Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@03:38:14 GMT

مشاوران رسانه ای، راهگشای بن بست اطلاع رسانی مدیران

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۹۴۸۵

مشاوران رسانه ای، راهگشای بن بست اطلاع رسانی مدیران

بدون تردید نقش مشاوران رسانه ای گاهی می تواند فراتر از مدیران روابط عمومی در نحوه اطلاع رسانی لازم به جامعه کارساز باشد.

مشاوران رسانه ای به خاطر برخورداری از بدنه متخصص و با تجربه  و استفاده از ابزارها و فناوری‌ های روز رسانه‌ ای به خوبی می توانند ظرفیت اطلاع رسانی بالقوه را در سطح جامعه ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه استاندار همدان آذرماه سال گذشته از پیشنهاد خبرگزاری ایرنا در نشست مدیران رسانه های نوشتاری پیرامون انتخاب مشاوران رسانه ای برای فرمانداران و دستگاه های اجرایی استقبال کرد اما همچنان فقر اطلاع رسانی از سوی اغلب نهادها قابل رویت است.

این در حالیست که سند اطلاع رسانی همدان سال گذشته مصوب و عملیاتی شده و با این حال تاثیرپذیری این ابتکار عمل بر اساس برداشت های جاری در محافل عمومی و میزان آگهی مردم از دستاوردها و اقدام های صورت گرفته، ملموس نیست.

امروزه با توجه به ارتقا سطح سواد رسانه ای و میزان توجه مردم به تبادلات خبری، برخورداری از گستره چتر خبری در جامعه بیش از پیش ضرورت دارد.

در این بین افراد متخصص، باتجربه و نیز برخوردار از دانش نوین ارتباطات و فناوری می توانند در مقام مشاور رسانه ای ، نقش اساسی در انتقال پیام ها با اتکا به سه رکن سرعت، دقت و صحت در اطلاع رسانی مردمی را به خوبی ایفا کنند.

آنچه که میزان تاثیرگذاری مشاوران رسانه ای نسبت به روابط عمومی دستگاه های اجرایی را برجسته می سازد، نگاه تخصصی و جریان سازی مطلوب خبری و نیز تولید محتوا بر اساس آنچه که به ارتباط و اعتماد دو سویه بین مسئولان و مردم می انجامد، است.

فعال سازی حوزه رسانه ای در اداره ها می تواند خلاء موجود در اطلاع رسانی فراگیر و گسترده در سطح جامعه را پوشش داده و دغدغه مدیریت ارشد استان پیرامون شیوه درک صحیح از اقدام های صورت گرفته و میزان آگاه سازی مردم از خدمات دولتمردان را مرتفع سازد.

با این وجود همچنان شاهد هستیم که اغلب مدیران اجرایی استان همچنان با ارزش و جایگاه مهم رسانه ها به عنوان انتقال دهنده اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته به مردم مغفول مانده و در این راستا منفعل مانده اند.

بدون تردید برخورداری از مشاوران رسانه ای باید جزو الزام های سند اطلاع رسانی استان قرار گیرد تا خبرنگاران زبنده و متخصص بتوانند در قامت مشاور، آنچه را که ضرروت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به دستاوردها است را به مرحله عمل قرار دهند.

هم اکنون شاهد هستیم که ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور شکل گرفته و با توجه به اینکه موضوع رونق اقتصادی و معیشتی مردم در کنار توسعه گردشگری یکی از مهمترین برنامه های مدیریت ارشد استان است، چه بسا با راهبردی کردن سند اطلاع رسانی با تشکیل چنین ستاد مشابه و توانمندسازی اداره ها با انتصاب مشاوران رسانه ای، بتوان به شکل کارساز و بهینه به اهداف تعیین شده کمک کرد.

۷۵۲۰/۲۰۸۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف تبلیغات دستگاه های اجرایی روابط عمومی فقر فناوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مرکز اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه گزارشی درباره وضع اقتصادی این باریکه هفت ماه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ فقر در نوار غزه در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

مرکز اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه همچنین تأکید کرد که ۹۵ درصد مؤسسات اقتصادی این باریکه به دلیل جنگ اسرائیل کار خود را متوقف کرده‌اند.

این مرکز افزود که خسارات مستقیم اولیه جنگ در نوار غزه بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار بوده است.

این آمار در حالی است که مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه هم در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران و آنها را به بازداشتگاه یا محل شکنجه تبدیل کرده است.

کد خبر 6094312

دیگر خبرها

  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود