Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفیعی پور درباره جزییات طرح نظارت بر عرضه بهداشتی دام در عید قربان گفت: سه هزار ناظر بهداشتی و ۶۰۰ ناظر روحانی در قالب دو هزار و ۵۰۰ اکیپ، بر اصول بهداشتی و شرعی ذبح دام‌های عید قربان نظارت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، «علیرضا رفیعی‌پور» درباره جزییات طرح نظارت بر عرضه بهداشتی دام در عید قربان افزود: طبق روال هر ساله سازمان دامپزشکی کشور از دو ماه پیش به استقبال تدارکات لازم برای عرضه بهداشتی دام زنده در جایگاه‌های پیش‌بینی شده رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم همچون سالهای گذشته، شاهد حضور مردم در این مراکز برای عرضه بهداشتی دام زنده و ذبح آنها باشیم.


رییس سازمان دامپزشکی در مورد تعداد دام های عرضه شده در این مراکز گفت: با توجه به اینکه خروجی سال قبل از مراکز عرضه حدود ۴۰۰ هزار راس دام بوده است، در این مراکز معمولاً دو برابر این تعداد و گاهی بیش از این تعداد دام زنده توسط دامداران و جایگاه‌های عرضه بهداشتی آماده عرضه است. 


رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: همکاران ما جهت هرگونه مشاوره و پاسخ به پرسش های شهروندان، شماره کشوری ۱۵۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است.


وی تصریح کرد: ادارات دامپزشکی کشور در ۶۰۰ نقطه کشور مستقر هستند تا هرگونه مساعدت لازم را جهت همکاری با مردم به عمل آورند.


رفیعی‌پور ادامه داد: البته در مورد محل عرضه دام زنده از دو ماه پیش تمهیدات لازم اندیشیده شده و با تبلیغات میدانی و نصب بنرهای لازم در کنار برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و درج در سایتهای خبری، اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده است.


وی با بیان اینکه همکاران این سازمان از زمان اقامه نماز صبح در روز عید قربان تا هنگام مراجعات مردم به مراکز عرضه دام زنده حضور خواهند داشت، در مورد نوع نظارت هایی که توسط همکاران دامپزشکی این سازمان بر فرآیند ذبح دامها در این روز صورت می گیرد.

 

گوشت ذبح ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود
رفیعی پور افزود: با توجه به ابتلای برخی شهروندان به بیماری هایی مانند تب کریمه - کنگو و تب مالت که ناشی از رفتار غیر متعارف و انفرادی شهروندان هنگام ذبح و پس از آن یعنی میل‌کردن گوشت دام قربانی شده به محض کشتار و عدم طی مهلت زمانی ۲۴ ساعته پیش‌سردکردن در یخچال بوده است.


وی افزود: برای جلوگیری از این مشکلات، فرایند نظارت بهداشتی به این شکل است که همکاران دامپزشکی پس از معاینه دام هنگام خرید شهروندان از دامداران مستقر در مراکز عرضه، آن را به مرحله کشتار ارجاع می‌دهند و پس از معاینه مجدد در مراحل بالینی، اجازه ذبح دام داده می‌شود.


وی ادامه داد: این در حالیست که پس از مرحله پوست‌کنی، لاشه دام در ظروف جداگانه قرار می گیرد و در این مرحله در حدود ۱۰ تا ۱۲ قسمت دام مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد.


به گفته رییس سازمان دامپزشکی کشور، در این مرحله لاشه‌های بیمار یا قسمت هایی که از نظر بهداشتی مورد تأیید نمی باشند حذف و سپس گوشت سالم و قابل مصرف تحویل خریدار می شود.


رفیعی‌پور هشدارداد:  لازم است تا گوشت دام پس از ذبح، به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه دعای عرفه خبرنگار طرح ملی هوای تازه خبرگزاری شبستان ۱۷ مرداد روز خبرنگار مسجد سازمان دامپزشکی ذبح عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز بهداشتی را اعلام کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان 2 از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026 روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد