Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده اسبق نیروهای ناتو در افغانستان گفت: خروج کامل نظامیان از افغانستان تکرار سیاست اشتباه در عراق است. تاریخ انتشار: 16:18 - 20 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۰۶۸۲

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، دیوید پترائوس ژنرال بازنشسته و فرمانده اسبق نیروهای ناتو در افغانستان گفت: خروج کامل نظامیان از افغانستان تکرار سیاست اشتباه در عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: تاریخ نباید در مورد افغانستان تکرار شود و دولتمردان آمریکا باید با دقت در مورد خروج نظامیان خارجی از افغانستان تصمیم گیری کنند. 

فرمانده اسبق ناتو در افغانستان ادامه داد: خروج کامل نظامیان از افغانستان بسیار خطرناکتر از تصمیم اوباما برای خروج از عراق است.

این در حالی است که یک مقام ارشد طالبان اعلام کرده است که در اواخر هفته جاری توافق صلح میان این گروه و طالبان امضا خواهد شد، توافقی که خروج نیروهای خارجی بخشی از آن خواهد بود. 

با این حال پترائوس وضعیت فعلی افغانستان را بسیار پیچیده عنوان کرد و گفت: با حضور بیش از 20 نیروی خارجی از جمله داعش و القاعده که شامل صلح نیستند، اوضاع در افغانستان بسیار پیچیده است.

وی ادامه داد: دل بستن به طالبان برای مبارزه با تروریسم به جای آمریکا  قضاوت اشتباهی است و باید به این موضوع دقت کرد که هدف طالبان سرنگونی دولت افغانستان و بازگشت مجدد به دوران حکومت این گروه در سال 2001 است. 

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در ادامه تاکید دارد: امریکا بجای برنامه خروج نیاز به یک راهبردی برای ماندن در افغانستان دارد، امری که باعث کاهش تلفات نیروهای خارجی و افغان و همزمان حضور نظامیان آمریکا برای حفاظت از منافع حیاتی واشنگتن در این کشور شود. 

وی یادآور شد: دولت ترامپ باید از تجربه تلخ خروج آمریکا از عراق درس بگیرید و این خروج برمبنای هیچ استدلالی منطقی به نظر نمی‌رسد.

طالبان بارها اعلام کرده است تنها زمانی حاضر به پذیرش توافق صلح خواهد بود که زمانبندی برای خروج نیروهای خارجی توسط آمریکا پذیرفته شود.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان طالبان منافع حیاتی پذیرش عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا