Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:13:58 GMT

مقابله با ملخ صحرایی در ۹۶۵۰ هکتار از اراضی باغی گیلان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۵۷۶۶

مقابله با ملخ صحرایی در ۹۶۵۰ هکتار از اراضی باغی گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود الماسی یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی گیلان برگزار شد با بیان اینکه ایجاد امنیت غذایی و محافظت از این وضعیت در برابر تهدیدات زیستی و مقابله با آنها یکی از وظایف این سازمان است، گفت: یکی از این آفت‌ها هجوم ملخ به هفت شهرستان استان گیلان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به منظور مقابله با این آفت از زمستان سال گذشته پایش در حدود ۲۹ هزار هکتار از باغات گیلان آغاز شده است، افزود: در این مدت در ۹ هزار و ۵۶۰ هکتار از اراضی باغی نیز مقابله با این آفت انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با بیان اینکه این آفت با تلاش‌ها صورت گرفته در شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، املش و رودسر به صورت کامل کنترل شده است، تصریح کرد: مبارزه و مقابله با آفت مگس زیتون یکی دیگر از تهدیداتی زیستی در حوزه باغات است که در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط مساعد رشد این آفت، امسال احتمالا شاهد افزایش شیوع ان در باغات زیتون خواهیم بود، بیان کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای برای کنترل این آفت صورت گرفته و دو پست قرنطیه نباتی در آستارا و انزلی کنترل کیفیت را انجام می دهند.

الماسی با اشاره به اینکه در حوزه تولید برنج نیز در کشور پیشرو هستیم، افزود: تلاش شده تا با ایجاد بانک‌های نشاء،  سازماندهی مناسب برای تولید برنج انجام شود. امسال نیز دو رقم پرمحصول و جدید به کشاورزان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه باغی با توجه به اینکه ظرفیت توسعه در استان گیلان وجود ندارد،  اصلاح نباتات در باغات قدیمی در دستور کار قرار دارد، گفت: حدود هزار و ۶۰۰ هکتار باغ جدید در سطح شیب دار که عمده محصولات آن زیتون، فندق و گردو است توسعه داده شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به متقاضیان پرداخت شده است، ادامه داد: امروز ضریب مکانیزاسیون در استان گیلان ۱.۹۳ درصد و درجه مکانیزاسیون نیز ۶۱/۸ درصد است.

کد خبر 4690435

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان ملخ صحرایی روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی آتش سوزی خرم آباد ایلام مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیش از شش هزار هکتار دانه روغنی در لرستان کشت شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: کشت دانه‌های روغنی باعث کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و... می‌شود.

شاهرخی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از هشت هزار تن انواع دانه‌های روغنی در لرستان برداشت شود.

وی تأکید کرد: این میزان، هزار تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

کد خبر 6093656

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی