Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعیدی گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل ما در آموزش و پرورش منطقه تبادکان به عنوان پهن پیکرترین منطقه آموزشی کشور، کمبود فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات است و برای رسیدن به استاندارد کشوری به احداث ۸۰۰کلاس درس نیار داریم.

«علی سعیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به اینکه تبادکان سرزمین بالقوه استعدادها است، بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل ما در آموزش و پرورش منطقه تبادکان به عنوان پهن پیکرترین منطقه آموزشی کشور، کمبود فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات است، ما از لحاظ منابع انسانی بسیار غنی و سرشار هستیم و محرومیت این منطقه آموزشی ریشه در امکانات و فضا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تبادکان، به عنوان بزرگترین آموزش و پرورش کشور در حاشیه شهر مشهد، دانش آموزانی مستعد دارد که نیازمند حمایت هستند، گفت:۱۳۱ هزار دانش آموز در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ تحصیل کردند که پیش بینی ما برای سال تحصیلی جدید بالغ بر ۱۴۱هزار دانش آموز است که از سال ۹۳ تا کنون ۴۰هزار دانش آموز به منطقه تبادکان اضافه شده است.

 

وی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی تبادکان از جمعیت دانش‌آموزی استان سمنان نیز بیشتر است‌، اظهارداشت:دانش آموزان این منطقه که دانش آموزانی مستعد هستند و امسال حایز رتبه های برتر استانی و کشوری شدند، نیازمند حمایت خیرین هستند، ۳۳درصد رتبه های برتر استانی در اختیار تبادکان است و با تمام مشکلات و کمبودها یک سوم مقام‌های استانی و کشوری در رشته‌های علمی، فرهنگی و ورزشی در دست دانش‌آموزان منطقه تبادکان است.

 

سعیدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تبادکان به مدد استعدادهای بی‌نظیر دانش‌آموزان می‌تواند در سطح کشور بدرخشد البته اگر به این منطقه توجه کنیم و بسترهای شکوفایی استعدادها را فراهم کنیم، گفت:پروژه های تبادکان، پروژه های خوبی است اما موج جمعیت در حاشیه شهر مشهد زیاد است و به همین جهت هنوز کمبود فضای آموزشی داریم.

 

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان با بیان اینکه منطقه تبادکان برای خروج از بحران، به ۸۰۰ کلاس درس دیگر نیاز دارد، اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون عملیات اجرایی ۱۶پروژه آموزشی به میزان ۶۲کلاس درس شروع شده است و در همین مدت زمان ۱۱پروژه با ۷۰کلاس درس افتتاح کردیم. در حال حاضر ۱۱۹کلاس درس داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰درصد مدارس حاشیه شهر مشهد دو نوبته است در حالی که استاندارد کشور ۲۰درصد می‌باشد، متذکر شد: منطقه تبادکان نیازمند توجه ملی است، ما در منطقه تبادکان ۲۸هنرستان داریم که هیچکدام استاندارد نیست در حالیکه برای توسعه رشته های مهارت‌آموزی نیازمند استانداردسازی هنرستان‌ها هستیم.

 

سعیدی با بیان اینکه ۸۲۱ واحد آموزشی داریم و قید محرومیت در منطقه تبادکان، محرومیت در امکانات، فضا و امکانات است، ادامه داد: سرانه استاندارد جهانی که به ازای هر دانش‌آموز ۸ و نیم متر است، اظهار کرد: در منطقه تبادکان سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۲متر است که متاسفانه در حاشیه شهر مشهد این سرانه به ۱و نیم متر می‌رسد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان طرح ملی هوای تازه دعای عرفه روزنامه خبرنگار ۱۷ مرداد روز خبرنگار تبادکان کمبود کلاس درس آموزش و پرورش مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه

رئوف برهانی مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: هم‌اکنون ۹ مدرسه با ۵۵ کلاس درس در این شهرستان در حال ساخت است که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند و از این تعداد ۲ مدرسه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: همچنین به همت دستگاه قضایی ۴۰۰ میلیون تومان احکام حبس جایگزین صادر شده و در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان هزینه شده است.

برهانی در ادامه با بیان اینکه به همت همکاران فرهنگی ۵۳ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در شهرستان اشنویه جذب شدند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۸ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۵ نفر متوسطه اول و ۱۰ نفر متوسطه دوم بازمانده از تحصیل جذب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • ساخت ۵۵ کلاس درس در اشنویه
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی