Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نقل ترددی ستاد حج ۹۸ گفت: از کل ۸۸ هزار زائر ایرانی که در عرفات بودند بیش از نیمی از آنان برای وقوف اضطراری به منا و بقیه به مزدلفه (مشعرالحرام ) انتقال یافتند. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرتضی آقایی از اتمام عملیات انتقال زائران کشورمان که طی 2 مرحله از عرفات انجام شد خبر داد و گفت‌: از کل 88 هزار زائر ایرانی که در عرفات بودند بیش از نیمی از آنان برای وقوف اضطراری به منا و بقیه به مزدلفه (مشعرالحرام ) انتقال یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 45 هزار نفر از این جمعیت شامل بانوان‌، معذورین و یا بیماران از بعد از غروب شرعی نهم ذی الحجه به منا منتقل شدند.

 وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده کار انتقال این جمعیت که از 19:20 دقیقه دیشب به وقت عربستان آغاز شده بود ساعت 22 به انجام رسید و همزمان این گروه‌های زائر بانو و افراد دارای معذوریت طی هماهنگی‌ها و پیش بینی‌ها به جمرات اعزام شده تا اعمال مربوطه خود را شبانه به انجام رسانده و سپس به خیمه‌‌هایشان بازگردانده شوند که هنوز این بخش از عملیات دردست انجام است تا سریعتر پایان یابد.

مسئول نقل ترددی ستاد حج  98 اظهار کرد‌: اما بعد از انتقال بانوان و زائران دچار معذوریت به وقوف اضطراری در منا بلافاصله کار انتقال 44 هزار زائر مرد برای وقوف اختیاری در مزدلفه آغاز شد که لحظاتی قبل حوالی ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت عربستان و  و 2 بامداد به وقت ایران با تلاش جهادی همکارانم بدون مشکل خاصی پایان یافت‌.

 وی تصریح کرد‌: این حجم جابه جایی که طی دو روز گذشته هر روز حدود 90 هزار زائر از مکه به منا و عرفات و دیروز از عرفات به منا و مزدلفه انجام شد کار بسیار سنگینی بود که با تلاش خستگی ناپذیر و جهادگونه نیروهای سازمان و سایر دست اندرکاران با کمک بسیار موثر سامانه هوشمند نقل ترددی که امکان رصد‌، کنترل و مدیریت در لحظه و آنلاین را فراهم کرده بود بسیار مطلوب‌، روان و با آرامش انجام شد.

حج تمتع 98| فیلم تعویض پرده کعبهحج تمتع 98: آشنایی با مناسک 13‌گانه حجچرا حج تمتع برای متمکنان واجب است؟حج تمتع 98| افزایش 80درصدی هزینه‌های حمل‌ونقل در عربستانحج تمتع 98| فیلم تدابیر پزشکی و درمانی برای زائران سرزمین وحی

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98 سازمان حج و زیارت حج98 حج تمتع سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی از هفته اول خرداد به حج تمتع اعزام می‌شوند.

رحیم شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اعزام حجاج زنجانی به حج تمتع صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا طبق هماهنگی انجام شده، یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی برای انجام اعمال حج تمتع در قالب ۱۰ کاروان اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: طبق زمان‌بندی حجاج زنجانی طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال‌جاری از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

شکری همچنین از اعزام ۸۵ زائر عمره از این استان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ نفر از بانوان و ۴۵ نفر از مردان هستند.

وی ادامه داد: پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده و مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، اظهار داشت: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش پیدا کند.

کد خبر 748653

دیگر خبرها

  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد