Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:44:32 GMT

شیخ زکزاکی روانه هند شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۲۶۵۰

شیخ زکزاکی روانه هند شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افریقا نیوز، «شیخ ابراهیم زکزاکی» عصر امروز نیجریه را به مقصد هند ترک کرد. 

روز گذشته ۱۸۴ پزشک ایرانی، هندی، لبنانی، عراقی، افغانستانی، پاکستانی و سوریه ای  در نامه ای با اشاره به شاخص های حیاتی و معاینات بالینی رهبر شیعیان نیجریه، درباره فراگیر شدن مسمومیت سربی در خون و بافت های بدن شیخ ابراهیم زکزاکی هشدار دادند و تاکید کرند وی باید هرچه زودتر به یک بیمارستان تخصصی منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته گذشته دادگاه نیجریه به «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور و همسرش اجازه داد تا برای درمان به هندوستان فرستاده شوند.

در روز ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ بر اثر حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله، شیخ ابراهیم زکزاکی زخمی و توسط ارتش دستگیر و زندانی شد.

از دسامبر ۲۰۱۵ تا ۱۳ ژانویه ۲۰۱۸ شیخ زکزاکی و همسرش در جای نامشخصی تحت بازداشت بودند و تنها دکتر او مجازبه ملاقات وی بود.

در جولای ۲۰۱۹، به منظور تقاضای آزادی زکزاکی، صدها نفر از طرفداران او خارج ساختمان‌های دولتی اجتماع کردند و پلیس با استفاده از تیراندازی و گاز اشک آور برای پراکنده کردن آنها اقدام کرد.

در این درگیری‌ها تعدادی کشته و بیش از ۴۰ نفر دستگیر شدند. رهبر جنبش اسلامی نیجریه، اعلام کرده تا زمانی که از آزادی زکزاکی اطمینان پیدا نکنیم، این تظاهرات ادامه دارد، چرا که او فوراً به درمان و اعزام به خارج از کشور نیاز دارد.

کد خبر 4690885 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: شیخ ابراهیم زکزاکی نیجریه هندوستان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عراق ایران دونالد ترامپ روسیه جنگ 2015 یمن عربستان سعودی ترکیه افغانستان خلیج فارس کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۲۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از پلاکارد روحانیون علیه ابراهیم رئیسی در تجمع قم

عصر روز گذشته پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مردم قم با تجمع در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از طرح نور و نیروی انتظامی تشکر کردند. پلاکارت‌های شعار علیه ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در این تجمع، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت./ ایسنا

دیگر خبرها

  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • تصویری از پلاکارد روحانیون علیه ابراهیم رئیسی در تجمع قم
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه