Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:39:07 GMT

بازار داغ تورهای طبیعت‌گردی در گرمای تابستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۱۰۴۰

بازار داغ تورهای طبیعت‌گردی در گرمای تابستان

نشریه پیام شهر شهرداری قزوین  در شماره جدید خود گزارشی در خصوص بازار داغ تورهای طبیعت گردی و البته خطرات آن در صورت بی توجهی گردشگران به رعایت نکات ایمنی منتشر کرده است.

پیام شهر در این مطلب نوشته است هلال احمر قزوین، امسال حدود 25 مورد عملیات نجات در طبیعت داشته ‌است تورهای طبیعت‌گردی این روزها حسابی بر سر زبان‌ها افتاده و طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 افراد زیادی به ویژه در تابستان تلاش می‌کنند اوقات فراغت خود را در کنار طبیعت بکر با خانواده، دوستان یا حتی افرادی بگذرانند که شاید تا به حال آن‌ها را ندیده‌اند.

این تورها در کنار مزایایی که دارند، آسیب‌ها و هزینه‌هایی هم دارند که در صورت وقوع البته عموما جبران‌ناپذیر است یا گاه با جان افراد و طبیعت بازی می‌کند، نمونه آن هم حادثه‌ای است که 15 سال پیش اتفاق افتاد؛ مرگ 11 کوهنورد قزوینی از یکی از تورهای طبیعت‌گردی استان در دره آندرسم واقع در جاده چالوس که گرفتار سیل شدند و جسم بی‌جان آن‌ها پس از ساعت‌ها جستجو پیدا شد.

با وجود حوادث مشابهی که البته در ابعاد کوچکتر رخ می‌دهد؛ به نظر می‌رسد نظارت چندانی بر فعالیت تخصصی و امن این تورها وجود ندارد.

پیام شهر در این مطلب خود احتمال خطرات جانی، فقدان آموزش حرفه ای و سودجویی برخی تورها را در گفت گو با مسئولان و کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار داده است.

بررسی وضعیت بازار نوشت افزار 

 با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس که بازار خرید لوازم التحریر داغ می شود، برخی رسانه های قزوین از ابعاد مختلف به این موضوع  پرداخته اند.

از جمله پایگاه خبری شاخص به موضوع  برندهای خارجی در  لوازم التحریر پرداخته است.

شاخص نوشته است متاسفانه حجم بالایی از بازار نوشت افزار ایران در اختیار کالای بیگانه قرار دارد و یا اینکه حجم قابل توجهی از کالای تولید داخل نیز به لحاظ محتوایی، مروج فرهنگ بیگانه است.

 نوشت افزارها و لوازم التحریر عضو لاینفک مدارس و در واقع خانواده‌هاست؛ چراکه علاوه بر دانش آموزان، دانشجویان و حتی مهدهای کودک هم برای آموزش و یادگیری به این ابزار نیاز دارند.

متاسفانه حجم بالایی از بازار نوشت افزار ایران در اختیار کالای بیگانه قرار دارد و یا اینکه حجم قابل توجهی از کالای تولید داخل نیز به لحاظ محتوایی، مروج فرهنگ بیگانه است.

چند سالی است موجی از ترویج و محبوبیت نوشت افزار ایرانی به همت جوانان مومن انقلابی در جامعه راه افتاده و نمایشگاه ایران نوشت در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود که خوشبختانه تا حد خوبی موجی از علاقه و تمایل مردم به خرید نوشت افزار ایرانی را ایجاد کرده است.

در همین راستا لازم است یکی از دغدغه‌های جدی در وزارت آموزش و پرورش این باشد که دانش آموزان را با فرهنگ، رسوم و تولیدات ایرانی آشنا سازد تا در عین حال بتوانیم از فعالان نوشت افزار ایرانی حمایت لازم را داشته باشیم.

روزنامه ولایت نیز در چاپ  امروز خود از راه اندازی مدرسه بازی سازی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داده و به نقل از مرتضی موسی خانی رییس این دانشگاه نوشته است این مدرسه به منظور تولید بازی های کامپیوتری مطابق با فرهنگ ایرانی و در راستای تولید محصولات فرهنگی دانش بنیان ایجاد می‌شود.

پایگاه خبری صبح قزوین هم امروز از انتشار رسمی اولین تیزر بازی رایانه ای #سفیر_عشق در استان خبر داده است.

این پایگاه نوشته است این بازی به همت مرکز متنا سازمان فضای مجازی تولید شده و روایتگر داستان حضور حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در شهر کوفه به عنوان سفیر امام حسین(ع) است که علاوه بر روایت این بخش از زندگی این بزرگوار در قالب چندین گذشته نمایی و آینده نمایی به حادثه کربلا نیز می‌پردازد.

سفیر عشق نخستین و بزرگترین بازی رایانه ای مذهبی – تاریخی در کشورمان است که با تحقیقات وسیع و مشورت با کارشناسان مذهبی بازینامه آن تدوین شده است.

7388*3013

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بازی رایانه ای شاخص طبیعت مدرسه وزارت آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با حضور در بیت آیت‌الله جوادی آملی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند، ابراز کرد: حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ، ادب، بزرگواری و کرامت ایران اسلامی باشند.

این مرجع تقلید افزود: هم زائران و هم مسئولین بعثه ها باید در نشست و برخوردها و در تمامی رفتار و گفتار خود دعوت به وحدت را سرلوحه کار خود و برنامه ها و فعالیت ها داشته باشند تا دیگر زائرین از رفت و آمد و گفتار اینها احساس وحدت نمایند.

وی با بیان اینکه حج برنامه بین المللی اسلام است، بیان کرد: قرآن که کتاب بین المللی هست در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی سخن دارد، و بیش از خطاب ها به مسلمانان ﴿یا ایها الذین آمنوا﴾، خطاب اصلی قرآن کریم به بشر است: ﴿نَذِیراً لِلْبَشَرِ﴾، ﴿کَافَّةً لِلنَّاسِ﴾، ﴿لِلعالَمینَ نَذیرًا﴾ و توصیه می کند که باید جامعه محلی و منطقه ای و بین المللی آرام باشد و حج برنامه بین المللی اسلام است و باید همگان از فرصت حج که سفری بین المللی است برای نشر معارف استفاده نمایند.

آیت الله جوادی آملی خطاب به روحانیون کاروان ها بیان داشتند: روز فتح خیبر، روز نجات مسلمان ها بود که باعث نشاط فراوانی شد، در همان روز فتح خیبر، جعفر، برادر امیرالمؤمنین، از مهاجرت حبشه برگشت. وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التّحیة و الثناء) فرمود امروز دو حادثه شیرین و گوارا برای من پیش آمد: یکی اینکه جعفر از حبشه برگشت و یکی اینکه خیبر را فتح کردیم، من نمی‌دانم به کدام یک از این دو خوشحال تر باشم! فتح خیبر و نجات مسلمان ها کجا، آمدنِ جعفر و برگشت او از مسافرت، کجا! چطور رسول خدا فرمود من نمی دانم به کدام یک از اینها خوشحال باشم!؟ سرّش آن است که جعفر کار عالمانه و محققانه و فرهنگی کرد، یعنی یک عالم می تواند کار فرهنگی بکند که به منزله فتح خیبر باشد، لذا روحانیون کاروان ها بدانند وظیفه مهمی دارند و باید به گونه ای رفتار کنند که نمودی از جلال و شکوه اسلام داشته باشند.

کد خبر 6096061

دیگر خبرها

  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • مد خوب، مد بد!
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند