Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:51:34 GMT

ایجاد مناطق شهری سازگار با محیط زیست

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۳۵۹۵

محققان اظهار کردند: مسوولان شهر وین در اتریش در حال ساخت ساختمان‌هایی سازگار با محیط زیست هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیوزسیتی، این روزها که آلودگی در شهرها بیداد می‌کند، کارشناسان به دنبال طراحی و ساخت و سازهای سازگار با محیط زیست هستند تا بتوانند اندکی از این آلودگی را کاهش دهند. از این جهت، شهر وین پایتخت اتریش در حال ساخت ساختمان‌هایی است که سازگار با محیط زیست باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان‌های ساخته‌شده در این مناطق باید سازگار با شرایط آب و هوایی باشند.

سبزها (حزبی سیاسی در دولت اتریش) خوشحال از این هستند که توانسته‌اند برنامه خود برای ایجاد مناطقی در جهت حفاظت از آب و هوا در پایتخت اتریش را  ارائه دهند.

معاون شهردار وین اظهارکرد: این یک نقطه عطف برای آینده آب و هوایی است.

ساختمان‌های ساخته شده در این مناطق باید بدون تکیه بر نفت و گاز ساخته شوند و گرمایش و سرمایش آن‌ها از طریق سیستم گرمایش منطقه یا از طریق منابع انرژی سازگار با محیط زیست تامین شود. این استانداردهای جدید هم برای شرکت‌های خصوصی و هم برای ساختمان‌های عمومی اعمال می‌شود.

بر اساس گزارش حزب سبز، شورای شهر برای سهولت کار، نقشه‌ای تهیه کرده است تا شرکت‌ها قادر به یافتن منبع انرژی در نقاط مختلف باشند. در این مناطق هر سال حدود ۸۰۰۰ آپارتمان با روشی پایدار ساخته می‌شود. هدف دولت محلی آن است که این مناطق باید به یک استاندارد جدید تبدیل شوند که در آینده مورد استفاده قرار گیرند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتريش سازگار با محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: این برنامه با هدف فرهنگ سازی و هدف گذاری برای نسل آینده شهر زاهدان انجاج شد.
نارویی افزود: به منظور آگاهی بیشتر دانش آموزان با محیط زیست و راهکار‌های حفاظت از آن کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس زاهدان برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس