Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:17:30 GMT

مراسم عزاداری شهادت«مسلم بن عقیل» در کربلای معلی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۷۸۷۳

مراسم عزاداری شهادت«مسلم بن عقیل» در کربلای معلی

آستان مقدس حضرت عباس(ع) مجلس عزاداری را به مناسبت سالروز شهادت سفیر امام حسین«مسلم بن عقیل» برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، به مناسبت سالروز شهادت سفیر امام حسین(علیه السلام) «مسلم بن عقیل»، دبیرخانه آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) روز گذشته(شنبه 19 مرداد) مراسم عزاداری ویژه ای را به همین مناسبت با حضور شخصیت ها و علما و زایران و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) در سالن تشریفات این آستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجلس عزاداری، شیخ «محسن الخاقانی» از بخش امور دینی آستان مقدس درباره شخصیت مسلم بن عقیل وجایگاه آن نزد امام حسین(علیه السلام)  و اعتماد سید الشهداء( علیه السلام) به پسر عمش و گماردن وی به عنوان سفیرخود سخنرانی کرد و احادیثی از امام حسین(علیه السلام) دراین باره نقل کرد.

الخاقانی همچنین در این مراسم، حادثه شهادت دردناک وی را روایت کرد.

در این مجلس عزاداری، قصاید و مرثیه های دردناکی برای این مصیبت که قلب اباعبدالله الحسین(ع) را وقوع این حادثه دردناک به درد آورد، قرائت شد.

مسلم بن عقیل، در سال 25 هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود، پدر وی از دانشمندان قریش به شمار می آمد. وی از دوران کودکی در میان جوانان بنی هاشم به ویژه امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) رشد کرد. مسلم در برخی از جنگها از جمله صفین حضور داشت. وی در پنج شوال سال 60 هجری به عنوان سفیر امام حسین(ع) وارد کوفه شد تا از مردم این سرزمین برای کمک به امام حسین(ع) بیعت بگیرد، اما با ورود «عبیدالله بن زیاد» به کوفه و تهدید مردم باعث شد تا اطراف مسلم خلوت شود و وی زمانی که در خانه زنی به نام «طوعه» پناه گرفته بود. به دست سربازان عبیدالله دستگیر شود، این درحالی است که مسلم با همه توان خود با سربازان عبیدالله مباره کرد، اما نتوانست دربرابر شمار زیاد این سربازان مقاومت بیشتری کند. پس از آن، عبیدالله دستور داد تا وی را در بام دارالاماره کوفه گردن بزنند. مسلم در نهم ذی الحجه سال 60 هجری در کوفه به شهادت رسید.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خبرگزاری شبستان خبرنگار خطبه نماز جمعه دعای عرفه روزنامه طرح ملی هوای تازه مسجد آستان مقدس حضرت عباس مسلم بن عقیل کربلای معلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی تنها مدیر فرهنگی هنری منطقه22 از دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه 22 خبر داد و گفت : ویژه برنامه صادق آل عبا در روز شنبه 15  اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام از میدان المپیک با تلاوت قران کریم  توسط قاری ممتاز دکترحسین جعفری شروع خواهد شد پس از آن  ذاکر اهل بیت(ع) حاج محمد نیک آریا در سوگ امام جعفر صادق روضه خوانی خواهد کرد. 

تنها در ادامه افزود:دسته های عزاداری منطقه بعد از مراسم میدان المپیک  به سمت دانشگاه علامه طباطبایی حرکت نموده و در دانشگاه با نوای مداح اهل بیت (ع) حاج حسن جعفری و اقامه نماز ظهر و عصر این مراسم ادامه خواهد داشت . همچنین موکب های پذیرایی در میدان المپیک و در دانشگاه  مستقر است. 

شایان ذکر است، این برنامه به همت فرهنگسرای تهران با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی، شهرداری منطقه22،پایگاه بسیج عمار یاسر، مجمع مساجد و هیات های مذهبی برگزار می‌شود. 

وی یاد آور شد؛ دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند روز شنبه15 اردیبهشت ماه ساعت 9 صبح به میدان المپیک منطقه22 مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث