Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:50:04 GMT

پوشش نیم میلیونی دانش آموزان غیر ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۳۹۲۳

پوشش نیم میلیونی دانش آموزان غیر ایرانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رضوان حکیم‌زاده در مراسم بهره برداری از پیش‌دبستانی افاغنه در مهمان شهر رفسنجان که اردوگاه افاغنه است،گفت: امروز را بدلیل اینکه نوآموزان اتباع و ایرانی دور هم جمع شده‌اند و روز خوب برابری و برادری برگرفته از دین مبین اسلام است  را به سبب ایجاد عدالت اجتماعی باید جشن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با همه شرایط سختی که درنتیجه تحریم ها در کشور تحمل می کنیم اما هرچه داشتیم را با مهمان مان تقسیم کرده‌ایم.

وی از پوشش نیم میلیون دانش آموز افاغنه در کشور خبرداد واظهارداشت:در معاونت بین‌الملل آموزش که اهتمام به بحث نوآموزان پیش‌دبستان داشتند قریب به نیم میلیون دانش‌آموز اتباع بیگانه را پوشش دادیم.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد: باتاکیدات رهبر انقلاب بر برابری فرصت‌های آموزشی برای کودکان اتباع خارجی با ایرانی به ویژه اتباع افغانستانی که در ایران زندگی می‌کنند، ما بدون کمک‌های بین‌المللی این زمینه را برای فراگیری علم و دانش برای اتباع فراهم کردیم.

حکیم‌زاده تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی و دولت افغانستان باید بیش از پیش به این موضوع دقت داشته باشند، همه مقامات افغان که در چند سال پیش با آن‌ها ملاقات کردیم اعلام کردند که ایران بدون تبلیغات و بدون ادعا این فرصت گرانبها را برای فرزندان ما ایجاد کرده است.

حکیم زاده اظهارداشت: برای تعلیم ۵۰۰ هزار دانش‌آموز تعداد ۱۰ هزار معلم در آموزش و پرورش کشور نیاز بود در حالی که آموزش و پرورش ما مجوز استخدام حتی یک نفر را نگرفت.

وی افزود: همچنین برای این دانش‌آموزان تعداد بسیاری کلاس آموزشی نیاز بود باتوجه به اینکه امکانات زیادی برای ایجاد کلاس‌های جدید می‌خواستیم، ولی معلمان و مدیران وزارت آموزش و پرورش با ایثار خود زمینه فراگیری انش‌آموزان اتباع بیگانه را فراهم آورده‌اند.

حکیم‌زاده  گفت: این اقدام ارزشمند رفسنجان را که پیشگام در برقراری عدالت آموزشی است را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به یک الگوتبدیل شود.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان  نیز دراین مراسم گفت: ۷۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی در رفسنجان مهمان ما بوده و در اینجا زندگی می‌کنند.

 او بیان کرد: بیش از ۵ هزار نفر از این افراد در اردوگاه و مهمانشهر رفسنجان و بقیه در روستا‌ها وتوابع و در شهر رفسنجان زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: شرایط زندگی مناسبی برای این افراد ایجاد شده است، با توجه به جمعیت ۳۱۱ هزار نفری رفسنجان، به ازای هر هفت ایرانی در این شهرستان یک نفر اتباع بیگانه زندگی می‌کند.

فرماندار رفسنجان گفت: امکانات رفسنجان به آن اندازه نیست که بتوانیم به لحاظ فضای فیزیکی و ملزومات آموزشی بهترین امکانات را فراهم کنیم، اما در حد توان امکان تحصیل را برای این فرزندان فراهم می‌کنیم.

گفتنی است  ۱۷۴ معلم خدمات آموزشی را به این دانش آموزان ارائه می کنند.

انتهای پیام/ح

دانش آموزان افغان همراه با دانش آموز ایرانی درحال تحصیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموز افاغنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم

سوادآموزان اتباع مرکز یادگیری محلی دنا مراسم روز معلم را برگزار کردند.

این سوادآموزان از صبر تحمل معلم خود گفتند و از این تلاش بی وقفه قدردانی کردند.

در حال حاضر بیش از 2 هزار 200 سواد آموز در شهرستان البرز آموزش می بینند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات