Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلم نیا دوست دوومیدانی کار درباره وضعیتش در گفت و گو با  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرایطم بد نیست و با هزینه شخصی و بدون حمایت تمرین کردم، توانستم نتیجه خوبی در مسابقات بگیرم. البته فقط یک مقدار انگیزه ام پایین آمده است و انگار ما بچه سرراهی فدراسیون هستیم و کسی به ما توجهی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط خوب و بد بودن ما دوومیدانی کاران برای فدراسیون فرقی ندارد و آن‌ها من و مربی ام را نمی خواهند. 

او ادامه داد: نامه‌ای درباره حقوق پرداخت نشده مربی ام به فدراسیون ارسال کردم و با کیهانی رئیس فدراسیون صحبت کردم. زمانی که بحث پاداش‌ها مطرح شد من دفعات زیادی مدال گرفتم و پاداش وزارت ورزش برای مربی ام به کسی دیگری داده شد که فقط همراه تیم در مسابقات بود و کار خاصی انجام نداده بود.

کیهانی بیان کرد که پاداشتان را دادیم در صورتی که حامی مالی آن پاداش را داده بود و با پاداش اهدایی وزارت ورزش فرق می‌کرد. علاوه بر این رئیس فدراسیون گفت که پاداش تو را دادیم و فقط حقوق اردو‌ها را ندادیم. مربی ام ۱۵، ۱۶ اردو همراهم بوده است و ۲۱ روز هم زیر نظر فدراسیون اردو داشتیم و یک ریال هم به مربی ام حقوق نداده اند.

هر ورزشکاری با رسانه ها صحبت کند جایی در برنامه فدراسیون ندارد  

نیا دوست بیان کرد: علاوه بر این که نامه‌ای به فدراسیون دوومیدانی ارسال کردیم، پدرم با کیهانی تماس گرفت و گفت اگر مسائل و مشکلات ما را پیگیری نمی‌کند نامه‌ای به بازرسی فدراسیون ارسال کنیم. رئیس فدراسیون بیان کرد که از طریق هیئت دوومیدانی استان خود پیگیری کنید و جواب مشخصی به ما نداد در حالی که خودش بیان کرده بود که همه حق و حقوق نگرفته را بنویسید و برایم ارسال کنید.

ما قبل از قهرمانی آسیا اردو نبودیم و بعد از این مسابقات هم ورزشکاران به حال خود رها شدند و حتی تفتیان با وجود اینکه ورودی مسابقات جهانی را گرفته، اما مشکلاتی دارد. ما ورزشکاران  امکانات خوبی می‌خواهیم و  با تمرین در زمین نامناسب مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب نمی‌توانیم ورودی جهانی را بدست آوریم.

کیهانی می‌گوید هر ورزشکاری که با رسانه‌ها صحبت کند دیگر جایی در تیم ملی و برنامه‌های فدراسیون برای مسابقات جهانی ندارد. ما چرا نباید رسانه‌ها را در جریان شرایطمان و وضعیت فدراسیون قرار ندهیم و این نظر کیهانی و مسئولان فدراسیون است. اکثر ورزشکاران از وضعیت خود ناراضی هستند و با رسانه‌ها هم مصاحبه کردند و اصلا شرایط خوبی نداریم و فقط به آینده فدراسیون امیدوار هستیم که یا درست شده و تغییرات صورت گیرد و یا اگر قرار است همین روال ادامه داشته باشد حداقل مسائل درست شود تا در آینده شرایط بهتری داشته باشیم و دوومیدانی کاران  سازمان یافته‌تر پیش بروند.

امیدوارم بحث سلیقه ای از فدراسیون کنار گذاشته شود 

دونده کشورمان بیان کرد: این نسلی که از دوومیدانی باقی مانده است برای دوره‌های قبلی فدراسیون است و بعد از آن کسی نیست که برای دوومیدانی مدال آوری کند. ورزشکاران قبلی ما خوب بودند چرا که مربی خارجی و اردو‌های خوبی داشتند، اما متاسفانه اکنون سلیقه‌ای شده است و اگر با فدراسیون خوب باشیم و به حرفهایشان گوش بدهیم برنامه به ما می‌دهند که آن برنامه هم اشتباه است و ورزشکار با برنامه فدراسیون به جایی نمی‌رسد. ورزشکاری که ضعیف باشد، اما با برنامه فدراسیون همراه باشد از او حمایت می‌کنند، اما اگر ورزشکاری قوی باشد و با آن‌ها همکاری نکند از دوومیدانی کنار گذاشته می‌شود. امیدوارم بحث سلیقه‌ای کنار برود و عاقلانه تصمیم بگیریم و مهم عرق و تعصب ملی مان باشد.

من به همراه چند ورزشکار مدال آور با هیچ تیمی قرارداد نبستیم 

دوومیدانی کار کشورمان درباره اینکه در لیگ دوومیدانی قرار نیست شرکت کند، گفت: قرارداد‌ها در لیگ پایین است و ما با چند تیم صحبت کردیم تا مبلغ قرارداد خود را بالا ببریم. در لیگ رقابتی وجود ندارد و گویا قصد دارند پول کمی بدهند که از قبل معلوم شده است. به هر حال این موضوعات مشکلات دوومیدانی است و امیدوارم رقابت بین باشگاه‌ها به وجود آید و از قبل مشخص نباشد که ورزشکار قرار است با چه کسی مسابقه بدهد. در حال حاضر من به همراه چند ورزشکار که مدال آسیایی دارند با هیچ تیمی قرارداد نبستیم و انشالله بتوانیم پولمان را از باشگاه‌ها بگیریم.

چشم و امید دوومیدانی کاران به لیگ است 

او درباره اینکه فدراسیون دوومیدانی تیم‌های سپاهان و مس کرمان را به لیگ این رشته ورزشی آورده است و می‌شود به آینده لیگ امیدوار بود، گفت: به هر حال باید این تیم‌های جدیدی که وارد دوومیدانی می‌شوند تضمینی بدهند که صددرصد پول ورزشکاران داده می‌شود و قرارداد رسمی با ورزشکاران بسته شود و این اتفاقات مهمی است که باید در دوومیدانی رخ بدهد. این طور نباشد که باشگاه‌ها در دوومیدانی تیمداری کنند و ورزشکاران با هزاران امید با این تیم‌ها قرارداد ببندند، اما هیچ اتفاقی رخ ندهد. امسال در هیچ مسابقه ای شرکت نکردیم و در قهرمانی آسیا هم مدال نگرفتیم و یک ریال هم از این رشته ورزشی گیرمان نیامده است. همه ورزشکاران چنین شرایطی دارند و چشم و امیدشان به لیگ است و واقعا از مسئولان باشگاه‌ها خواهش می‌کنم که به قولی که می‌دهند پایبند باشند. اگر باشگاه‌ها نمی‌توانند پول ورزشکاران را بدهند لطفا برای تبلیغات خودشان نیایند و بگویند که در این رشته ورزشی تیمداری کردیم. همچنین ارزش واقعی ورزشکاران را به آن‌ها بدهند و ۵۰، ۶۰ میلیون درآمد یک دوومیدانی کار که زحمت می‌کشد  زیاد نیست. ورزشکاران می‌گویند که ما ۱۰۰ میلیون می‌گیریم تا مسابقه بدهیم، این پول زیاد نیست. یک فوتبالیست درجه دو و سه در ایران سالی ۲۵۰ میلیون پول می‌گیرد و برای دوومیدانی کاری که قهرمان آسیا شده و در المپیک شرکت کرده است ۱۰۰ میلیون زیاد نیست. ما باید به باشگاه‌ها بگوییم که حق دوومیدانی کاران بیشتر از این است و باید به ورزشکاران بیشتر رسیدگی شود.

اکثر دوومیدانی کاران شغل دیگری دارند 

نیا دوست درباره دلایل افت دوومیدانی بیان کرد: شرایط خیلی سخت شده است و کفش یک دوومیدانی کار ۴ میلیون تومان است و ما با پول‌هایی که می‌گیریم اصلا نمی‌توانیم امورات زندگی خود را تامین کنیم. خودم مجبور شدم سرکار بروم و در اداره ورزش و جوانان به عنوان کارمند مشغول به فعالیت هستم و زندگی ام را با کار و تلاش سپری می‌کنم. کار کردن برای یک ورزشکار حرفه‌ای خوب نیست و شنیده ام برخی از ورزشکاران کارگری و خیلی از دوومیدانی کاران در زمین کشاورزی کار می‌کنند. اکثر دوومیدانی کاران از قشر سطح پایین جامعه هستند و همه آن‌ها مجبورند کار کنند و با وجود اینکه پول در این رشته ورزشی وجود ندارد به این رشته ورزشی عشق می ورزند. واقعا برنامه‌ها ضعیف شده و کیفیت اردو‌ها پایین آمده است و برنامه‌ای از مربیان نمی‌خواهند و آن‌ها انگیزه‌ای ندارند و دوومیدانی برای ورزشکاران بار مالی ندارد و حقوق دریافت نمی‌کنند. امکانات در اختیارشان نمی‌گذارند و اکثر دوومیدانی کاران شغل دیگری انتخاب کردند و تمرکزشان را گذاشتند تا پول بدست آورند و در مجموع یک تمرین بدون انگیزه‌ای هم انجام می‌دهند.

ورزشکاران همانند نهالی می مانند که خشک شده اند 

او افزود: در حال حاضر انگشت شمار هستند ورزشکارانی که همه زمان خود را صرف دوومیدانی می‌کنند. به هر حال اکثر دوومیدانی کاران، کار می‌کنند و شغل و اولویت دومشان دوومیدانی است. من هم همین طور هستم و اولویت اولم کار در وزارت ورزش و جوانان است و بعد تمرین خود را می‌کنم تا مسابقه بدهم و به مسائل بعد از آن کاری ندارم. ما دوومیدانی کاران به این نتیجه رسیدیم و من دوست نداشتم این طور شود و آرزویم این بود که ورودی المپیک بیاورم، به این مسابقات بروم و طلای آسیا را بگیرم و زیر ۳ ثانیه ۱۵۰۰ متر را بدوم، اما کسی نیست مرا به آرزوهایم برساند با وجود اینکه توانایی اش را دارم و فقط خودم باید هزینه‌های خود را بپردازم و یک مدال بگیریم و نصف آن هزینه‌ای که کردیم را به ما پاداش می‌دهند. ورزشکاران ما همانند نهالی می‌مانند که به آن‌ها  رسیدگی نشده است  و اکنون خشک شده اند.

دوومیدانی کار کشورمان در پایان گفت: ورزشکاران ما پول ندارند که مکمل بخرند و کفش استانداری را بپوشند و با این امکانات ضعیف تمرین می‌کنند و بعد به آن‌ها می‌گویند مدال بگیرند تا ۱۰، ۲۰ میلیون پاداش بدهند. آن ورزشکاری که پول هزینه هایش را ندارد مگر می‌تواند مدال بگیرد. امیدوارم حقوق‌ها دوباره به ورزشکاران داده و اردو‌ها برگزار شود. ما ورزشکاران در گذشته ۱۰، ۱۱ ماه اردو بودیم، اما اکنون خبری از اردو نیست و کیفیت این اردو‌ها پایین است و رغبت نمی‌کنیم تا در آن ها شرکت کنیم. به هر حال آرزویم این است که مشکلات موجود حل شود و دوومیدانی به روز‌های خوبش بازگردد.

بیشتر بخوانید:

پیرجهان هم رکورد زد، هم طلا گرفت/ مدال نقره بر گردن حمیده عباسعلی نژاد

ربانی: کیهانی فراموش کرده رئیس فدراسیون دوومیدانی است/ بعید می‌دانم در المپیک توکیو نتیجه خوبی بگیریم

سپهرزاد: رئیس فدراسیون در پاداش‌ها دست برده است/ با ما همانند کارگر‌های موقت برخورد می‌کنند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون دوومیدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی

رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی گفت: همه عزیزانی که تصمیم می‌گیرند امیدوارم در ادامه حسرت نخورند.

به گزارش ایسنا، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران اظهار کرد: تمام تلاش خود را انجام دادیم که از خانواده والیبال دفاع کنیم. تیم ملی جوانان تنها تیم گروهی بود که توانست عنوان قهرمانی جهان را کسب کند.

او ادامه داد: البته من معتقد هستم اینکه گفته می‌شود تیم ملی بزرگسالان شاید در حد توقع مردم عمل نکرد باید بگویم که ما قهرمان بازی‌های آسیایی و نایب قهرمان آسیا شدیم. توقع مردم نسبت به تیم ملی والیبال زیاد شده است و به همین دلیل باید بیشتر تلاش کنیم و مردم را خوشحال کنیم. 

تقوی افزود: از دید بسیاری از کارشناسان کار سختی برای رسیدن به المپیک داریم اما امیدوارم بچه ها بتوانند با تلاش و غیرت دل مردم را شاد کنندو مطمئن باشید دست از تلاش برنمی‌داریم.

او در مورد پیگیری اردوهای تیم ملی و اضافه شدن پائز بیان کرد: امروز پائز وارد ایران شد و جلسه خوبی با او داشتیم. ایشان سپس در این چند روز گذشته  در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کرد. عملکرد کادر فنی تیم ملی بزرگسالان که اردو را مدیریت کردند مورد رضایت او بود. بازیکنان کم کم به اردو اضافه می‌شوند چون هنوز خیلی از لژیونرها به اردو اضافه نشده اند. در اولین فرصت تیم باید به ترکیب اصلی خود برسد چون زمان زیادی هم نداریم و اگر اشتباه نکنم 20 روز دیگر زمان داریم.

رئیس فدراسیون والیبال درباره لیگ پرجنب و چوش این فصل خاطرنشان کرد: در این دو سال گذشته تلاش کردیم تیم ملی پوست اندازی کند. تیم ملی نشان داد که حضور آدم‌های باتجربه به تیم ملی کمک می‌کند. ما بازیکنان جدید زیادی به تیم ملی اضافه کردیم که کم تجربه نیستند اما پرتجربه هم نیستند و باید منتظر عملکرد آنها در مسابقات بمانیم. به نظر من در این تیم نقش اصلی را یکدلی و همدلی ایجاد می‌کند و همه برای حرکت تیمی و المپیکی شدن باید بجنگند.

تقوی درباره غیبت برخی بازیکنان در اردوی تیم ملی، تصریح کرد: در عرصه فنی سرمربی تیم ملی بعد از اینکه در اردوی تیم ملی حضور پیدا کرد به زودی زود این قول را به شماها می دهم به رسانه‌ها پاسخگو خواهد بود. رسانه ذهن جویای جامعه است ما باید پاسخگو باشیم. عوامل مختلفی دست به دست هم دادند که شرایط اینگونه شد. همه عزیزانی که تصمیم می‌گیرند امیدوارم در ادامه نگویند ای کاش چون ای کاش یعنی حسرت و حسرت خوردن در مواقعی ممکن است دیر باشد. هیچ چیزی مهمتر از مردم نیست و منافع مردم را بالاتر از هر چیزی بدانیم.

او درباره اینکه ایا نباید موسوی با تیم ملی همسو می شد گفت: در این باره با موسوی صحبت نکردم و مرادی با او صحبت کرده است. حتماً دلایل خاص خودش را دارد که امروز نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم. سرمربی پاسخگو خواهد بودچون بحث فنی در آن در میان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • چرا حسن یزدانی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد نیامد؟
  • چرا یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؟/ در انتظار دیدار با دبیر
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!