Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،یادگار غالبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت : از شامگاه روز گذشته متاسفانه آتش‌سوزی گسترده‌ای از باغات پایین دست تفرجگاه ویمیر پاوه شروع شد که به دلیل وزش شدید باد، این آتش‌سوزی به مناطق بالاتر کوهستان سرایت پیدا کرد.

او گفت : گستردگی حجم آتش‌سوزی، صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد شدید سرعت مهار حریق را کاهش داد و متاسفانه بیش از ۵۰ هکتار از مراتع ملی شهرستان پاوه در نقاط تفرجگاه ویمیر در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در روستای چورژی نیز همزمان شاهد آتش‌سوزی بودیم، افزود: همزمان با آتش‌سوزی منطقه ویمیر پاوه در ارتفاعات دوریسان و روستای چورژی نیز شاهد آتش‌سوزی بودیم که توان مهار آتش‌سوز‌های را کم کرده بود.

او گفت: این آتش‌سوزی‌ها در چند نوبت مهار شد، اما بدلیل وزش باد شدید دوباره روشن شد که سرانجام در حدود ساعت ۶ بامداد امروز به‌طور کامل حریق کنترل و مهار شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: علاوه بر سوختن بیش از ۵۰ هکتار از مراتع ملی شهرستان پاوه به‌نظر می‌رسد در حجمی مشابه نیز باغات این مناطق دچار حریق و خسارت شدند.

غالبی در پایان از حضور مردمی فعالان عرصه منابع طبیعی، انجمن ژیوای و تمامی کسانی که به هرنحوی در مهار آتش یاری‌رسان بودند تقدیر کرد .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از ۵۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی آتش گرفت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود