Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@03:20:17 GMT

افزایش قاچاق شیشه به علت گرانی تریاک

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۱۸۶۵

افزایش قاچاق شیشه به علت گرانی تریاک

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: میزان کشفیات موادمخدر صنعتی شیشه از ابتدای سال جاری تا بیستم مرداد امسال نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۷ برابر افزایش داشته است.   سرهنگ هادی قزوینه در سومین نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان یان کرد: گرانی مواد مخدر تریاک و عرضه آن کیلویی ۴۰ میلیون ریال، میزان گرایش به قاچاق شیشه و کشفیات این گونه مواد را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این مقام انتظامی همدان از کاهش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری افزود: یک هزار و ۹۰۳ کیلوگرم مواد مخدر امسال در همدان کشف شده که سهم شیشه ۳۳ کیلو و ۸۸۸ گرم بود.   وی علت کاهش کشفیات را بروز تغییراتی در تولید مواد مخدر در کشورهای منطقه از جمله افغانستان به عنوان کانون تولید مواد افیونی، افرایش تولید شیشه و افزایش گرایش قاچاقچیان به سمت قاچاق این قبیل مواد صنعتی دانست.    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تشدید مسایل امنیتی در تنگه هرمز به عنوان مسیر دریایی ورود مواد مخدر و تجمیع نیروهای مسلح در نوار مرزی را  نیز در کاهش ورود مواد مخدر به استان ها تاثیر داشته است.    وی ادامه داد: گرانی مواد مخدر تریاک منجر به کاهش حجم مواد مخدر و خرد و سبک شدن محموله ها شده است و حجم مواد خرد شده همچنین استفاده قاچاقچیان از شبکه های مجازی در قانون گریزی تاثیر داشته است.    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از کاهش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر خبرداد و گفت: ۳۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر امسال منهدم شده که در این حوزه با رشد ۳۹ درصدی مواجه هستیم.   سرهنگ قزوینه دستگیری پنج هزار و ۱۷۸ قاچاقچی، خرده فروش و عرضه کننده موادمخدر با ۲۰ درصد رشد، انجام چهار هزار و ۷۷۰ عملیات با ۲۳ درصد رشد، انجام ۴۷۶ طرح در حوزه مواد مخدر شامل پاکسازی، جمع آوری و کنترل محورهای مواصلاتی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد.   وی همچنین از توقیف ۴۳ دستگاه خودرو، ۱۸ دستگاه موتور سیکلت، ۹ قبضه اسلحه جنگی و انجام ۱۷ عملیات مشترک با سایر استان ها در سال جاری خبر داد.    رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تاکید کرد: هیچ خرده فروش معروف در استان نداریم که بتواند در یک محله و کوچه فعالیت داشته باشد و فعالیت او موجب بروز نارضایتی و ناامنی در محله شود.   سرهنگ قزوینه ادامه داد: تلاش ما این است که منطقه آلوده به مواد مخدر نداشته باشیم و اجازه ندهیم آن شکل بگیرد همچنین اجازه تجمع معتادان متجاهر در پارک ها و تفرجگاه ها را ندادیم.    وی خواستار حمایت های بعد از درمان معتادان شد و گفت: استمرار حمایت از معتادان بهبود یافته باید به گونه ای باشد که زمینه را برای بازگشت دوباره آنها به دامن اعتیاد سلب کند./خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۲۶ سارق در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این افراد به ۳۹ فقره سرقت اعتراف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ کاظم صادقی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای برخورد با سارقان مغازه، طرح مبارزه با سرقت به مدت 3 روز در سطح استان خراسان جنوبی با بهره گیری و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات فنی پلیس اجرایی شد. 

وی بیان کرد: ماموران در این طرح با انجام اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی، 26 سارق را در سطح استان خراسان جنوبی شناسایی و در عملیاتی آنها را دستگیر کردند. 

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی افزود: بر اساس تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده سارقان به 39 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند. 

صادقی با تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد. 

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی نیز از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ یدالله دهقان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از  تریلی، مقدار 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش 12  میلیارد ریال کشف کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک دستگاه تریلی توقیف و یک نفر متهم دستگیر  کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

دهقان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق سامانه 096300 به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه