Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن صالحی‌نیا در بازدید از ناحیه صنعتی فراشبند افزود: برای حمایت از سرمایه گذاران بیشترین میزان مشوق‌ها به این شهرک صنعتی اختصاص خواهدیافت.

او گفت: اعطای این مشوق‌ها به سرمایه گذاران بستر مناسب برای حمایت حداکثری از سرمایه گذاران در این شهرستان محروم ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه بر تسریع در روند عملیات اجرایی طرح ساخت مجتمع کارگاهی در این ناحیه صنعتی که با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال اجراست تاکید کرد و گفت: این واحد‌ها با هدف فراهم کردن بستر لازم برای استقرار واحد‌های صنعتی و تولیدی کارگاهی ونیز ایجاد اشتغال در حال اجراست که پیگیری‌های لازم برای تسریع در اجرای این طرح با هماهنگی سازمان ایدرو انجام خواهد شد.

او همچنین بر اجرای طرح تامین آب شرب این ناحیه صنعتی تاکید کرد و گفت: برای اجرای این طرح از منابع ملی تخصیص خواهد یافت.

صالحی‌نیا همچنین بر پیگیری به منظور استفاده سرمایه گذاران این ناحیه صنعتی از تسهیلات کم‌بهره مناطق روستایی تاکید کرد و گفت با توجه به مصوبه هیئت دولت و تبدیل شهرک صنعتی به ناحیه صنعتی فراشبند بستر مناسبی برای بهره مندی واحد‌های صنعتی و سرمایه‌گذاران مستقر در این شهر ک از این تسهیلات فراهم شده که در این زمینه مذاکره لازم با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به منظور اختصاص تسهیلات به واحد‌های صنعتی و سرمایه گذاران این ناحیه صنعتی انجام خواهد شد وی امیدواری اظهار امیدواری کرد اعمال مشوق‌های جدید سرمایه گذاری و نیز توسعه زیرساخت‌ها شاهد استقرار صنایع به ویژه صنایع مرتبط با فراوری خرما ونیز صنایع سردخانه‌ای در این ناحیه صنعتی باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به این ناحیه صنعتی در ساب‌های لخیر شده است گفت: برای توسعه وتکمیل زیرساخت‌ها اعتیارات مناسبی اختصاص یافته است.

احد فتوحی به برخی طرح‌های عمرانی وزیرساختی اجراشده در این ناحیه صنعتی اشاره کرد وگفت: اجرای خط برق اختصاصی شهرک با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، اجرای زیر سازی و جدول گذاری با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال اجرای شبکه داخلی گاز با اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون ریال، اجرای شبکه روشنایی بلوار ورودی شهرک صنعتی فراشبند با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال، اجرای روسازی و آسفالت بلوار ورودی شهرک صنعتی فراشبند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال ونیز اجرای خط تغذیه گاز به طول ۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال توسط شرکت گاز استان از مهمترین این طرح ها است.

فتوحی در ادامه با اشاره به ساخت واحد‌های سوله کارگاهی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال در حال احداث است و احداث ۳ واحد کارگاهی دیگر در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی فراشبند در اسفندماه ۹۷ با تصویب هیئت دولت به ناحیه صنعتی روستایی تبدیل شده است گفت: این امر می‌تواند بستر مناسبی را برای بهرهمندی متقاضیان سرمایه گذاری از تسهیلات ارزان قیمت روستایی فراهم کند.

فتوحی تصریح کرد: ناحیه صنعتی فراشبند با مساحت ۹۰هکتار، ظرفیت استقرار ۳۴۰ واحد صنعتی با پیش‌بینی بیش از هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی را دارد.

در این مراسم طرح شبکه روشنایی این ناحیه صنعتی با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.
انتهای پیام/م

شتاب در توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها برای استقرار واحد‌های صنعتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال محقق شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان در جریان بازدید از شهرک صنعتی زرند گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد.

او افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

سپس حسین میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحد‌های مختلف تولیدی است.

شایان ذکر است طبق اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، سند تک برگ شهرک صنعتی زرند ۲ در چند سال اخیر آماده بوده، اما به دلیل مخالفت حفاظت محیط زیست مجوز استقرار و بهره برداری واحد‌های صنعتی صادر نشده بود که اواخر فروردین ماه امسال پس از ٤ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، مجوز احداث و بهره برداری پس از ۱۲ سال کسب کرد.

همچنین بنا بر گزارش ها، به دلیل مخالفت سازمان غذا و دارو امکان استقرار واحد‌های صنعتی غذایی حتی تا رده سه نیز در شهرک مذکور و نیز ناحیه صنعتی بهشت وحدت، میسر نیست و شهرک فاقد زون غذایی است. 
موقعیت ۳۰ هکتاری دارای مجوز، در ضلع جنوب شرقی ناحیه صنعتی بهشت وحدت قرار دارد، همچنین مطالعات هیدرولوژی شهرک نیز برای کنترل سیلاب در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل