Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هنرمندان و بازیگران مطرح کشوری و همچنین هنرمندان موسیقی مقامی و محلی شیروان هر شب به مدت چهار ساعت در مجموعه تفریحی شیرکوه شیروان برنامه اجرا می‌کنند که اجرای این برنامه با مشارکت اداره فرهنگی اجتماعی  شهرداری و دیگر مراکز فرهنگی انجام می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان هدف از برگزاری این برنامه ها، ایجاد روحیه نشاط در بین خانواده ها بویژه مسافران گذری از این خطه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهره بابایی افزود: قرار است برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده از شبکه پنج تهران و همچنین شبکه استانی اترک پخش مستقیم شود.

وی گفت: در حاشیه اجرای برنامه های هنری، صنایع دستی و هنری شهرستان شیروان بویژه دست بافته های عشایر این خطه هم در معرض دید عموم قرار می گیرد.

هم اکنون 150 نفر در عرصه موسیقی مقامی شیروان فعالیت دارند.

برای تقویت موسیقی اصیل شهرستان و همچنین در راستای تقویت فرهنگ بومی، محلی، آیین ها و سنت های دیرینه مردم باید بیشتر از هنر هنرمندان محلی استفاده تا سنت های گذشته هنری زنده شود.

تاکنون شماری از هنرمندان این شهرستان در زمینه موسیقی مقامی موفق به کسب مقام های کشوری و بین المللی شده اند و این زمینه خوبی برای ترویج این رشته از موسیقی است.

شهرستان 157 هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است که بیشتر مردمان این خطه به زبان کرمانجی تکلم می کنند و موسیقی مقامی هم با زندگی آنها عجین گشته است.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنری شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز

 سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) و با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی و تکریم مردمی‌ترین نمایش‌ها و آیین‌های مذهبی برگزار می‌شود.

آثار تا ۱۵ خردادماه جمع آوری و تا ۲۵ خردادماه بازبینی خواهند شد و شروع اجرا‌های عمومی از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجرا‌های داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۵۰ برنامه فرهنگی، امدادی و آموزشی در دشتی اجرا می شود
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • واکنش جالب معلم عربی محمد بحرانی به خاطره ای که تعریف کرد | ویدئو
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان