Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@02:19:31 GMT

بولتون: به انگلیس در اجرای برگزیت کمک می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۳۱۴۴

ساعت 24- جان بولتون در سفر به انگلیس اعلام کرد آمریکا به این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا با تبعات هرچه کمتر کمک خواهد کرد.

 «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از ورود به لندن برای سفری دو روزه، اعلام کرد، کشورش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک مقام آمریکایی گفت بولتون روز دوشنبه به مقامات انگلیسی وعده داد: «ترامپ خواهان این است که خروج موفق انگلیس از اتحادیه اروپا را ببیند» و یک قرارداد تجاری به بریتانیا در این زمینه کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی که در این سفر همراه بولتون است، گفت، ترامپ قصد داشت با دولت «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین به توافق تجاری برسد اما دولت او «نمی‌خواست این کار را انجام دهد. این دولت می‌خواهد. ما از این بابت بسیار خرسندیم».

وی افزود ترامپ باور دارد، «وقتی پای مذاکره تجاری به میان میاید، اروپا از چین بدتر است؛ فقط  از آن کوچک‌تر است».

«بوریس‌ جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس قصد دارد با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) برگزیت را اجرایی کند.

طبق زمان‌بندی‌های انجام شده، بولتون با «برنارد ینکین» نماینده محافظه‌کار پارلمان، «ادوارد لیستر» مشاور امور راهبردی «بوریس‌ جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس و «ساجد جاوید» وزیر خزانه‌داری دیدار می‌کند.

به گفته سخنگوی جانسون، نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد اواخر امروز (دوشنبه) به وقت محلی با بولتون درباره طیفی از موضوعات امنیتی از جمله ایران گفت‌وگو کند.

انتظار می‌رود بولتون از مقامات انگلیسی بخواهد با سیاست آمریکا در قبال ایران همسو شوند و فشار بیشتری به تهران اعمال کنند.

رویترز دیروز (یکشنبه) نوشت: «یک مقام ارشد دولت [دونالد] ترامپ گفت استدلال بولتون در دیدار با بریتانیایی‌ها این خواهد بود که اگر لندن برجام را مرده اعلام کند، به تشدید فشار به ایران کمک خواهد کرد، اما بعید است که به این زودی‌ها چنین تصمیمی [از سوی انگلیس] اتخاذ شود»

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ وزیر امور خارجه بریتانیا دیوید کامرون در جریان سفر به کی‌یف به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داد که سالانه تا زمانیکه لازم باشد، ۳.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین خواهد داد و حتی به این کشور چراغ سبز نشان داد تا از این تسلیحات انگلیس علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

وی در توجیه کمک نظامی انگلیس به اوکراین گفت «همانطور که روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند، می‌توانید کاملاً درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند که باید اطمینان حاصل کند که از خود دفاع می‌کند».

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به رویترز گفت که برخی از تسلیحات در زمان دیدار وی از اوکراین، به این کشور تحویل داده می شود.

کامرون که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بعنوان نخست‌وزیر انگلیس فعالیت داشت و چند ماه پیش به عنوان وزیر خارجه روی کار آمد با وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا و زلنسکی در دومین سفر به کی‌یف از زمانی که بعنوان وزیر خارجه منصوب شده است، دیدار کرد.

سفیر ایالات متحده در اوکراین بریجت برینک گفته است که ایالات متحده، اوکراین را به استفاده از تسلیحات آمریکا علیه مواضعی در خاک روسیه ترغیب نکرده بود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بریتانیا متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به کی‌یف شده که ۷.۶ میلیارد پوند از آن مبلغ، کمک نظامی می‌شود که سه میلیارد پوند از کل این مبلغ برای کمک نظامی در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است.

کمک‌های نظامی انگلیس شامل تسلیحات کشنده و غیرکشنده از جمله تانک‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های نقطه‌زن دور برد می‌شود.

کرملین از کامرون به دلیل مطرح کردن «یک اظهارنظر بسیار خطرناک دیگر» درباره جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرده است. سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوف» در این خصوص گفت «این تشدید مستقیم تنش در جنگ اوکراین است که به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت اروپا خواهد بود».

کد خبر 849118 منبع: فارس برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه - اوکراین انگلیس - دیوید کامرون

دیگر خبرها

  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • قهرمان انگلیس و اروپا بعد از 2 دهه به لیگ برتر برگشت!‏
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون