Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مخترع، سیستمی ابداع کرده که امنیت خودروهای تسلا را افزایش می‌دهد و می‌تواند پلاک خودرو و یا افراد مشکوک را شناسایی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، پیش از این یک حالت امنیتی به نام "Sentry" در خودروهای تسلا وجود داشت که به گرفتن سارقین کمک می‌کرد.

ولی یک تحلیلگر امنیتی، مزایا و معایب استفاده از سیستم دوربینی را با نتیجه‌گیری منطقی خود نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"تروتمن کین"(Truman Kain) یک "ردیاب نظارتی"(Surveillance Detection Scout) توسعه داده است که خودروهای "مدل ۳" و "مدل S" تسلا را به ابزار نظارتی متحرک تبدیل می‌کند.

این پروژه یک رایانه شرکت "اِنویدیا"( NVIDIA) را به یک پورت "یواس‌بی"(USB) متصل می‌کند و از منابع باز یادگیری ماشین برای تشخیص صورت و پلاک استفاده می‌کند.

اگر سیستم به طور مدام یک شخص و یا یک پلاک را شناسایی کند، یک هشدار اخطار را به صاحب خودرو ارسال می‌کند و به وی هشدار می‌دهد که ممکن است شخصی که خودرو را زیر نظر دارد، سارق باشد.

البته باید گفت که سیستم‌های هشدار با یک دقیقه تاخیر ارسال می‌شود. علت آن هم مدت زمان لازم برای ضبط ویدئو اعلام شده است.

این در حالی است که کاربر خودرو باید برای استفاده از این سیستم سرور مخصوص خود را بسازد.

نقطه ضعف سیستم این است که ممکن است گاهی افراد بی‌گناه را اشتباها به جای سارق شناسایی کند.

به عنوان مثال ممکن است فردی راجع به ظاهر خودرو کنجکاو شود و آن را تماشا کند. در این صورت ممکن است خودرو وی را به عنوان سارق شناسایی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امنیت خودرو تسلا موتورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد

تین نیوز

تسلا ناوگان تاکسی های اینترنتی خود را به زودی راه اندازی خواهد کرد و همه می تواند خودرو تسلا خود را به این سرویس اضافه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، تسلا در گزارش مالی سه ماهه ی اول ۲۰۲۴، پیش نمایشی از قابلیت تاکسی اینترنتی را ازطریق اپلیکیشن خود به نمایش گذاشت. این قابلیت که ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) رسماً رونمایی خواهد شد به کاربران اجازه می دهد مستقیماً ازطریق اپلیکیشن تسلا، درخواست تاکسی اینترنتی بدهند.

 براساس گزارش زومیت، جزئیات دقیقی درمورد نحوه ی عملکرد سرویس تاکسی اینترنتی تسلا وجود ندارد، اما تصاویر منتشرشده نشان از شباهت آن به برنامه هایی مثل اوبر دارد. همچنین، کاربران می توانند دمای مطلوب کابین را برای زمان رسیدن خودرو، از راه دور تنظیم کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در ماه جاری از رونمایی نهایی تاکسی های اینترنتی شرکتش در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۴ (۸ مرداد ۱۴۰۳) خبر داده بود. تسلا از سال ها قبل وعده ی راه اندازی سرویس حمل و نقل خودران را داده و ماسک در سال ۲۰۱۹ گفته بود این خودروها آماده ی جابه جایی مسافران خواهند شد.

تسلا در گزارش اخیر خود اشاره کرد: درحال حاضر مشغول توسعه ی قابلیت درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن هستیم که در آینده ای نزدیک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ما باور داریم تجربه ی کاربری نرم افزار تسلا میان همه ی محصولات ما بی نظیر است و قصد داریم قابلیت درخواست خودرو را به صورت یکپارچه به اپلیکیشن تسلا اضافه کنیم.

ایلان ماسک در جلسه ی مالی با سرمایه گذاران، سرویس درخواست خودرو را با عنوان Cyber Cab معرفی و اعلام کرد این سرویس به عنوان ترکیبی از دو پلتفرم Airbnb و Uber عمل خواهد کرد.

به نوشته ی انگجت، مالکان خودروهای تسلا می توانند با افزودن خودرو خود به ناوگان این سرویس، کسب درآمد داشته باشند. ماسک می گوید: بخشی از ناوگان تاکسی های اینترنتی و مدیریت آن ها، متعلق به تسلا خواهد بود. همچنین بخش دیگری از ناوگان شامل خودرو کاربران خواهد بود و مردم امکان اضافه کردن یا حذف خودرو خود را در هر زمان خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴