Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی آبیک از تولید ۱۰ میلیون شاخه گل و گلدان زینتی از ابتدای امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ واحد گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی با سطحی بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع در این شهرستان فعال هستند.

لطفی افزود: سالانه ۳۹ میلیون شاخه گل و گلدان زینتی در این واحد‌ها تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، در حال حاضر ۱۰ بهره بردار در زمینه تولید گلخانه‌ای گل و گیاهان زینتی در این شهرستان فعال هستند که با فعالیت این واحد‌ها حدود ۲۱۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در منطقه ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: علاوه بر بازار‌های داخلی، حجم عمده این تولیدات بویژه در مورد گل شاخه بریده به کشور‌های دیگر از جمله عراق، ترکیه، اوکراین، گرجستان، ترکمنستان، پاکستان و همسایگان جنوب ایران صادر می‌شود.

لفط افزود: با حفظ وضع موجود بازار‌های هدف، در سال‌های آینده و با تقویت جایگاه صادرات، بخش گل و گیاه زینتی رشد قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۱۰ واحد گلخانه تولید گل و گیاهان زینتی در آبیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر مسئول جهاد کشاورزی دهستان میانکوه از تولید و کشت گیاهان دارویی خارشتر، انغوزه، گل محمدی و کاپاریس در ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فاقد کشت در این دهستان خبر داد.


اقبالی با اشاره به شرایط جغرافیایی آب هوایی یزد تولید گیاهان کم آبخواه را سبب تولید و فراوری این صنعت با هدف توسعه و اشتغال پایدار با درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در تولید این محصول دانست.


 وی از ارائه نهال گل محمدی و بذر رایگان به کشاورزان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین گردیده و کشاورزان جهت دریافت تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه