Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:01:30 GMT

بخاری‌های نفتی با مدارس قزوین خداحافظی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۷۵۲۲

بخاری‌های نفتی با مدارس قزوین خداحافظی می‌کنند

عسگرعلی جوانبخت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین روز یکشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار انجام شد،افزود: بخاری های ۱۶۰۰ کلاس درس استان نیز گازی هستند که تا قرار است تا ۲ سال آینده با ۵۰ درصد اعتبارات استانی و ۵۰ درصد اعتبارات سازمان نوسازی مدارس استاندارد سازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با این حساب پیش بینی می شود سیستم گرمایشی تمام مدارس استان قزوین تا پایان سال  ۱۴۰۰ کاملا استاندارد شود.

جوانبخت در بخش دیگری از سخنان خود ساخت مدرسه سبز زا یکی دیگر از طرح های بزرگ این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: در ساخت این مدرسه از دیوارهای دو جداره استفاده و گرمایش آن از کف تامین خواهد شد و شاخص های مدیریت سبز از جمله انرژی های تجدید پذیر، جمع آوری آب های خاکستری، بام سبز و انرژی های زمین گرمایی و پسماند و تفکیک زباله مورد توجه قرار دارد.

جوانبخت خاطرنشان کرد: به منظور  آموزش دانش آموزان و معلمان در بهینه سازی مصرف انرژی قرار است در طول سال حدود ۲۳۵ هزار دانش آموز و همچنین معلمان و مدیران مناطق  در خصوص مدیریت سبز آموزش ببینند.

 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین افزود: در حال حاضر ۷۳ درصد مدارس استان دارای  استحکام بوده  و بقیه نیز به مقاوم سازی و تخریب و بازسازی نیاز دارد.

جوانبخت، کمبود زمین آموزشی را یکی از چالش های مدرسه سازی در قزوین به ویژه مناطق شمالی شهر قزوین عنوان کرد و افزود: در مناطقی مانند سرتک حتی یک متر فضای آموزشی دولتی وجود ندارد و هم اکنون ۵۷ مدرسه در مناطق مانند پونک، سرتک و ملاصدرا مورد نیاز است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین، ایجاد شهرک های آموزشی را گام موثری در جهت جبران کمبود فضای آموزشی دانست و افزود: در همین راستا ایده اختصاص ۱۵ تا ۲۰ هکتار زمین به منظور ایجاد شهرک در ۲ ضلع شرق و غرب قزوین با پیش بینی ساخت مسجد، سالن های ورزشی کوچک، فروشگاه ها و بزرگ و غرفه های کوچک عرضه دستاوردهای دانش آموزان می تواند نیاز به زمین آموزشی را برطرف کند.

جوانبخت اظهار داشت: با این کار می توان در ازای آماده سازی زمین در شهرک ها برای موسسان مدارس غیر دولتی هزینه ای نیز از آنها دریافت کرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه با احداث شهرک آموزشی می توان اماکن موجود را نیز تبدیل به احسن کرد،افزود: با ساخت شهرک های آموزشی علاوه بر جبران کمبود زمین، توزیع معلمان تسهیل و از اصرار به تحصیل دانش آموزان در برخی مناطق خاص و همچنین رشد آسیب های اجتماعی در مدارس جلوگیری خواهد شد.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

پیام صدقی، ۸ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد. 

صدقی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویتهاست، گفت: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است. 

قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز استان نیز گفت: با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال، مدارس نیمه تمام تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و ۸ پروژه نیمه تمام گام موثری در توسعه فضاهای آموزشی استان می توان برداشت. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد