Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:19:41 GMT

اقامه نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۰۹۷۴

اقامه نماز عید قربان در مسجد مقدس جمکران

نماز عید قربان به امامت آیت الله سیداحمد خاتمی روز دوشنبه، ۲۱ مردادماه در مسجد مقدس جمکران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، مراسم دعای عرفه یکشنبه، ۲۰ مردادماه ساعت ۱۵:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظهیری و با نوای حاج علی مهدوی‌نژاد در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نماز عید قربان دوشنبه، ۲۱ مردادماه ساعت ۸ صبح به امامت آیت الله سیداحمد خاتمی با حضور پرشور عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) در مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود.

این مراسم به صورت زنده از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

برگزاری آیین معنوی دعای عرفه در حرم حضرت معصومه(س)

امروز(یکشنبه) همزمان با روز عرفه، آیین معنوی این روز با فضیلت در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

روز عَرَفَه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است، بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند. 

عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال است و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که بافضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است، زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

بر این اساس، امروز(یکشنبه) همزمان با روز عرفه، آیین معنوی این روز با فضیلت در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

این آیین معنوی با قرائت دعای عرفه از ساعت ۱۶ عصر روز یکشنبه ۲۰ مرداد و با نوای حجت الاسلام و المسلمین میرزا محمدی قرائت خواهد شد.

طنین نوای عرفه و جشن عید قربان در بقاع امامزادگان قم

مهدی قائم‌پناه، مسئول روابط عمومی اوقاف استان قم گفت: بقاع متبرکه شاخص قم، میزبان مراسم قرائت دعای عرفه و اقامه نماز و جشن عید قربان می‌شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان، عنوان کرد: بر این اساس در بقاع شاخص استان قم، مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه و اقامه نماز و جشن عید قربان تدارک دیده شده است.

وی افزود: در ناحیه یک اوقاف شهرستان قم، آستان مقدس امامزادگانی همچون علی بن جعفر(ع)، سید علی(ع) و موسی مبرقع(ع)، احمدبن قاسم،حمزه و مسجد جامع میزبان مراسم قرائت دعای عرفه هستند.

مسئول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: این مراسم یکشنبه ۲۰ مرداد و از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در ناحیه دو اوقاف شهرستان قم نیز حرم‌های مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)، جعفر شهید(ع)، احمد(ع)، سید معصوم(ع) و جمال‌الدین(ع)، از حوالی ساعت ۱۷:۰۰ روز یکشنبه ۲۰ مرداد، میزبان مراسم قرائت دعای عرفه هستند.

قائم‌پناه خاطرنشان کرد: در آستان مقدس امامزادگان سید معصوم(ع)، جمال‌الدین(ع)، جعفر(ع) روستای زواریون و عبدالله(ع) قلعه چم نیز همزمان با روز دوشنبه ۲۱ مردادماه روز عید قربان، نماز عید همراه با مراسم جشن و سرور اقامه می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در بخش کهک نیز در حرم مطهر امامزاده زینب خاتون(س)، روز یکشنبه و از ساعت ۱۷:۳۰، مراسم قرائت دعای عرفه آغاز خواهد شد و نماز عید قربان هم به امامت امام جمعه موقت این بخش، صبح روز دوشنبه اقامه می‌شود همچنین در آستان مقدس امامزادگان عباس(ع) روستای ورجان و محسن(ع) روستای قبادبزن هم مراسم روز عرفه و جشن عید قربان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز عيد قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته مراسم تشییع شادروان مسعود اسکویی از مقابل مسجد بلال برگزار و در قطعه نام‌آوران آرام گرفت.

در مراسم تشییع رئیس سازمان صدا و سیما، معاون صدای رسانه ملی، چهره‌های هنری و ورزشی همچون حمید استیلی، مهدی تاج، محمدرضا داورزنی، محمد شروین اسبقیان، پیمان یوسفی، مریم نشیبا، علیرضا جاویدنیا و ... حضور داشتند.

مجلس یادبود زنده یاد اسکویی امروز ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۳ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه در مسجد بلال امروز برگزار خواهد شد تا همکاران از دوران همکاری با وی بگویند.

مرحوم اسکویی با 58 سال اجرا یکی از دیرپاترین چهره‌های رادیو محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • تفال به حافظ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به آب روشن می‌عارفی طهارت کرد..