Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای حاشیه دریای خزر کار گروه مشترکی را برای پاکسازی دریا ترتیب می‌دهند. ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از TASS ، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست فدراسیون روسیه دیمیتری کوبیلکین در نشستی با شرکت کنندگان در انجمن جوانان قفقاز شمالی "ماشوک" در این باره گزارش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: "نجات دریای خزر کار تنها یک کشور نیست، بلکه یک کار مشترک است، ما می توانیم این موضوع را فقط با یک زمینه علمی مشترک پوشش دهیم. یک برنامه بزرگ از جمله مربوط به تصفیه خانه‌های فاضلاب ارائه شده است، بسیاری از آنها در حال حاضر به بازسازی نیاز دارند، برای برخی از آنها تا 80٪ سایش وجود دارد. "

مبنای رسمی کار مشترک، توافقنامه وضعیت حقوقی دریای خزر خواهد بود که توسط روسای پنج کشور در سال 2018 امضا شده است.

پیش از این، مقامات روسی قبلاً نیز به وخامت بخش شمالی دریای خزر اشاره داشته‌اند. به گفته نماینده تام رئیس جمهور فدراسیون روسیه در منطقه فدرال قفقاز شمالی، الکساندر ماتُونیکوف، "وضعیت آبهای شمالی کاسپین در سال‌های اخیر به طور سیستماتیک رو به زوال گذاشته است، کیفیت آب از وضعیت تمیزی در سال 2013 به وضعیت آلوده در سال 2017 تبدیل شده است." یکی از دلایل آن نیز سایش تجهیزات پاکسازی فاضلاب یا عدم وجود آنها در بعضی از مناطق می‌باشد.

به گزارش اداره خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسان: "این امر منجر به تخلیه مداوم فاضلاب‌های تصفیه نشده و فاضلاب سطحی به آب دریا می‌شود. کیفیت آب دریا و رودخانه‌های جاری، همچنین توسط آب آلوده فاضلاب نقاط جمعیتی واقع در حاشیه سواحل رو به زوال است. علاوه بر این، در خطوط ساحلی خزر که طبق قانون فدرال ساختن تاسیسات سرمایه‌ای کاملاً ممنوع است، به طور وحشیانه ای ساخت و ساز ادامه دارد. " درمجموع، همانطور که گزارش شده، فقط در داغستان سالانه بیش از 100 میلیون متر مکعب فاضلاب به درون دریا تخلیه می‌شود.

مقامات آذربایجان نیز توجه زیادی معطوف به مشکل تجهیزات پاکسازی فاضلاب که از جمله موارد منجر به نامناسب و ناپاک بودن سواحل می‌شود، داشته‌اند.

در ابتدای سال 2019 ، خطر آلودگی دریا در اثر حادثه در میدان نفت و گاز کالامکاس در قزاقستان مورد بحث قرار گرفت، اما وزارت انرژی قزاقستان در آن زمان اعلام کرد که هیچ تهدیدی برای محیط زیست وجود ندارد. پیشتر اکولوژیست‌ها توسعه میدان را با تأثیرات منفی بر اکوسیستم‌های منطقه ساحلی مرتبط دانسته بودند.

کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر و تقسیم قلمرو آن در سال 2018 در اجلاس آکتائو امضا شد. این سند توسط روسای پنج کشور - آذربایجان ، ایران ، قزاقستان ، روسیه و ترکمنستان تصویب شده است.

گزارش|نگاهی به نخستین مجمع اقتصادی خزر و نتایج آنمجمع اقتصادی خزر و تداوم شایعات پیرامون وضعیت بردی‌محمداف

 

انتهای پیام/

 

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آسیای میانه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه آسیای میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب آسیا،   حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای