Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فروزش یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس افزود: در بیش از ۹۹ درصد موارد، گزارش های پزشکی قانونی مورد استناد مراجع قضایی قرار می گیرد که این نشان دهنده جایگاه خطیر و حساس سازمان پزشکی قانونی در دستگاه قضایی است.

وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی به عنوان بازوی توانمند کارشناسی در قوه قضائیه وظیفه بکار گیری علوم و فنون پزشکی در اجرای هرچه صحیح تر قوانین جاری در کشور است که این وظیفه را با استفاده از امکانات و نیروی انسانی مجرب و کارآمد و تجهیزات نوین انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سال گذشته سازمان پزشکی قانونی بالغ بر ۲ میلیون اظهارنظر کارشناسی داشته که ۸۵ درصد این اظهارنظرها در مورد امور بالینی بوده است.
فروزش افزود: مدت زمان میانگین رسیدگی به این نوع از پرونده ها در سازمان پزشکی قانونی حدود ۵۰ دقیقه است که در گذشته این میزان حدود چهار ساعت بود.
وی ادامه داد: همچنین ۱۰ درصد از حجم فعالیت پزشکی قانونی در حوزه امور آزمایشگاهی است که عمده آزمایش ها مرتبط با آزمایش سم شناسی است که نتیجه آزمایش ها در تعیین علت فوت تعیین کننده است و میانگین پاسخ دهی نتیجه آزمایش ها حدود ۶۳ روز است که این میزان در گذشته تا سه ماه بود.
معاون پزشکی قانونی کشور گفت: حدود پنج درصد از حجم فعالیت پزشکی قانونی مربوط به حوزه متوفیان، معاینه جسد و تعیین علت فوت است که در سال گذشته در سطح کشور حدود ۶۱ هزار پرونده در این زمینه بررسی شد که مدت زمان میانگین رسیدگی به این پرونده ها ۲.۵ ساعت است.
فروزش افزود: تمام این موفقیت ها به رغم وجود همه محدودیت منابع مالی اتفاق افتاده است و افق روشن تری در آینده برای پزشکی قانونی پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: از هفت هزار و ۳۰۰ ردیف سازمانی ۲ هزار و ۸۰۰ نفر نیرو در استخدام پزشکی قانونی است یعنی با ظرفیت ۳۵ درصدی خدمات ارایه می دهیم.
معاون پزشکی قانونی کشور گفت: برای بررسی فضاهای فیزیکی و تخصصی باید در سطح کشور حدود ۴۵۷ هزار متر مربع فضا داشته باشیم که در حال حاضر ۱۳۰ هزار مترمربع از فضای فیزیکی برخورداریم که عموما در فضای غیر استاندارد فعالیت می کنند.
فروزش افزود: از مسئولان کشوری و استانی تقاضا داریم در حد امکان به ما در ایجاد فضاهای فیزیکی مورد نیاز پزشکی قانونی کمک کنند تا بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.
وی گفت:در زمینه نیروی انسانی در قالب برنامه پنجم توسعه در ۲ نوبت موفق به جذب نیرو شدیم که در یک نوبت ۲۳۰ نفر و در نوبت دیگر ۱۳۰ نفر جذب شدند.
معاون پزشکی قانونی کشور گفت: ارتقای کیفیت خدمات و تسهیل در دسترسی مردم به پزشکی قانونی از اولویت های مهم سازمان پزشکی قانونی است.
مدیر کل سابق پزشکی قانونی فارس نیز در این مراسم گفت: پزشکی قانونی فارس بهترین موقعیت را در کل کشور دارد و در بسیاری از حوزه ها در رتبه اول است.
سعید غلامزاده افزود: پیشرفته ترین دستگاه در حوزه سم شناسی در کشور در فارس قرار دارد.
وی ادامه داد: تمام دستگاه های مورد نیاز آزمایشگاه ها را در شیراز مستقر کردیم و در حوزه آزمایشگاهی بهترین شرایط را داریم.
مدیرکل جدید پزشکی قانونی فارس نیز در این جلسه گفت: از جمله وظایف که بر عهده این اداره کل قرار دارد برنامه ریزی و اصلاح فرآیند ها است و تلاش می کنیم بتوانیم ارتقا کیفیت را داشته باشیم.
علیرضا درودچی افزود: در بحث تکریم ارباب رجوع نیز تلاش خواهیم کرد بتوانیم رضایتمندی مردم را داشته باشیم.
وی ادامه داد: در بحث زمان رسیدگی به پرونده ها تلاش میکنیم بتوانیم زمان را کاهش دهیم.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود پتانسیل های خوب در اداره کل پزشکی قانونی فارس سعی می کنیم از این پتانسیل ها استفاده کنیم.
معصومه اسلامیان دادستان انتظامی نظام پزشکی شیراز نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با همکاری دادگستری بتوانیم جامعه ای سالم تر در امور پزشکی داشته باشیم.
وی افزود: اداره کل پزشکی قانونی فارس با دقت کامل کار خود را دنبال کرده است که از تمام کارکنان این اداره کل تقدیر و تشکر می کنم.

 رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه گاهی اوقات می گویند پزشکی قانونی یک گواهی را در فلان شهر کم و زیاد می کند که ممکن است دروغ و تهمت هم باشد، گفت: به حق اظهار نظر کردن باید سرلوحه کار پزشکی قانونی فارس باشد.
حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: نظرات به موقع پزشکی قانونی در اقدامات قضایی بسیار کارگشا است.
وی ادامه داد: پزشکی قانونی فارس در حال حاضر جایگاه خوبی دارد که امیدوارم در دوره جدید این جایگاه تقویت شود.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: در پزشکی قانونی باید متدین ترین و متخصص ترین افراد بکار گرفته شود چرا که حتی یک اشتباه کوچک در این حوزه پذیرفته نیست.
موسوی از مدیرکل جدید پزشکی قانونی فارس خواست تعامل خوبی با معاونت پیشگیری اداره کل دادگستری استان داشته باشد.
وی ادامه داد: باید برنامه های تحولی متناسب با سیاست های رئیس قوه قضاییه در پزشکی قانونی فارس تدوین شود.
رئیس کل دادگستری فارس همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله آموزش گفت: هیچ وقت نباید به آموخته های گذشته اتکا کرد بلکه باید دانش ها به روز شود.
موسوی افزود: در آموزش ها روی بعد اخلاق کار کنید چون در دوره مدیریت جدید قوه قضائیه روی مردم داری بسیار تاکید شده است.
وی با تاکید بر ضرورت برخورد با افراد فاسد گفت: کسی که فاسد باشد باید با او برخورد شود و افراد ناسالم دور ریخته شوند؛ باید نظارت شود فرد ناصالح در مجموعه پزشکی قانونی فارس وارد نشود.
رئیس کل دادگستری توجه به نیروی انسانی را امری مهم دانست و بیان کرد: در اداره کل پزشکی قانونی باید از نیروی انسانی خود مراقبت کنیم تا غرق در فساد نشود.
موسوی خطاب به مدیرکل جدید پزشکی قانونی فارس افزود: افراد توانمند را در پست های مدیریتی انتخاب کنید تا پرکار، مومن و انقلابی باشند و خسته نشوند.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: پزشکی قانونی باید با تمام دستگاه ها ارتباط مستمر داشته باشد.
موسوی افزود: مردم در حال حاضر با مشکلات اقتصادی مواجه هستند لذا پزشکی قانونی در حوزه معاینات باید از تکرار معاینات غیرضرور پرهیز کند.
وی تاکید کرد: نمی پذیرم کسی بخواهد در فارس مردم را ناراضی کند ، اولویت اصلی ما علاوه بر مبارزه با مفسدان، مردم داری است.
وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه خالصانه وارد کار شده که باید همه به او کمک کنیم برنامه هایش در سراسر کشور عملیاتی شود و مردم طعم عدالت را حس کنند.
در این مراسم از زحمات سعید غلامزاده تقدیر و علیرضا درودچی به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس معرفی شد.
۹۲۵۴ /۱۸۷۶ 
 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان فارس برنامه پنجم توسعه تودیع و معارفه فوت نظام پزشکی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است

علی محبوب پور گفت: بلافاصله پس از کسب گزارشی مبنی بر وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران معدن زغالسنگ رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و صورتجلسه با حضور شاهدان و همکاران فرد متوفی تنظیم گردید.

این مقام قضائی افزود: تحقیقات مقدماتی درباره علت فوت این فرد در حال انجام می‌باشد و نظر قطعی، پس از اعلام نظر پزشکی قانونی و بازرسان مربوطه و اداره کار اعلام خواهد شد.

محبوب پور بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: در صورت اثبات تخلف، قصور و کوتاهی از جانب کارفرمایان و مسئولان مربوطه با افرادخاطی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست
  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب