Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@14:23:54 GMT

رشد 60 درصدی در راه‌اندازی واحدهای فناور

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۸۴۷۵

رشد 60 درصدی در راه‌اندازی واحدهای فناور


رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در 6 ماه گذشته 60 درصد رشد و توسعه در راه‌اندازی واحدهای فناور در استان اردبیل اتفاق افتاده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار و تلاش مجموعه رسانه‌ها در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور اظهار کرد: رسانه‌ها در کنار جامعه مدنی نقش مهمی را در بیان خواسته‌ها و مطالبات مردم دارند به طوری که بعد از قانون اساسی، مجلس و احزاب سیاسی رسانه‌ها و مطبوعات و نشریات آزاد رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مسئولیت رسانه‌ها را در طرح شفاف مسایل و آگاهی‌بخشی عمومی یادآور شد و خاطرنشان کرد: قطعا در توسعه جوامع و در خلا نهادهای مدنی این رسانه‌ها هستند که مسئولیت سنگینی را به دوش کشیده و در حقیقت بازتاب‌دهنده خواسته‌ها و مطالبات مردم در مقابل دولت هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به فعالیت 3 ساله پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل به رغم نوپا بودن در قیاس با سایر استان‌ها فعالیت‌های خوبی را داشته به طوری که در 6 ماه مسئولیت پارک علم و فناوری استان اردبیل توانستیم تعداد واحدها و هسته‌های فناوری را از 145 واحد به بیش از 230 واحد ارتقا دهیم که یک رشد جهشی 60 درصد را نشان می‌دهد.
ایراهیم‌پور افزود: ما در حال حاضر 27 شرکت دانش بنیان داریم که همچنان تعداد آنها در حال افزایش است و امیدواریم تا آخر سال در این حوزه نیز رشد 70 درصدی را شاهد باشیم.
وی به مراحل چهارگانه فعالیت پارک در حمایت از نخبگان و مخترعین اشاره و تصریح کرد: بعد از شکل‌گیری هسته‌های فناور تولید محصول به مرحله انبوه رسیده و در حقیقت واحد فناور شکل می‌گیرد و در مرحله بعد با استقرار در پارک امر تجاری‌سازی اتفاق افتاده و در نهایت شرکت دانش بنیان فعالیت خود را انجام می‌دهد.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: ما سال گذشته برای اولین بار اعطای تسهیلات را به واحد فناور استان‌ها شاهد بودیم به طوری که برای 54 هسته 125 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم که رقم آن برای هر هسته 5 تا 12 میلیون تومان بوده است.
ابراهیم‌پور از پرداخت 257 میلیون تومان تسهیلات به 10 شرکت مستقر در پارک به صورت تسهیلات کم‌بهره اشاره کرد و افزود: در این 6 ماه 100 میلیون تومان نیز به شرکت‌ها و واحدها پرداخت شده تا در پنج نمایشگاه با محوریت تجاری‌سازی شرکت کنند و در این مدت بیش از پنج کارگاه ملی و 15 کارگاه توانمند‌سازی استانی برای فعالان این عرصه برگزار شده است.
وی تصریح کرد: در راستای آشنایی دانشجویان و علاقمندان با فعالیت پارک در چند ماه اخیر بیش از 2 هزار و 500 نفر بازدید از پارک را شاهد بودیم به طوری که پیش از این 90 درصد مسئولان استان از فعالیت‌های پارک آگاهی نداشتند و حتی استاندار اردبیل نیز دو بار از این مجموعه دیدن کرده و قرار شده با حضور 70 مدیر اجرایی و بانک جلسه اشتغال در پارک علم و فناوری برگزار شود.
ابراهیم‌پور از طراحی سایت مدرن برای پارک و همچنین راه‌اندازی پنجره واحد و انعکاس عملکرد پارک از طریق سامانه‌های جدید خبر داد و اظهار کرد: ما دو مرکز رشد تخصصی در جهاد کشاورزی و 14 واحد فناور در واحد گرمی داریم و قرار است در خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر این واحدها را راه‌اندازی کرده و در نمین نیز واحد نوآوری و صنایع خلاق راه‌اندازی شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار کمیسیون مستقل پارک استان هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد که ما تلاش کردیم با منفک شدن از استان‌های شمالغرب به صورت مستقل زمینه فعالیت این کمیسیون را فراهم آوریم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اشتغال دموکراسی علم و فناوری قانون اساسی مطبوعات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

به گزارش قدس خراسان، علیرضا دلبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جغتای گفت: در پی نارضایتی فعالان بخش کشاورزی مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت اداوات کشاورزی و به کمک فناوری نوین و یک شرکت فناور و نصب نرم افراز میزان کارکرد (jps) که میزان ساعت کارکرد وسیله و قدرت موتور و میزان فشاری که برای انجام کار تحمل می‌کند سنجیده می‌شود و براین اساس سهمیه سوخت تراکتور طبق جدول محاسبه واختصاص می‌یابد.
مدیر عامل شرکت فناور و طراح فناوری هم گفت: که به جز اعلام میزان ساعت کارکرد وسیله درصورتی که در وضعیت سیستم سیم کشی و برق ویا فشار روغن و احتمالاً سرقت باطری توسط این نرم‌افزار پیامکی به تلفن همراه مالک تراکتور ارسال می‌شود تا مالک در صدد رفع مشکل براید.
سید مرتضی میرزایی افزود: ضمن اینکه با توجه به اعلام مشکل به مالک در جهت افزایش هزینه‌های خرابی تراکتورو در صورت سرقت ان با ردیابی محل انتقال تراکتور به مالک اعلام می‌شود.
مدیر عامل شرکت فناورگفت: ضمن اینکه در اینده باید تمامی ادوات کشاورزی به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت و رعایت عدالت در توزیع سوخت کشاورزی به این سامانه ونرم‌افزار متصل شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی