Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@15:56:38 GMT

ثروتمندترین کشورهای جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۶۸۲۲

لوکزامبورگی‌ها بالاترین درآمد سرانه را در بین کشورهای مختلف دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از یاهوفاینانس، بر مبنای سرانه تولید ناخالص داخلی بر حسب دلار، ۵۰ اقتصاد جهان رتبه‌بندی شده‌اند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

۱- لوکزامبورگ

متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی در این کشور کوچک اروپای غربی ۳۱ درصد بالاتر از رده دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوکزامبورگ که تنها ۹۹۸ مایل مربع مساحت دارد، با سرانه تولید ناخالص داخلی ۱۰۵ هزار و ۷۱۲.۹۸ دلاری در صدر ایستاده است.

۲- سوئیس

یکی از پیشرفته‌ترین نظام‌های اقتصادی جهان که علاوه بر نظام مالی برتر خود به خاطر ساعت‌ها و شکلات‌هایش نیز معروف است. متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی در این کشور ۸۰ هزار و ۶۴۲.۵۸ دلار است.

۳- نروژ

یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان که بزرگ‌ترین صندوق ثروت جهان با ارزش ۱ تریلیون دلار را در اختیار دارد. متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی در این کشور ۷۵ هزار و ۵۱۳.۶۴ دلار است.

۴- ایسلند

جمعیت این کشور تنها اندکی از ۳۰۰ هزار نفر بیش‌تر است با این حال متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی در این کشور ۷۲ هزار و ۳۸۹.۸۷ دلار است.

۵- ایرلند

متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی در این کشور ۶۸ هزار و  ۷۲۲.۵۸ دلار است.

۶- قطر

یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گاز و نفت در جهان که با سرانه متوسط ۶۲ هزار و ۸۲۶.۰۶ دلار در رده ششم جهان ایستاده است.

۷- سنگاپور

یکی از رو به رشدترین اقتصادهای جهان که همواره در رده بندی‌های مربوط به بهترین‌ها در بین بهترین کشورها قرار دارد. متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور ۵۹ هزار و ۹۹۰.۰۶ دلار است.

۸- آمریکا

با وجود داشتن بیش از ۴۰۰ میلیون جمعیت، این کشور با سرانه تولید ناخالص داخلی ۵۹ هزار و ۸۹۵ دلاری جز ۱۰ کشور جدول است.

۹- دانمارک

 سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور ۵۷ هزار و ۳۸۰.۲ دلار است.

۱۰- استرالیا

یکی از بزرگ‌ترین مراکز کشاورزی جهان با سرانه تولید ناخالص داخلی ۵۵ هزار و ۹۵۷.۷۲ دلار، دهمین کشور این رده بندی است.

رتبه دیگر کشورها:

در این رده‌بندی هم چنین اتریش در رده سیزدهم،   کانادا در رده شانزدهم، آلمان در رده هفدهم، انگلیس در رده بیست و دوم، ژاپن در رده بیست و سوم، کره جنوبی در رده بیست و هفتم، پرتغال سی و سوم، عربستان سی و چهارم، یونان سی و هفتم، آرژانتین چهل و ششم و لهستان در رده چهل و هشتم ایستاده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ثروتمندترین کشورهای جهان درآمد سرانه عید قربان دعای عرفه درگیری محمودآباد صحرای عرفات معامله قرن منصور هادی حجت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران به شمار می رود که سهم ۲۴ درصدی در تولید ناخالص استان دارند.

رحیم بخشی ۱۳ اردیبهشت در روز پایانی ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت در این نمایشگاه حاصل یک کارگروهی بود که توانستیم توانمندی های استان مازندران را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذاریم، تصریح کرد: از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه برنامه ریزی برای حضور زنجیره های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت که بیش از ۲۰واحد تولیدی با اولویت زنجیره های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین المللی حضور بهم رسانده و توانمندی های خود به نمایش بگذارند.
 وی با اشاره به اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی متمرکز شده است، گفت: در دو محصول کیوی و مرکبات براساس نقش این محصولات کشاورزی، ۲۴ درصد در تولید ناخالص استان مازندران سهم یافته اند، دو درصد شیلات و حدود ۶ درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده دارند.
بخشی با تاکید بر اینکه  در ایران اکسپو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشته اند و این، فرصت تجربه آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه ساز توسعه تجارت برای استان های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد و امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی، ارتقا یافته است
  • ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است