Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد بدری مدیرعامل پتروشیمی فناوران در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد این شرکت در سال گذشته و همچنین چشم انداز تولید در سال جاری پرداخت.

بدری با اشاره به موضوع تحریم ها گفت: در فضای جنگ اقتصادی، تزریق امید، داروی حیات بخش خواهد بود که این وظیفه خطیر بر عهده رسانه ها و خبرنگاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: از زمان آغاز تحریم ها تولید متانول از 5 میلیون تن در کل کشور به 8 میلیون تن افزایش یافت که با تمهیدات انجام شده پیش بینی می شود این رقم به 10 میلیون تن در کشور برسد. مدیرعامل فن اوران ادامه داد: شرکت پتروشیمی فناوران در سال گذشته بالغ بر 900 هزار تن متانول تولید کرده که از این میزان 20 درصد در داخل کشور استفاده می شود و باقیمانده آن صادر می شود. گفتنی است میزان تولید متانول در کل دنیا بالغ بر 80 میلیون تن است. 

بدری با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی گفت: هرچه تولید محصولات پتروشیمی و به تبع آن زنجیره ارزش این محصولات در کشور تکمیل تر شود، آسیب پذیری کشور در دوران تحریم ها کاهش می یابد چراکه می توانیم جوابگوی تمام نیازهای داخلی باشیم. 

وی با اشاره به جهش 193 درصدی سود هر سهم در سال مالی گذشته گفت: در سال 97 با تغییر استراتژی شرکت توانستیم رشد 9 درصدی تولید محصول داشته باشیم که در نتیجه سود هر سهم شرکت رشد 193 درصدی داشت که البته این روند در سال جاری نیز پیگیری می شود.  به گفته مدیرعامل شفن، در سه ماهه ابتدایی سال جاری، سود هر سهم این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد سه برابری روبرو شده است. 

بدری افزد: درآمد حاصل از فروش این شرکت نیز در سال 97 نسبت به سال 96، افزایش121 درصد ی را تجربه کرد همچنین ارزش فروش صادراتی شرکت 118 درصد و میزان تناژ محصولات نیز 18 درصد افزایش یافت. وی همچنین کاهش میزان تولید این شرکت در تیرماه را موقتی اعلام کرد و گفت: صرفا در نظر گرفتن یک ماه برای ارزیابی عملکرد شرکت چندان صحیح نیست و این کاهش جزیی تولید در پتروشیمی فن آوران ادامه دار نخواهد بود.

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در خصوص مشتریان اصلی شرکت نیز گفت: در سال 95، 73 درصد هند و 27درصد بازار چین بعنوان مقاصد اصلی صادراتی این شرکت بودند، که در سال 96، 29 درصد چین و 71 درصد هند بعنوان بازار هدف پتروشیمی فناوران در نظر گرفته شدند. وی دلیل اصلی تمایل به مشتریان هندی را نحوه تسویه حساب و خرید محصولات اعلام کرد.

وی با اشاره 28 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه گفت: با پیشرفت های حاصل شده در حوزه HSE توانستیم به رکورد 28 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در پتروشیمی فن آوران دست پیدا کنیم که برای یک صنعت پُرریسک مانند پتروشیمی بسیار قابل توجه است.  

بدری در پایان خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده بیش از 975هزار تن متانول در فن آوران تولید خواهیم کرد و همچنین در سال جاری نیز 120هزارتن اسیداستیک توسط این شرکت تولید می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پتروشیمی تحریم ها جنگ اقتصادی پتروشیمی فناوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت

داده‌ها نشان داد که اقتصاد آلمان در ابتدای سال از رکود عبور کرد و به لطف بخش ساخت وساز و صادرات بیش از حد انتظار رشد کرد.

به گزارش ایسنا، اقتصاد در سه ماهه اول رشد اندکی داشت و تولید ناخالص داخلی ۰.۲ درصد نسبت به دوره سه ماهه قبلی در شرایط تعدیل شده افزایش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز رشد ۰.۱ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

اداره آمار آلمان، داده‌های سه‌ماهه آخر سال گذشته را به‌جای کاهش ۰.۳ درصدی که قبلا گزارش شده بود، ۰.۵ درصد کاهش داد. رقم بالاتر از حد انتظار، دیدگاه مشترک اقتصاددانان مبنی بر اینکه ضعف‌های ساختاری بهبود آلمان را محدود می‌کند، تغییر نمی‌دهد.

اقتصاد آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در میان همتایان بزرگ خود در منطقه یورو در سال گذشته ضعیف‌ترین بود، زیرا هزینه‌های بالای انرژی، سفارش‌های ضعیف جهانی و نرخ‌های بهره بالا بی‌سابقه بود. اگرچه انتظار می رود تورم در سال جاری کاهش یابد اما پیش‌بینی می‌شود که رشد نسبتا ضعیف باقی بماند. هفته گذشته دولت آلمان پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری از ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد افزایش داد.

انتظار می‌رود که مصرف خصوصی به شتاب رشد کمک کند زیرا انتظار می‌رود دستمزدهای واقعی در بازار کار  افزایش یابد. داده‌های اداره آمار این کشور نشان داد که خرده‌فروشی آلمان در ماه مارس بیش از حد انتظار افزایش یافته است، که نشان‌دهنده بهبود مصرف در پایان سه‌ماهه و نویدبخش خوبی برای کل اقتصاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲