Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:23:14 GMT

26 درصد پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۵۷۲۸

26 درصد پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شد

جمشید انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در اصفهان تعداد پست های مدیریتی کشور به غیر از آموزش و پرورش را 95 هزار پست اعلام کرد و گفت: این تعداد با احتساب پست های مدیریتی در آموزش و پرورش به 240 هزار پست افزایش می یابد که تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد از مجموع این پست ها باید به بانوان واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و گزارش معاونت بانوان ریاست جمهوری که بهار امسال به ما ارائه شد، 26 درصد از پست های مدیریتی کشور به بانوان واگذار شده است. 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهارداشت: پست های مدیریتی رئیس گروه تا معاون سازمان های اصلی را شامل می شود و باید تا پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد آنها به بانوان واگذار شود که در دولت تدبیر و امید واگذاری پست های مدیریتی به بانوان شتاب بیشتری گرفت. 

وی درباره استخدام نیروهای جدید برای وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: آنچه امسال در خصوص استخدام نیروهای آموزش و پرورش اعمال می کنیم برای مهر سال 99 هست چون برای مهر 98 فارغ التحصیلان سالجاری دانشگاه فرهنگیان به کارگیری می شوند و افزون بر این افراد سال گذشته براساس ماده 28 قانون استخدام کشور 18 هزار مجوز استخدام برای وزارت آموزش و پرورش صادر کرده بودیم که آزمون آن سال گذشته برگزار شد. 

انصاری با بیان اینکه  قبول شدگان این آزمون باید یک دوره یکساله را در دانشگاه فرهنگیان پشت سر می گذاشتند، اضافه کرد: این افراد در دوره یاد شده شرکت کردند و مهر امسال باید به عنوان معلم در کلاس های درس حاضر شوند. 

 جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور روز گذشته (شنبه) بنا به دعوت استاندار برای رسیدگی به مشکلات دستگاه های اجرایی استان اصفهان به این خطه سفر  و بعد از نشست با مدیران و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جلسات شورای راهبری توسعه مدیریت و اداری اصفهان شرکت کرد.    

2093 /6026/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آموزش و پرورش دستگاه های اجرایی استان سازمان مدیریت و برنامه ریزی قانون وزارت آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده

 

 

 

 

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ارکان هر جامعه پویا است که اگر این نیروی انسانی ماهر و توانمند باشد به جهش تولیدی کشور می‌تواند کمک چشم گیری داشته باشد.

موضوعی که امسال به نام شعار سال برگزیده شده و برای تحقق جهش تولیدی باید نیروی کار در جامعه ماهر و توانمند شوند که این موضوع جز با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.

هر چند با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین در دنیا باید این آموزش‌ها به روز و مطابق با سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان باشد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دانشگاه‌های معتبر جهان تا چند سال آینده میلیون‌ها شغل از بین خواهد رفت و شغل‌های جدید جای آن‌ها را خواهد گرفت.

مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز است و تعداد مجوز‌های صادره یا تمدید شده برای تأسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به ۴۱ هزار و ۷۹۳ مجوز رسیده است که این آمار‌ها نشان دهنده رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار، مأموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد و ارائه بیش از ۶۰ درصد از آموزش‌های مهارتی توسط بخش خصوصی نشان از مشارکت مردم در امر مهارت آموزی و واگذاری حقیقی مأموریت اصلی این مجموعه به مردم دارد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عضو سازمان بین المللی کار (ILO) می‌باشد اظهار کرد: حدود ۸۰ میلیون شغل از مشاغل و مهارت‌های موجود در چند سال آینده دچار تغییر شده و یا از بین خواهند رفت و بیش از ۹۰ میلیون حرفه در حوزه فناوری‌های نو جایگزین مشاغل گذشته خواهند شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با داشتن ۶۵۸ مرکز، ۴۸۰۰ کارگاه، بیش از ۴۰ هزار مربی دولتی و غیر دولتی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فعال، بیش از ۴ هزار مرکز جوارکارگاهی، سهم زیادی در توانمندسازی مردم و مطالبات آنان در حل مسأله اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور
  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده