Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@23:48:35 GMT

درمان قند خون با این نوشیدنی خون ساز

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۵۹۵۹

درمان قند خون با این نوشیدنی خون ساز

به گزارش جهان نيوز، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، درباره فواید زرشک و شربت آن اظهار کرد: شربت زرشک حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۶، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، روی، پروتئین، اسیدفولیک و غیره است.

او ادامه داد: از مهمترین خواص این شربت می‌توان به رفع عطش و تب به ویژه در فصل‌های گرم سال مخصوصا تابستان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تأثیر چشمگیری در تصفیه خون و کنترل قند و فشار و چربی خون می‌شود و موجب بهبود گردش خون می‌شود و از بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌تواند جلوگیری کند.

عظمایی گفت: شربت زرشک اگر درست استفاده شود خاصیت لاغرکنندگی و چربی سوزی دارد؛ همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود و به کنترل و درمان انواع سرطان‌ها کمک کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: شربت زرشک تاثیر فوق‌العاده‌ای برای بهبود بیماران کبدی و کلیوی دارد؛ این شربت کبد و کلیه را شست‌وشو می‌دهد و اسید اوریک اضافی بدن را دفع می‌کند.

عظمایی ادامه داد: نوشیدن شربت زرشک در حفظ شادابی و شفاف شدن پوست و مو تأثیر بسیاری دارد؛ نوشیدن آن می‌تواند جوش‌های روی صورت را رفع کند یا بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس و انواع اگزماهای شدید پوستی را بهبود ببخشد.

او تاکید کرد: کسانی که سنگ کیسه صفرا دارند، می‌توانند با نوشیدن این شربت به دفع سنگ‌ها کمک کنند؛ به طور کلی برای افرادی که دردهای مفصلی و رماتیسم مفصلی دارند، توصیه می‌شود، همچنین برای افرادی که گرم مزاج هستند و مزاج صفراوی دارند، مفید است.

عظمایی گفت: افرادی که طبع بلغمی و سوداوی دارند باید این شربت را با عسل مصرف کنند تا دچار ضعف و رخوت نشوند، همچنین افرادی که از داروهای رقیق‌کننده خون مثل آسپرین والفارین و یا داروهای خاصی مثل داروهای فشار خون، قند خون و چربی سوزها استفاده می‌کنند باید در مصرف شربت زرشک محتاطتر باشند یا اگر تمایل به مصرف آن را دارند حتما دو الی سه ساعت بین استفاده از شربت و دارو فاصله وجود داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: مقدار مناسب مصرف روزانه این شربت برای افرادی با مزاج صفراوی دو تا سه لیوان است، اما برای افراد با مزاج بلغمی و سوداوی حداکثر یک تا دو لیوان از این شربت را همراه با عسل مصرف کنند.

تاثیر آب زرشک در درمان بیماران با فشار خون بالا
او گفت: برای تهیه این شربت به حدود یک کیلو زرشک سیاه آبگیری و بین یک و نیم تا دو لیتر آب احتیاج دارید؛ ابتدا زرشک‌ها را بشویید و آن‌ها را داخل آب بریزید؛ اجازه دهید زرشک‌ها برای حدود ۳ الی ۴ ساعت در آب باقی بمانند، بعد  به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید و به آن ۳ تا ۴ ساعت زمان بدهید تا کاملا سرد شود ؛ در نهایت محلول به دست آمده را صاف کنید.

عظمایی یادآوری کرد: شربت زرشک تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان بیمارانی که از اختلالاتی مثل فشار خون، قند خون و چربی خون رنج می‌برند دارد و شاید این مهمترین تاثیر شربت زرشک بر بدن باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی در مراسمی، آغاز زندگی مشترکشان رو جشن گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند