Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه در بازدید از اردوگاه آوارگان فلسطینی در نزدیکی رام الله، گفت: همه شهرک‌های اسرائیلی نابود خواهد شد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عباس افزود: رژیم صهیونیستی هرچقدر هم که از احداث منازل مسکونی و شهرک‌ها خبر دهد، همه آن‌ها نابود خواهد شد و به زودی به یاد خواهند آورد که این سرزمین برای صاحبان اصلی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: منازل مسکونی و شهرک‌های اسرائیلی در زباله دان تاریخ خواهند بود و آن‌ها به یاد خواهند آورد که این سرزمین برای صاحبانش است، برای کنعانیانی که پیش از پنج هزار سال پیش اینجا بودند و ما همان کنعانیان هستیم.

عباس این اظهارات را در اردوگاه «الجلزون» آوارگان فلسطینی واقع در نزدیکی رام الله عنوان کرد.

بر اساس گزارش آناتولی، این نخستین سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اردوگاه الجلزون است و به نظر می‌رسد که عباس در واکنش به بازدید «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از شهرک صهیونیستی «بیت ایل» که در نزدیکی اردوگاه الجلزون قرار دارد از این اردوگاه بازدید کرده است.

نتانیاهو پیش‌تر در بازدید از شهرک صهیونیستی بیت ایل، کلنگ احداث ۶۵۰ واحد مسکونی جدید در این شهرک را به زمین زده بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بازدید از بیت ایل گفت: هدف از گسترش این شهرک تمرکز حضور ملت یهود در کشورشان و تضمین حاکمیت ما بر سرزمین تاریخی ما است.

طرح‌های جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شدت و سرعت بیشتری گرفته است.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری در سال ۱۹۶۷ میلادی، شهرک سازی و تصرف منازل فلسطینی‌ها را در منطقه‌ای که ۶۰ درصد کرانه باختری را در بر می‌گیرد، آغاز کرده است.

شهرک سازی، یکی از طرح‌های این رژیم برای زیر سلطه گرفتن اراضی فلسطینی و اشغال آن و تغییر ساختار جمعیتی آن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان تشکیلات خودگردان فلسطین فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس

در روزهای گذشته، رژیم صهیونیستی طرح جدیدی را به منظور رسیدن به توافق به حماس ارائه کرده است که برخی منابع جزئیاتی از آن را منتشر کرده اند.

سرویس جهان مشرق - برخی از شبکه های عربی و عبری زبان، جزئیات جدیدی از طرح پیشنهاد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به حماس را مطرح کرده اند که هنوز هیچ مرجع رسمی نسبت به آن واکنش نشان نداده است.

در جزئیات مطرح شده از پیشنهاد رژیم صهیونیستی، سه مرحله ذکر شده است.

مرحله اول (۴۰ روز - مشروط به تمدید)

نیروهای اسرائیلی از مناطق پرجمعیت (نه از کریدور حائل) عقب نشینی خواهند کرد.

پرواز هواپیماها در نوار غزه هر روز بین ۸ تا ۱۰ ساعت متوقف می شود.

شهروندان آواره می توانند به خانه های خود بازگردند.

در هفتمین روز پس از آزادی زنان اسیر اسرائیلی، نیروهای ارتش اسرائیل محور ساحلی را پاکسازی می کنند تا امکان جابجایی کمک های بشردوستانه فراهم شود.

در روز بیست و دوم، پس از آزادی دو سوم اسرا طبق توافق، نیروهای ارتش اسرائیل از کریدور حائل (نتساریم) عقب نشینی خواهند کرد.

در این مرحله می‌توان روزانه ۵۰۰ کامیون کمک‌رسانی وارد غزه کرد که ۵۰ دستگاه آن سوخت دیزلی برای بهره‌برداری از نیروگاه غزه است.

همچنین تجهیزات سنگینی برای پاکسازی آوار به نوار غزه آورده خواهد شد و بیمارستان ها، درمانگاه ها و نانوایی ها در سراسر نوار غزه بازسازی خواهند شد

در این دوره، حماس حداقل ۳۳ اسیر در این گروه را آزاد خواهد کرد: زنان، کودکان تا ۱۹ سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، بیماران و مجروحان.

اسرائیل به ازای هر اسیر ۲۰ اسیر فلسطینی را در گروه مربوطه آزاد خواهد کرد: زنان و کودکان در مقابل زنان و کودکان. بزرگسالان در مقابل بزرگسالان، در ازای هر اسیر فلسطینی، ۲۰ اسیر فلسطینی آزاد خواهد شد. در این رابطه، زندانیان فلسطینی که مدت محکومیت آنها بیش از ۱۰ سال باشد، آزاد نخواهند شد.

در گروه سربازان:

به ازای هر سرباز زن اسیر، ۲۰ زندانی محکوم به حبس ابد و ۲۰ زندانی دیگر که ۱۰ سال از حبس آنها مانده باشد، آزاد خواهد شد. همچنین اسرائیل حق وتوی اسامی زندانیان تا ۲۰۰ نام مجموعاً را دارد.

زندانیان فلسطینی آزاد شده، به نوار غزه یا خارج از فلسطین منتقل خواهند شد.

در مقابل حماس هر ۳ روز ۳ گروگان اسرائیلی را آزاد می کند

اسیران فلسطینی که آزاد خواهند شد، به خاطر اقداماتی که قبل از زندان مرتکب شده اند، دیگر دستگیر نخواهند شد (یعنی عفو دریافت خواهند کرد).

توافق شد تا از روز چهاردهم، بر اساس یک فهرست توافق شده، مجروحان نظامی بیشتری از گذرگاه رفح برای مداوا در خارج از غزه عبور کنند.

مرحله دوم قرارداد (۴۲ روز)

شروع تکمیل توافق برای آرامش همه جانبه (آتش بس) و اعلام آن قبل از آزادی بازماندگان اسرای اسرائیلی (مردان و سربازان) در ازای آزادی اسرای دیگر فلسطینی.

آغاز تمهیدات لازم برای احیای کلی نوار غزه.

مرحله ۳ توافقنامه (۴۲ روز)

مبادله جسد اسرای فلسطینی و اسرائیلی

آغاز اجرای طرح ۵ ساله بازسازی نوار.

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، تاکنون هیچ مرجع رسمی نسبت به این جزئیات منتشر شده واکنشی نشان نداده است.

دیگر خبرها

  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • الاخبار فاش کرد؛ جزئیات پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی به حماس
  • الاخبار متن پیشنهاد رژیم صهیونیستی به جنبش حماس را منتشر کرد
  • الاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس
  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا