Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا برای اجرایی کردن طرح‌های منطقه‌ای خود مانند طرح معامله قرن و ائتلاف سازی علیه ایران به باج خواهی با ابزار داعش بین اروپایی‌ها برآمده است تا این کشورها را به خود نزدیک کند تاریخ انتشار: 22:12 - 19 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۰۶۰۴ جلال چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به اولتیماتوم ترامپ به اروپا برای تحویل گرفتن دو هزار و ٥٠٠ تروریست داعشی اروپایی اظهار کرد: درخصوص تهدید‌های آمریکا علیه اروپا، با استفاده از اهرم داعش، این نخستین باری نیست که آمریکا و رئیس جمهورش اروپا را تهدید می‌کند در صورتی که آن‌ها داعش را به کشور خود باز نگردانند مجبور به آزادی آن‌ها در اروپا خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پیش از این و در ماه فوریه نیز آمریکا اعلام کرده بود ۸۰۰ تروریست داعشی در اختیار دارد و برخی از رسانه‌ها نیز به نقل از آمریکا اعلام کرده بودند که ۱۰هزار داعشی دارند.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: آمریکا در این باره شفاف عمل نمی‌کند و برای تحمیل خواسته خود به اروپا دچار تناقض گویی شده است، دیگر اینکه اساسا آمریکا چرا این کار را می‌کند. در پاسخ به این سوال باید به شرایط منطقه و اروپا و مواضع آن‌ها درقبال جهان دقت کرد.

چراغی تاکید کرد: هم اکنون کشور‌های اروپایی بویژه آلمان، فرانسه و انگلیس با سیاست‌های آمریکا درباره منطقه غرب آسیا همراهی و همکاری لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از این مسائلی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها حائزاهمیت است، طرح معامله قرن است. اروپایی‌ها با طرح معامله قرن آمریکا همکاری ندارند و این طرح را قابل اجرانمی دانند؛ طرح‌هایی را مطرح کرده و با سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر‌ای سرزمین‌ها مخالفند و ملاحظاتی دارند.

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: نکته دیگر اینکه آمریکا هم اکنون دنبال ایجاد اجماع و اتحاد علیه جمهوری اسلامی است، اروپایی‌ها بخصوص آلمان و فرانسه از پیوستن به چنین ائتلافی اعلام نارضایتی کردند لذا آمریکا با ابزار داعش فکر باج خواهی از کشور‌های اروپایی است قبل از این نیز آمریکا به فکر استفاده از این ابزار برای فشار به اروپا بود، اما تلاش هایش بی نتیجه مانده بود.

چراغی یادآورشد: موضوع دیگر درباره خود داعش است، اینکه آیا آمریکایی‌ها این تعداد از عناصر داعش را در بازداشت دارند، البته گروه‌هایی از ترک‌ها در شمال و شمال شرق سوریه از جمله گروه سوریه دموکراتیک، مجموعه‌ها و شماری از عناصر داعش را دستگیر کرده و از آنجا که اینها وابسته به آمریکا هستند، داعشی‌ها را در اختیار ترکیه قرارداده اند وگرنه آمریکایی‌ها توان بازداشت داعش را نداشتند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها آنگونه که خودشان اعلام کردند مواضع داعش را از هوا هدف قرار می‌دادند اگر این ادعایشان درست باشد، از روی زمین کاری نمی‌کردند؛ بنابراین کرد‌ها در مناطق مرزی شمال سوریه که وابسته و مورد حمایت امریکا است، نیرو‌های داعش را دستگیر کرده و درصدد باج خواهی از اروپا هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: اخیرا انفجار‌هایی که در کابل انجام شد، برخی مقامات امریکایی خبر از فعالیت‌های داعش در افغانستان دادند تا زمینه فعالیت‌های بعدی آنان در این کشور را توجبه کنند.

چراغی یادآورشد: هدفشان این است که از یک طرف، فعالیت داعش و عناصر تندروی آن‌ها در افغانستان را ترویج و‌ تبلیغ کنند و از سوی دیگر در سطح مقامات ارشد، اروپا را تهدید کنند که احتمال دارد، داعش فعالیت هایش را آغاز کند و اگر به خواست آمریکا تن ندهند، عناصر اروپایی داعش را آزاد خواهد کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: آمریکا برای اجرایی کردن طرح‌های منطقه‌ای خود مانند طرح معامله قرن و ائتلاف سازی علیه ایران به باج خواهی با ابزار داعش بین اروپایی‌ها برآمده است تا این کشور‌ها را به خود نزدیک کند.

وی یادآورشد: با نزدبک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شکست‌های رئیس جمهور این کشور در عرصه رویارویی با چین و روسیه، کره شمالی، ایران و اروپا هر روز نمایان‌تر می‌شود و ابعاد ژرف و عمیقی می‌گیرد و از این منظر آمریکا به حمایت‌های اروپا نیاز دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دونالد ترامپ اهرم داعش کارشناس مسائل بین الملل تهدیدهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش همشهری آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کد خبر 848135 منبع: ایسنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا خبر ویژه اتحادیه اروپا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ ۲ - ۲ رئال مادرید/ تساوی در تکراری‌ترین جدال لیگ قهرمانان اروپا
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه