Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از اعضای پارلمان افغانستان ضمن انتقاد از عدم جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم و تجهیز نشدن کامل نیروهای امنیتی بر اساس توافق امنیتی کابل-واشنگتن خواستار تلاش‌های واقعی آمریکا در روند صلح این کشور شدند. ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نمایندگان پارلمان افغانستان با انتقاد از وضعیت امنیتی این کشور تاکید کردند که آمریکا نسبت به تعهداتش در پیمان امنیتی کابل-واشنگتن از جمله مبارزه با تروریسم و تجهیز نیروهای امنیتی افغان جدیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حلیمه صدف کریمی» نماینده جوزجان در پارلمان افغانستان در این باره گفت: نبود اراده قاطع جامعه جهانی برای برقراری صلح در افغانستان سبب بدتر شدن وضعیت شد. موضوع صلح و منازعات افغانستان همواره به بن بست برده شده است.

شماری دیگر از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز با تاکید بر اینکه مردم این کشور در بدترین وضعیت قرار دارند خواستار اقدامات واقعی آمریکا در جهت تحقق صلح در افغانستان شدند.

به گزارش تلویزیون «آریانا نیوز»، «سید عظیم کبرزانی» نماینده هرات نیز با ناکام خواندن ماموریت آمریکا در زمینه صلح افغانستان گفت: واشنگتن بارها در سیاست‌های منطقه‌ای خود اولویت را به پاکستان داده و از اینرو برای بهبود وضعیت افغانستان توجه جدی صورت نگرفته است.

پارلمان افغانستان: در شرایط کنونی پیمان امنیتی با آمریکا به ضرر کشور استتاکید مجدد پارلمان افغانستان بر لغو پیمان امنیتی؛ مقامات آمریکایی احضار شدندگزارش تسنیم| پیمان امنیتی کابل و واشنگتن؛ سندی که در پستوی «ارگ» خاک می‌خورد

اعضای پارلمان افغانستان پیش از این نیز بارها آمریکا را به عدم اجرای تعهدات و نادیده گرفتن منافع ملی افغانستان متهم کرده و خواستار لغو پیمان امنیتی کابل-واشنگتن شدند.

پیمان امنیتی کابل-واشنگتن سال 2014 میلادی با وجود مخالفت مردم افغانستان پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی به امضا رسید.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • وقوع انفجار در کابل
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان