Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:25:32 GMT

۹ طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۱۱۱۶

۹ طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان اجرا می‌شود

مسعود ظفری روز یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی و مسکن مهر گچساران افزود: این طرح ها شامل ساخت پارک محله ای سادات و رادک، ساخت دیوار حائل و پیاده راه محله لبنان، ساماندهی و کف سازی ورودی محله لبنان، ساخت پل ارتباطی محله سادات به رادک، بازگشایی معبر هشت متری حدفاصل خیابان شهید بشارت تا مسجد بیت العباس، طرح ساخت پارکینگ طبقاتی در محل ساختمان فرمانداری قدیم و بازگشایی معبر هشت متری خیابان شهید امینی به خیابان بشارت مسکونی و تجاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طراحی این تعداد طرح بازآفرینی شهری  تا پایان شهریور سال جاری تهیه خواهد شد.

ظفری اظهار داشت: طرح های بازآفرینی شهری در محله های سادات، رادک، لبنان،کیامرثی و مرکز شهر دوگنبدان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد:  تاکنون بیش از ۱۸۶واحد جهت بازگشایی رینگ خریداری شده که تکمیل این طرح نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای ۹طرح بازآفرینی شهری در دوگنبدان بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

سید نوید موسوی تصریح کرد:طرح بازآفرینی محله سادات شهر دوگنبدان شامل روشنایی جداره سازی، سنگفرش، پارک کودک، سنگفرش با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار امسال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات بازآفرینی شهری تاکنون طرح خیابان بلادیان با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال، کتابخانه رودکی با پنج میلیارد ریال و فضای سبز و پارک محله ای بردستانی به مساحت دو هزار و ۲۰۰متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته شده است.

موسوی ابراز کرد: آسفالت محله سادات دوگنبدان بزودی با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری آغاز خواهد شد.

موسوی افزود: هم اکنون پل ارتباطی محله سادات به لبنان با اعتباری بیش از هفت میلیارد ۶۶۰ میلیون ریال، ایجاد بوستان محله ای در محله های سادات و لبنان با اعتبار ی بیش از ۱۶ میلیارد ریال، بهسازی و نوسازی مدرسه ابتدایی محله رادک با ۱۲ میلیارد اعتبار و پیشرفت ۴۰ درصد،کتابخانه محله رادک با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و جدول گذاری و پیاده رو سازی و آسفالت محله رادک با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری در دست اجراست.

وی گفت: برای ساخت پل ارتباطی سادات به رادک اعتباری بیش ۶۰ میلیارد ریال نیاز است که تاکنون ۱۹ میلیارد ریال جذب شده است.

موسوی بیان کرد: عملیات اجرایی سالن پلاتو شهر دوگنبدان هم اکنون در محله لبنان دوگنبدان در زمینی به مساحت ۴۷۰ متر مربع با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال در دست اجراست.

معاون فرماندار گچساران گفت: هم اینک در زمینه بازآفرینی شهری حدود سه هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهر گچساران به کمک بنیاد مسکن، شهرداری و سازمان فنی مهندسی در دست اجراست.

مرتضی سجادپور گفت: بهره برداری از این طرح نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق دارد.

وی  با بیان شرایط بسیار ویژه مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان از ساکنان خواست با توجه به محدودیت منابع مالی دولت هر چه زودتر برای نوسازی خانه های خود اقدام کنند.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

۲۰ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان ساز آنها را تهدید می کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب هاست.

۲۰۸۲/۶۱۱۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف راه و شهرسازی سجادپور فضای سبز لبنان مسجد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت

 مهدی عباس‌پور گفت: این اعتبار برای ساخت بندهای خاکی و حفظ و هدایت و افزایش زمان تمرکز رواناب‌ها و طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری و تعویض شبکه فرسوده آب شرب در این شهرستان هزینه می شود.

وی اضافه کرد: از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بندهای خاکی و سه هزار مترمکعب توری سنگی (گابیون) در راستای باز بودن چشمه‌ها و افزایش زمان تمرکز رواناب‌ها هزینه خواهد شد.

گابیون بندی رودخانه روشی بسیار کارآمد در ایجاد استحکام در بستر رودخانه است که از گذشته در مصر باستان رواج داشته و امروزه در دنیا اما به شکل مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا دیواره هایی با ترکیب سیم مفتول پر شده از قلوه سنگ ایجاد می شود و موجب جلوگیری از هدررفت روانابها می شود.

فرماندار خواف گفت: با توجه به فرسودگی شبکه آب در برخی از نقاط شهری و روستایی این شهرستان، ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تعویض شبکه آب شرب هزینه می شود.

عباس‌پور افزود: در راستای تاکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر توسعه پایدار شهرستانهای دارای ظرفیت صنعتی و معدنی و با پیگیریهای انجام شده از محل اعتبارات ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۴۷۰ میلیارد ریال در مرحله نخست به شهرستان خواف تخصیص یافت.

وی ادامه داد: این اعتبار بنا بر نیازسنجی انجام شده و ضرورت های شهرستان خواف در حوزه های راه، آب شرب ، بهداشت و درمان ،محیط زیست و امداد و نجات تخصیص یافته است.

فرماندار خواف پیش از این گفته بود: بر اساس قانون، شرکتهای معدنی باید هشت تا ۱۵ درصد سود حاصل از درآمد فعالیتهای معدنی خود را در طول سال به خزانه دولت واریز کنند تا این سود، صرف توسعه زیرساختهای منطقه و کشور شود، ولی این مبلغ تاکنون به استانها تخصیص داده نمی شد که با پیگیریهای دولت سیزدهم برای نخستین بار بخشی از اعتبارات حاصل از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به توسعه زیرساختهای خواف تخصیص یافت.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای راه‌های سیستان و بلوچستان نیاز است
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد