Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۱ بانک کشور در سهام ۳۲۵ شرکت شریک هستند؛ مسکن، صنعت سیمان، صرافی، لیزینگ، فولاد و بیمه از بخش‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری بانک‌ها هستند. در سطح جهان به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲ شعبه بانکی وجود دارد، این میزان در ایران ۳۳ شعبه است. آیا با این میزان هزینه می‌توان به داد تولید رسید؟

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - سید مهدی حاجی‌آبادی؛ بانک‌ها امروز تبدیل به کلاف سردرگم اقتصاد شده‌اند؛ از سویی بزرگ‌ترین بازیگران اقتصادی هستند و از سویی بدهکاران بزرگ دولت و بانک مرکزی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر اساس آخرین گزارش‌های آماری، بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی به ۸۴ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان رسیده که این رقم معادل ۳۵.۸ درصد از کل پایه پولی شده است.
بانک‌ها از سویی علنی دست در تمام اقتصاد ایران برده‌اند، چنانکه همتی رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک‌ها بنگاه داری را دوست دارند، اعمال نفوذ‌هایی در شرکت‌ها می‌کنند و ... راهکار‌هایی را با وزیر اقتصاد در نظر گرفته ایم تا امسال کار‌های مهمی انجام شود. بانک‌های ناتراز را جمع و جور می‌کنیم.
به گفته رئیس بانک مرکزی «بیش از ۸۰ درصد بازار‌های مالی کشور در کنترل بانک‌ها و بازار پول است و بانک‌ها متهم ردیف اول التهاباتی همچون بحران ارزی اخیر هستند که به‌واسطه ناترازی سیستم بانکی و رشد وحشتناک نقدینگی و اصرار بانک‌ها بر تداوم نقدینگی رقم خورده است.» بیشتر بخوانید: ضرابخانه ۱| دلالی بانک‌ها عامل انفجار قیمت مسکن  در این میان وضعیت بانک‌های دولتی نیز چندان متفاوت نیست و در واقع کمبود سرمایه معضلی است که تقریبا عمده بانک‌ها را گرفتار کرده است. ماجرا هم از این قرار بوده که این بانک‌ها سپرده‌ها را دریافت کرده‌اند، اما در محل‌هایی آن‌ها را هزینه کرده‌اند که اگر نگوییم بازگشتی ندارد، اما پول پرقدرت به حساب نمی‌آید. حجم زیادی از این دارایی‌ها در پروژه‌ها و طرح‌های ساختمانی و مال‌سازی صرف شده که به گفته کارشناسان در رکود مسکن قفل شده و از سویی تسهیلات به کسانی داده شده که یا صوری بوده یا امکان و توانایی بازگشت مبالغ دریافتی را ندارند. نمونه آن را در ماجرای تخلف بانک سرمایه شاهد بودیم. این بانک حدود ۹۴ درصد تسهیلات مشکوک‌الوصول داشته و در واقع ۹۴ درصد تسهیلات پرداختی اساسا بازنگشته است. غلامحسین دوانی، می‌گوید تقریبا به‌جز یک بانک که به‌جای بنگاه‌داری مشغول بانک‌داری است، سایر بانک‌ها با شدت و ضعف‌های مختلف دچار ریسک‌های بالا هستند. طبق محاسبات دوانی، از میان ۳۵ بانک مجوزدار موجود، حدود ۱۸ بانک دچار بحران کفایت سرمایه هستند و شش بانک نیز وضعیتی لب مرز دارند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تعدد شعب بانک‌ها در ایران
۲۱ بانک کشور در مدیریت ۳۲۵ شرکت سهام دارند که بانک ملی با ۵۴ شرکت (مجموع شرکت‌های تحت مدیریت و تحت پوشش)، پاسارگاد با ۴۹ شرکت، سپه با ۳۲ شرکت، بانک شهر با ۲۳ شرکت، بانک مسکن با ۲۰ شرکت، اقتصاد نوین با ۱۹ شرکت، پارسیان با ۱۷ شرکت، ملت با ۱۶ شرکت، تجارت و بانک دی هرکدام با ۱۵ شرکت، ۱۰ بانک دارای بیشترین بنگاه هستند. مسکن و مستغلات، فرآوری معدنی، کارگزاری، بیمه، صرافی، لیزینگ، سیمان و فولاد ازجمله بخش‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری بانک‌هاست.   وقتی مقوله بنگاه داری را عرضه کنید می‌بینید در ادبیات اقتصادی بانک تجاری اساسا نباید به هیچ وجه بنگاه داری کند برعکس بانک سرمایه گذاری کارش بانگداری است. بانک سرمایه گذاری برای اصلاح کار‌ها اجازه دارد که وارد کار بنگاه داری شود و بانک تخصصی در زنجیره خلع ارزش و توسعه‌ای به نحوی به شکل زیرساختی باید وارد کار بنگاه داری شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سود ۳۷۰۰ میلیارد تومانی بانک تجارت از فروش ارز   با بانک‌هایی مواجه هستیم در یک مقطعی کار تجاری و در جایی دیگر تبدیل به بانک سرمایه گذاری شده اند، بانک‌ها به دنبال راه اندازی شرکت سرمایه گذاری و بنگاه داری‌های مختلف هستند و متاسفانه فقدان بانک مرکزی به معنای واقعی در کشور باعث بی نظارتی و آشوب و رها شدن در عرصه پولی و بانکی شده ست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنگاه داری بنگاه داری بانک ها بانکداری ربوی فساد بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر

باشگاه پرسپولیس با انتشار نامه‌ای در کدال درباره عملکرد ۹ ماهه منتهی به اسفند این باشگاه اعلام کرد: سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارتباط با سپرده بلندمدت نزد بانک شهر بوده و نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ تغییری نداشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، باشگاه ورزشی پرسپولیس با انتشار نامه‌ای در سامانه کدال، درباره سرمایه‌گذاری بلند مدت و دلیل کاهش زیان در عملکرد 9 ماهه منتهی به اسفند، دست به شفاف سازی زد.

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به اطلاعات درخواستی شرکت فرابورس ایران در خصوص صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به اسفند 1402 این باشگاه اعلام کرد: سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارتباط با سپرده بلندمدت نزد بانک شهر بوده و نسبت به صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 30 آذر 1402 تغییری نداشت.

هممچنین افزایش زیان ناخالص نسبت به دوره 6 ماهه عمدتا ناشی از شناسایی هزینه حق الزحمه‌های ورزشی بازیکنان و کادر فنی بود، اما مبلغ زیان نسبت به دوره میانی مشابه سال گذشته کاهش داشت که عمدتا ناشی از افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تبعیض در اخذ تسهیلات بانکی بین مردم و کارمندان بانک‌/ تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها از خرداد به‌روزرسانی نشده است
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • سپرده بلندمدت دارایی‌های پرسپولیس در بانک شهر
  • حق داشتن نماینده حقوقی برای تمام شرکت‌ها به رسمیت شناخته شد
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد