Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات آمریکا با طالبان خشونت‌ها در افغانستان را کاهش نداده و تدابیر در نظر گرفته شده برای حمایت از غیرنظامیان نیز کافی نبوده است. ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، عدم تاثیرگذاری گفت‌وگوهای آمریکا با طالبان بر کاهش درگیری‌ها در افغانستان انتقاد کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را نیز بر انگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خوان پدرو شارر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان اظهار داشت: حملات هوایی، حملات شبانه، حملات در مناطق مزدحم منجر به مرگ و معلولیت غیرنظامیان از جمله زنان و کودکانی می‌شود که نقشی در درگیری‌ها ندارند.

وی خاطرنشان کرد که در حملات آمریکایی‌ها و طالبان در افغانستان بیشتر منازل مسکونی، مساجد، مدارس، مغازه‌ها و مراکز درمانی هدف قرار می‌گیرند.

شارر تصریح کرد که حملات به کارمندان مراکز درمانی نیز در افغانستان افزایش یافته و تنها در 6 ماه نخست سالجاری میلادی 59 مورد خشونت به ثبت رسیده است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان از طرف‌های درگیر خواست تا مانع خدمات رسانی در حوزه درمانی به بیماران در این کشور نشوند.

وی افزود: حمله به یک پزشک و یا یک پرستار خدمات درمانی برای عموم مردم را با مشکل روبرو می‌کند که این روند باید هر چه سریعتر متوقف شود.

حملات گسترده طالبان در سراسر افغانستان همزمان با آغاز مذاکرات صلح افزایش 3 برابری تلفات غیرنظامیان افغانستان در حملات هوایی آمریکا

گفتنی است که در هفته‌های اخیر نیروهای آمریکا یک مرکز درمانی را در ولایت وردک در شرق افغانستان هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک پزشک کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

شارر از طرف‌های درگیر درخواست کرد تا به حقوق اساسی اسرا و زندانیان نیز احترام بگذارند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حالی از عدم تاثیر گذاری مذاکرات صلح آمریکا با طالبان انتقاد کرده است که از نظر کارشناسان دو طرف برای دست بالا در مذاکرات حملات خود را به طور بی سابقه‌ای افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم