده کسانی که از خودروهای فرسوده استفاده می‌کنند شرایط مالی لازم را ندارند که از خودروهای جدید و با مصرف کم بنزین استفاده کنند و برای برون رفت از این شرایط باید دولت تصمیمی عاجل بگیرد.

وی با بیان اینکه حل نشدن این موضوع به ضرر دولت است زیرا باید بودجه کلانی را صرف واردات بنزین کند افزود: دولت باید سوبسیدهایی به مردم بدهد تا از خودروهای برقی و هیبریدی استفاده کنند تا سبد سوخت متنوع شود و همچنین خودروسازان داخلی را ملزم به تولید خودروهایی کند که مصرف پایینی دارند.

صدرایی ادامه داد: در کشور باید خودروسازان موتورهای با مصرف کم را تولید کنند. همچنین خودروسازان می‌توانستند موتورهای هیبریدی را روی خودروها نصب کنند تا مصرف بنزین پایین بیاید و همچنین می‌توانستیم از سالانه یک و نیم میلیون خودرویی که وارد کشور می‌شد بخشی از آن را صرف خودروهای هیبریدی کنیم.

این کارشناس خودرو ادامه داد: البته تحریم‌ها و عدم برنامه ریزی در سطح کلان باعث شده که ما وابسته به پلت فرم‌ها خودرویی مربوط به دو تا سه دهه قبل باشیم و مرتباً آنها را تولید کنیم و خودروهای پاک بیشتر جنبه شوآف و نمایشی به خودش بگیرد.

وی ادامه داد: از سال‌های ۹۲ و ۹۳ پروژه‌های خودروهای برقی را داریم ولی تاکنون اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. در شرایط فعلی کشور تولید خودروهای هیبریدی بهتر از برقی است و این خودروها می‌تواند جایگزین خودروهای بنزینی با مصرف بالا شود.

کد خبر 6097938 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران