Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح فعالیت مافیای مواد مخدر برای ترویج مصرف مواد مخدر جدید با اسم‌های زیبا، گفت: ماده مخدر گل در اصل همان بنگ است. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد ترحمی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان اظهار داشت: اگرچه اقدامات انجام شده در حوزه آسیب شناسی و پیشگیری از اعتیاد خوب بوده است با این وجود امروز وضعیت خوبی نداریم چرا که وضعیت منطقه آلوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف محوله سنگین مواد مخدر در خراسان‌جنوبی / 10 قاچاقچی‌ مسلح‌ دستگیر شدندمؤمنی: عزم جدی اصحاب رسانه در مبارزه با مواد مخدر غیرقابل انکار است8 باند قاچاق مواد مخدر در آذربایجان شرقی متلاشی‌ شد‌؛ کشف 1227 کیلوگرم انواع مواد مخدر‌

وی با بیان اینکه  امروز مواد مخدر سنت مانند تولید تریاک کاهش یافته و دسترسی به ماده مخدر صنعتی مانند شیشه در حال افزایش است، افزود: افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر تولید تریاک را کاهش داده و درصدد تولید ماده مخدری شیشه است چرا که تولید این ماده برای آنها ارزان‌تر تمام می‌شود.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه امروز کسانی که داعیه حقوق بشر دارند با تهیه و تولید مواد مخدر آن را لگدمال می‌کنند، گفت: امروز عامل اصلی طلاق، همسر آزاری، کودک‌آزاری و بسیاری از جرائم خشن  اعتیاد به ماده مخدر است، موضوعی که در راس معضلات اجتماعی کشور نیز قرار دارد.

وی با تشریح فعالیت مافیای مواد مخدر برای ترویج  مصرف مواد مخدر جدید با اسم‌های زیبا، عنوان کرد: ماده مخدر گل در اصل همان بنگ است، اما چون قاچاقچیان می‌خواهند در مراکز آموزشی و دانش‌آموزی توزیع شود، از نامی به اسم گل برای آن استفاده کرده‌اند.

ترحمی با اعلام اینکه امروز افرادی که در عرصه مواد مخدر فعالیت می‌کنند، سالانه هزار و 167 میلیارد تومان گردش مالی دارند، بیان کرد: خوشبختانه در سال 93 در عرصه مقابله با تهیه و توزیع ماده مخدر شیشه درکشور اقدامات جدی انجام شد به گونه‌ای که تولید این ماده مخدر با ضربات سهمگینی روبه‌رو شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در جنگی قرار داریم که هدف آن آلوده کردن جوانان و مردم کشوراست،عنوان کرد: باید با تمام وجود در همه عرصه‌های مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت کنیم تا بتوانیم اقدامات درست و سازنده‌ای را در جامعه انجام دهیم.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشور ابراز کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور یک نهاد راهبر است که تمام دستگاه‌های عضو در آن تلاش می‌کنند نرخ اعتیاد و میزان آسیب آن در جامعه را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه استفاده موردی و یا مستمر از مواد مخدر به عنوان جرم تلقی می‌شود، مطرح کرد: سران سه قوه در کشور متفق القول هستند که با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه مواد مخدر، قوانین مربوط به این عرصه نیز باید اصلاح شود به همین دلیل در صدد هستیم تا پایان امسال این این اصلاحات توسط مجلس انجام شود.

ترحمی ابراز کرد: باید کار در اردوگاه ماده 42 با شرایط با شرایط سخت برای توزیع کنندگان مواد مخدر عملیاتی شده و مدت حضور افرادی که به کمپ‌های ماده 16 یا ماده 15 فرستاده می‌شوند نیز افزایش یابد چرا که طول درمان این افراد متناسب با ماده مخدری که استفاده می‌کنند متفاوت است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه استان همدان ظرفیت خوبی ربرای معرفی شدن به عنوان یک الگو در عرصه مقابله با مواد مخدر در کشور دارد چرا که توانسته اقدامات خوب و شایسته را در این عرصه انجام دهد.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشور تصریح کرد:  در عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ضمن اینکه باید مساجد محور برنامه‌ها قرار گیرند، لازم است از ظرفیت ساکنان یک محله نیز استفاده شود چرا که امروز 80 درصد از معتادان عامل اعتیاد خود را همسالان معرفی می‌کنند.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در شورای مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: دوست داریم همدان به عنوان قطب تمدن ایران اسلامی به استانی نمونه در عرصه مداخلات کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور معرفی شود.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم