Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@04:32:53 GMT

استراماچونی در آستانه استعفا

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۴۹۲۸

استراماچونی در آستانه استعفا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، با استعفای علی خطیر که دوست و رابط اصلی استراماچونی در ایران بود، رابطه سرمربی ایتالیایی و مدیریت استقلال به تیرگی رفت. روز گذشته جانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی، در وب‌سایتش از بروز اختلاف بین استراماچونی و باشگاه استقلال نوشت و خبر داد که این مربی ظرف 48 ساعت آینده درباره قطع یا ادامه همکاری با باشگاه تهرانی تصمیم می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترجمه این خبر و بازنشرش در رسانه‌های فارسی‌زبان، ظرف مدت کوتاهی اوضاع استقلال را از یک فصای آرام که مربی حتی مصاحبه هم نمی‌کند به سمت فضایی متشنج و بحرانی برد. همه ‌چیز از آنجا آغاز شد که میلیچ کروات، مدافع چپ پیشین ناپولی و فیورنتینا به تهران آمد و ظرف مدت کوتاهی به دلیل صادر نشدن ویزا و روادید، مجبور به ترک ایران و بازگشت به کشورش شد. میلیچ، بعد از چندین گزینه که استقلال در جذب آنها ناتوان بود به ایران آمده بود و به نظر می‌رسید یکی از آخرین خریدهای استرا برای تقویت تیمش باشد. اما منتفی شدن حضور او در استقلال، فضا را به قدری بحرانی کرد که سرمربی ایتالیایی برای اینکه نشان بدهد چقدر جذب این بازیکنان برایش مهم است، تهدید به استعفا کرد. دالیا استراما، همسر آندرا استراماچونی، در صفحه اینستاگرامش خبر احتمال استعفای همسرش را بازنشر کرد تا به همه ثابت شود سرمربی سابق اینترمیلان با کسی شوخی ندارد. مشکل میلیچ، به دلیل عدم پیگیری ویزا از سوی استقلال به وجود آمد و این بازیکن در فرودگاه با ناراحتی اقدام به تهیه بلیت برای بازگشت به کشورش کرد.

در این بین باید پرسید مدیرعامل استقلال با مسببان این وضعیت چه برخوردی کرده یا خواهد کرد؟ اهمال و کم‌کاری چند نفر از اعضای باشگاه، فضای مثبت تیم را توفانی کرده و حتی اگر منتج به استعفای استراماچونی نشود، فضای این باشگاه از حالت عادی خارج شده است. واقعیت این است که استقلال با استانداردهای یک باشگاه دولتی در ایران، خریدهای خوبی داشته و یکی از پرکارترین فصل‌های نقل و انتقالات تاریخش را پشت سر می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد که این وضعیت، با چیزی که برای استراماچونی از پیش تعریف کرده‌اند، متفاوت است و وعده‌هایی که به این مربی داده بودند، محقق نشده‌. او از روز اول حضور در کمپ تمرینی استقلال مشکلاتی داشت و بدقولی در جذب بازیکنان، اوضاع را بحرانی کرده است. استقلال حتی در جذب مترجم برای این مربی ایتالیایی تعلل کرده و او مدت‌ها با زبان انگلیسی با بازیکنان صحبت کرده که می‌دانیم اغلب‌شان این زبان را متوجه نمی‌شوند. استرا از رفتن خطیر با عنوان «از دست دادن یک حامی» یاد کرد.

مدیرعامل استقلال زمانی که با استعفای خطیر موافقت کرده، آیا جانشینی برای او در نظر داشته؟ علی خطیر معاون باشگاه بود و وظیفه نقل و انتقالات روی دوش او بود؛ چطور زمانی که هنوز نقل و انتقالات در جریان است و مربی تیم نیاز به جذب چند بازیکن خارجی دارد، بدون در نظر گرفتن شرایط و بدون در نظر گرفتن یک جانشین مناسب، با استعفای یک معاون در باشگاه موافقت می‌شود؟ بی‌تدبیری در حل موضوع اختلافات هیات‌مدیره با خطیر و فشارهای بیرونی، کار فتحی را به قدری سخت کرده که در آستانه شروع فصل جدید، این احتمال وجود دارد که سرمربی استقلال تیم را رها کند و یک بحران تمام‌عیار اردوگاه آبی‌های پایتخت را به هم بریزد. آیا فردی مانند خطیر این روزها به استراماچونی نزدیک بوده تا نیازهای او را در کشور جدیدی که در آن ساکن شده برطرف کند؟ زمانی که حتی جانشینی برای تهیه روادید بازیکن‌های خارجی که برای مذاکره وارد ایران می‌شوند، تعیین نشده و کاری تا این حد مهم و البته ساده، انجام نمی‌شود، چه تضمینی هست که فتحی، سایر موارد را لحاظ کرده باشد؟ وضعیت رسانه‌ای باشگاه استقلال حتی با حضور فرد متبحری چون محمد نوری‌فر تغییری نکرده و اخبار مربوط به باشگاه را باید از رسانه‌های ایتالیایی و کانال‌های هواداری فارسی‌زبان جست‌وجو کنیم. در صورت اعلام رسمی استعفای استراماچونی، چاره‌ای جز استعفا برای امیرحسین فتحی باقی نمی‌ماند؛ چراکه او به عنوان مدیر باشگاه، از برآورده کردن وعده‌هایی که به مربی داده بازمانده و شرایط آرام اطراف تیم، با اقدامات اشتباه او به سمت تنش رفته و اوضاع تا این حد خراب شده است.

شاید فتحی متوجه نیست که یک مربی در کلاس جهانی را به استقلال آورده و نمی‌توان با وعده‌های پوچ و فراهم نکردن شرایط، کار را ادامه داد. در مطلب پنجم مرداد 98 همین صفحه نوشته بودیم که دود این اختلافات به چشم هواداران خواهد رفت و باعث فراری دادن استراماچونی پیش از زمستان خواهد شد. حالا شاهد هستیم که استراماچونی شاید حتی سوت آغاز لیگ برتر را هم نشنود. مسوول این وضع، منطقا و قطعا کسی نیست جز امیرحسین فتحی مدیر عامل باشگاه استقلال.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استقلال فوتبال استراماچوني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!

خستگی سفر با اتوبوس قطعا از هواپیما بیشتر است و پرسپولیس در آستانه یک دیدار حساس، سفر زمینی را انتخاب کرده است.

طرفداری | پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت.

پرسپولیس در چهارچوب جام حذفی، فردا باید برابر آلومینیوم اراک قرار بگیرد و این دیدار برای سرخ‌ها اهمیت بالایی دارد.

پرسپولیسی‌ها تصمیم گرفتند در آستانه این دیدار حساس به اتوبوس به اراک سفر کنند که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • سیاوش اکبرپور استعفا داد!
  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی
  • قسم به وعده‌ی صادق که قدس آزاد است
  • لیگ NBA| لیکرز در آستانه حذف
  • استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!
  • مسابقات پیشکسوتان فوتبال تهران؛ پرسپولیس در آستانه صعود، استقلال در یک قدمی حذف
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • لطف بزرگ مربی پرسپولیسی به دروازه‌بان استقلال