Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@22:44:09 GMT

زیارت وارث یا زیارت مطلقه امام حسین

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۳۱۷۵

زیارت وارث یا زیارت مطلقه امام حسین یکی از زیارتنامه‌های مشهور امام حسین(ع) که در کربلا قرائت می‌شود. این زیارتنامه بخشی از دستورالعملِ زیارت امام سوم شیعیان است که امام صادق(ع) به صفوان تعلیم داد. برخی این زیارتنامه را برای زیارت در شب و روز عرفه و عید قربان آورده‌اند، هر چند طبق روایت می‌توان آن را در هر زمان برای زیارت امام حسین(ع) قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی زیارت وارث را با عنوان زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه و برخی نیز در اعمال شب و روز عرفه و نیز شب و روز عید قربان آورده‌اند. شیخ طوسی در کتاب مصباح المتهجد ازصفوان جمّال روایت کرده: از امام صادق(ع) برای زیارت مولایمان حسین(ع) اجازه خواستم و استدعا نمودم برای من جهت زیارت آن حضرت دستورالعملی ذکر کند که به آن صورت به زیارت اقدام کنم. فرمود:ای صفوان، پیش از حرکت به سفر، سه روز روزه بدار و روز سوم غسل کن. پس اهل و عیال خود را نزد خویش جمع کن و چنین بگو «اللّهم انی استودعک... » تا آخر دعا که قبلا ذکر شد. آنگاه دعایی تعلیم او فرمود که وقتی به فرات برسد بگوید. سپس فرمود: با آب فرات غسل کن. به‌درستی که پدرم مرا از پدرانش علیهم السّلام خبر داد که رسول خدا(ص) فرمود: همانا فرزند من حسین، پس از من در کنار فرات کشته خواهد شد، هر که او را زیارت کند و از فرات غسل نماید، گناهان او بریزد و مانند روزی شود که مادر او را به دنیا آورده است. چون غسل کنی در حال انجام غسل بگو: «بِسْمِ اللهِ وَ بِاللهِ اللهُمَّ اجْعَلْهُ نُورا وَ طَهُورا وَ حِرْزا وَ شِفَاءً مِنْ کلِّ دَاءٍ وَ سُقْمٍ وَ آفَةٍ وَ عَاهَةٍ اللهُمَّ طَهِّرْ بِهِ قَلْبِی وَ اشْرَحْ بِهِ صَدْرِی وَ سَهِّلْ لِی بِهِ أَمْرِی: به خدا و با خدا. خدایا آن را قرار ده روشنی و پاک کننده و نگهدارنده و شفای از هر درد و بیماری و آفت و آسیب. خدایا دلم را با آن پاک کن و سینه‌ام را بگشای و کارم را با آن آسان گردان». چون از غسل فارغ شوی، دو جامه پاکیزه بپوش و در مشرعه دو رکعت نماز به جای آر...چون از نماز فارغ شوی، با حالتی آرام و همراه با وقار به جانب حائر حرکت کن و گام‌های خود را کوتاه بردار. به‌درستی که خدای تعالی برای گامی که برمی‌داری برایت حجّ و عُمره می‌نویسد و با دلِ فروتن و دیده گریان راه برو و بسیار کن ذکر اللّه اکبر و لا اله الاّ اللّه و ثنا بر خدا و صلوات بر رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و به ویژه صلوات بر حسین علیه‌السلام را و بسیار کن لعنت بر قاتلان آن حضرت و بیزاری جستن از کسانی که در ابتدا، پایه ظلم و جور بر اهل بیت علیهم السّلام را بنا گذاشتند. هرگاه به درگاه حائر رسیدی بایست و بگو: «متن زیارت نامه...» این زیارتنامه به همراه دستورالعمل، متن اصلی و ترجمه فارسی در تابناک می‌بینید، می‌شنوید و می‌خوانید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زیارت نامه امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در برنامه «یک ماه مانده» شبکه قرآن درباره حضرت بقیة الله الاعظم (عج) صحبت کرد و به نکته مهمی که ایشان در توقیع خود به شیخ مفید اشاره کرده بودند، پرداخت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • وحید امیری وارث پست و بازوبند امید؛ کاپیتان پرسپولیس با اخلاق، اما بی‌سیاست!
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • درگیری در حزب حسین الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • درگیری در حزب الله کرم چند روز مانده به انتخابات مرحله دوم /لیست جدید منتشر شد /برخی کاندیداهای حاضر در لیست مشترک با امنا شائبه تخلف مالی دارند
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر