Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:58:43 GMT

آمریکا جایگاه خشم و آشوب شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۳۴۷۷

آمریکا جایگاه خشم و آشوب شده است

تارنمای خبری سی ان ان روز یکشنبه در این مقاله که به قلم خبرنگار خود "نیک پتن والش"(Nick Paton Walsh) نوشته شده، آورد: جهان مبهوت از آن است که چه بر سر آمریکا آمده است، آمریکایی که زمانی انگاره جهانی بود و  اکنون به انگاره ای کریه و هولناک بدل شده است.

نویسنده این مقاله در انتقاد از وضعیت آشفته کنونی آمریکا نوشت: از زمان فروپاشی دیوار برلین، آمریکا نه تنها رهبر اقتصاد آزاد جهانی و نظامی بود،  بلکه یک انگاره برای جهانیان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقاله درادامه می نویسد: اما وضعیت از یک ماه گذشته، یک سال گذشته و یا بهتر گفته شود  همه چیز از نوامبر 2016 میلادی دشوار و حالتی سرکوبگرانه به خود گرفته است.

والش نوشت:به خاطر دارم  زمانی که ترامپ پیروز شد، مهاجران آمریکایی، اروپایی ها و لبنانی ها در بیروت، مبهوت و وحشت زده مانده بودند.سر برآوردن ترامپ بازخوردی به آنچه اروپایی ها با خود انجام می دادند، بود؛  واکنشی به جهانی شدنی کنترل نشده، عصری از مهاجرت و اقتصاد آزادی که هیچ نسلی تا پیش از آن شاهد چنین چیزی نبود، بود.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: "وینستون چرچیل" یک بار گفته بود، همواره می توانید بر روی آمریکایی ها حساب کنید بدان جهت که کار درست را انجام می دهند، چرا که آنها  هرچیز دیگری را یک بار امتحان کرده اند؛  اما اکنون اگر اتفاقی بیافتد مشخص نیست که چه کسی می داند کار درست کدام است.

زمانی که بحث بر سر نژاد پرستی می رسد، این امر تنها مختص به آمریکا نیست بلکه در همه جا وجود دارد، اروپا وضعیت خاص خود را با این مساله دارد، برگزیت، فرمی از بیگانه هراسی  است که در پس ماسکی قرار گرفته که ناخرسند به تجارت با اروپایی ها است.

اکنون نیز شاهد تیراندازی گسترده در یک ماه اخیر در آمریکا هستیم، تیراندازی که با احساسات  فرا  افراطی ضد مهاجرتی و علاقه مندی مهیب  آمریکایی ها به سلاح قابل پیش بینی بود.

والش درادامه این مقاله نوشت: آمریکا درمورد مالکیت سلاح با یمن رقابت نزدیکی دارد، در یمن از هر صد نفر 39 نفر دارای سلاح گرم هستند که  آمار  مالکیت سلاح گرم در آمریکا هر 39 نفر در ازای  120 نفر  است، درنتیجه میزان جرم در آمریکا بنابر آمارهای موجود در سال 2016 در بین یک جامعه یکصد هزار نفری (روزانه) 5.35 فقره جرم است.

سی ان ان نوشت: درحالی که آمریکا طی 20 سال گذشته شاهد جنگ داخلی نبوده است، اما اکنون به عنوان مکان و جایگاهی از خشم و آشوب دیده می شود.این درحالی است که مردم ژاپن بدون داشتن سلاح گرم جامعه ای به مراتب امن تری دارند، دولت ژاپن این هفته به گردشگران ژاپنی درمورد سفر به آمریکا هشدار داد و اعلام کرد که آمریکا "جامعه ای است با حمل سلاح" مکانی که حوادث تیراندازی می تواند در هرجایی از آن کشور رخ دهد.

تارنمای این شبکه خبری نوشت:از سوی دیگر تنش در بخش مهاجرتی و ماموران مرزی وگمرکی آمریکا در برخورد با جامعه مهاجران آمریکایی با جداساختن کودکان از والدین آنها  وجود دارد، یورش ماموران مهاجرتی وگمرکی به مهاجرانی در آمریکا صورت می گیرد که با چشمانی سرخ شده از شیون، دراین تصور بودند که آمریکا مکانی است که می توان به آن وارد شد و آن کشور را ساخت، آمریکا جامعه ای از هر گروه و قشری است که همواره نقطه قوت آن محسوب می شد اما اکنون چنین اقشاری (مهاجران) به دشمن بدل شده اند.

خبرنگار این شبکه خبری در پایان یادآور شد:اکنون با بودن ترامپ رویه فرق می کند و اینگونه احساس می شود که انگاره آمریکا ضربه خورده و زخم برداشته است، همانطوری که "مایکل وولف" (Michael Wolff مفسر و نویسنده آمریکایی کتاب "آتش و خشم") گفته است ؛ بزرگترین مشکل اکنون آمریکا بازگشت به ورشکستگی  سیاسی  خواهد بود.

هفته گذشته دو تیراندازی جداگانه در ایالت های تگزاس واوهایو آمریکا بالغ بر 32کشته و دهها زخمی برجای گذاشت.یکی از تیراندازی های صورت گرفته به سمت مهاجران لاتین تبار انجام شده که تیرانداز دلایل اقدام خود را مقابله با هجوم مهاجران دانسته است.هفتهذشته در روپام **1302**هفته 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا

بامداد امروز در مسابقات پلی‌آف بسکتبال NBA تیم لس‌آنجلس لیکرز در ورزشگاه کریپتو آرنا به مصاف دنور ناگتس رفت و با نتیجه ۱۰۵ بر ۱۱۲ شکست خورد.

محمدرضا گلزار با حضور در محل برگزاری این مسابقه، از نزدیک تماشاگر بازی بود و تصویری هم از خودش به اشتراک گذاشت. از تصاویر منتشر شده مشخص است که گلزار در بخش VIP استادیوم نشسته است. در ورزشگاه‌های بسکتبال مخصوصا در NBA نزدیکترین جایگاه به زمین بازی و پشت نیمکت تیم‌ها گران‌ترین قیمت را دارند.

این تصویر نشان می‌دهد که محمدرضا گلزار تقریباً پشتِ نیمکت لیکرز و جایی که لبرون جیمز حضور دارد، نشسته است. بلیت‌های این جایگاه بستگی به اهمیت بازی دارد، اما برای این بازی تا حدود ۱۹۹۵ دلار (حدود ۱۲۵ میلیون تومان با نرخ دلار امروز) رسیده است.

در بازی‌های بعدی پلی‌آف همین جایگاه احتمالاً تا ۱۵ هزار دلار هم خواهد رسید.


منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس
  • (عکس) جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود