Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@20:09:20 GMT

استاندار:خوشه سنگ قابلیت خوبی در لرستان دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۵۴۷۲

استاندار:خوشه سنگ قابلیت خوبی در لرستان دارد

استاندار لرستان گفت: خوشه‌ها یکی از استراتژی‌های مبتنی بر همکاری است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سید موسی خادمی در آیین روز حمایت از صنایع کوچک که در ساختمان سپهر بانک صادرات استان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث صنعت اصل بر رقابت است اینکه بدانیم  چگونه از رقبا جلو بزنیم.

وی با بیان اینکه اصل بحث استراتژی یعنی رقابت که افراد با بازاریابی بیشتر، تولید بهتر و بهره‌وری بالاتر بازار را تسخیر کنند، افزود: صنعت بر مبنای رقابت است و خیلی از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بر این است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار لرستان با اشاره به اینکه همه استراتژی‌ها بر این است که چگونه رقبا را شکست دهیم و پیشی بگیریم، عنوان کرد: در این دریای رقابت و تنازع می توان مدل‌هایی را تعریف کرد که براساس آن همکاری بنیان نهاده شود  نه اینکه این مدلها براساس رقابت و حذف کردن باشد.

خادمی گفت: خوشه‌ها یکی از استراتژی‌های مبتنی بر همکاری است تا عنصر اصلی و موتور محرکه فعالیت‌های صنعتی که رقابت بود تبدیل به همکاری شود و این مهم و می‌تواند بخشی از استراتژی‌ صنعتی کشور را تشکیل دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تهدید برای صنایع بزرگ، تهدید تازه واردهاست، گفت: تهدید در صنایع، این است که رقبا بتواند بدون زحمت وارد آن عرصه شوند؛ خیلی از صنایع کوچک به دلیل ورودی‌های جدید که در شرایط خاص می‌آیند دچار چالش می‌شوند و این خوشه‌ها سبب شدند رقابت به همکاری و همگامی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه  در استان چندین خوشه شناسایی شده است، افزود: خوشه سنگ قابلیت خوبی در لرستان دارد خوشه فرش و گلیم انتخاب شده که البته خوشه خوبی بوده و این کالا در جامعه روستایی خوب جا افتاده است.

خادمی گفت: در خوشه فرش می‌توان کارهای بزرگی انجام و تبدیل به بهترین برندهای فرش و گلیم و جاجیم شویم.

استاندار لرستان در رابطه با شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد: تعداداین شرکت‌ها بد نیست اما سطوح آن خیلی کم است و در مقایسه با استان خوزستان که 12 هزار هکتار شهرک صنعتی دارد و لرستان تنها  1500 هکتار شهرک صنعتی دارد.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در بخش سیل دچار خسارت شدند بایدکمک می‌کنیم اعتباراتی برای جبران خسارات سیل و برگرداندن شهرک‌های صنعتی به حالت اولیه خود تخصیص دهیم.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان خوزستان بهره وری سیل صنایع کوچک صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونین استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از بازیگران مرز، ضمن بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های شرق کشور در ریل و جاده حتما در ارتباط ما با افغانستان موثر خواهد بود، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های شرق کشور را بتوانیم در دستور کار مشترک بگذاریم، سبب افزایش همکاری‌ها خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم عقبه ترانزیت در شرق کشور و استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان درست بکنیم، در تعامل فی مابین و در تنظیم نقش‌ها تاثیر خواهد داشت و بسیار کیفیت خواهد بخشید.

وی بیان کرد: خراسان رضوی می‌تواند به دلایل مختلف از جمله ظرفیت تولید بالا، به عنوان پیشانی اجرای سیاست‌های کشور در مورد افغانستان در نظر گرفته شود.

نظری افزود: تلاش ما در طول عمر دولت در استان این بوده است که در وهله اول هماهنگی‌های لازم فی مابین ایران و افغانستان در مرز دوغارون بوجود بیاید.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در سالم‌سازی‌ها، ارتقاء شرایط کیفی و کمیت‌ها، تغییرات خوبی اتفاق افتاده است. لذا مسائل رو به پیشرفت است که همینطور هم ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ در این نشست با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان از فرماندار شهرستان تایباد به جهت تسهیل در افزایش تردد ناوگان حمل و نقل تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • دلیل خشم آلگری: در این وضعیت ریسک نکنید
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند